دیدنیهای قشم خیلی زیادن. هموطنای زیادی از ما می‌پرسن که جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی قشم چیان و کجای جزیره قرار دارن. تعداد جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری قشم ۵۰ تایی هست و اگه بخواید همش رو ببینید باید چند روز وقت بذارید. اگه نمی‌تونید چند روز تو قشم بمونید، اشکالی نداره ما از بین جاهای دیدنی قشم، ۷ تا از مهم‌تریناش رو بهتون معرفی و موقعیتاشون رو هم براتون مشخص می‌کنیم. اما قبلش چند تا نکته:

شاید دنبالش باشید

تورهای گشت جزیره قشم     |     تور جزیره هرمز

نکته ۱: تو این راهنما فرض کردیم که اقامت شما یا قشمه یا درگهان

اگر شما جای دیگه‌ای مثل اقامتگاه های بوم گردی قشم، اقامت داشته باشید، باز هم این راهنما به دردتون می‌خوره. اما بهتره از نرم افزار گوگل مپ استفاده کنید.

نکته ۲: بهتره ساعت ۸ صبح حرکت کنید.

نکته ۳: اگه به هر دلیل نخواستید بعضی از دیدنی های قشم رو ببینید (مثلا وقت نداشتید)، حتما دره ستاره ها، جزایر ناز، جزیره هنگام و جنگل حرا رو بیینید. البته هر طور شده جزیره هرمز رو هم ببینید. ما اینجا جزیره هرمز رو توضیح ندادیم اما می‌تونید تو مطلب راهنمای جامع سفر به قشم اطلاعات سفر به هرمز رو پیدا کنید.

با توجه به این نکات بهتره نرم افزار گوگل مپ Google Map رو رو گوشیتون داشته باشید. با این نرم افزار می‌تونید راحت مسافت‌ها و زمان تقریبی رسیدن به هر کدوم از جاذبه‌‌ها رو بدست بیارید.

خوبی قشم اینه که مسیر رفتن به جاهای دیدنیش خیلی سرراسته. از نظر موقعیت می‌شه جاذبه های گردشگری قشم رو به سه بخش تقسیم کرد:

۱ جاهای دیدنی جاده شمالی

۲ جاهای دیدنی جاده‌های مرکزی

۳ جاهای دیدنی جاده جنوبی

بر طبق نقشه قشم، جاده شمالی میشه جاده بالای نقشه و جاده جنوبی میشه جاده پایین نقشه.

قسمت‌های بالا و رو به کشورمون میشن جاده شمالی و قسمت‌هایی که رو به خلیج فارس هستن میشن جاده جنوبی

مهمترین جاذبه های گردشگری قشم مربوط میشن به جاده جنوبی و بعد جاده شمالی.

اگر قشم اقامت دارید می‌تونید به این ترتیب شروع کنید:

غار خربس، ساحل طلایی (پلاژ سیمین)

غارهای خربس قشم

مجتمع تفریحی ساحل طلایی که به پلاژ سیمین قشم هم معروف هست، یه مجتمع اقامتیه که لب دریاست و علاوه بر اینکه یه هتل سه ستارس، ساحل تمیز و شنی اختصاصی داره. تو ساحل طلایی به جز شنا و گشت تو ساحل می‌تونید به ورزش‌ها و تفریحات آبی مثل جت اسکی و غواصی هم بپردازید. اگه اطلاعات بیشتری درباره هتل های قشم می‌خواید روی عبارت هتل های قشم کلیک کنید.

یکی دیگه از جاهای دیدنی قشم، مجموعه غارهای خربس هستن. غارهای خربس  قشم تو فاصله حدود ۱۰ کیلومتری شهر قشم قرار دارن.

به صورت کلی غارهای خربس از مجموعه ای از غار های تو در تو تشکیل شدن که با فرسایش خاک و عبور اون از تو سنگ ها به وجود اومدن.

بعد ها بومی ها برای پناهگاه خودشون اومدن این غارهاکه حدود ۳۰ متر بالاتر از زمینن رو شکل دادن و از اون استفاده کردن.

قشم تا غار خربس

دره ستاره ها

دره ستارگان قشم

دره ستاره ها هم که احتمالا معرف حضور هر کسی که به قشم سفر می‌کنه هست. دره ستارگان یا همون دره ستاره ها یکی از جاهای دیدنی قشم به حساب میاد که نزدیک روستای برکه خلف واقع شده و از نظر زمین‌شناسی قدمتی حدود ۲ میلیون سال داره که از فرسایش خاک اون منطقه طرح های خیلی جالبی تو این دره به وجود اومده.

خاک سست این منطقه باعث شده که فرسایش خیلی زیادی از طریق باد و بارون به وجود بیاد و وقتی که باد تو دره میپیچه صداهای عجیبی تو این به گوش میرسه که بعضی بومی ها میگن صدای اجنه است و برای همین شب ها نمیرفتن تو دره. برای رفتن به دره ستاره ها باید یه فرعی رو دو سه کیلومتر برید تا برسید به روستای پاک برکه خلف. پشت روستا دره ستاره ها قرار داره.

قشم تا دره ستاره ها

جزایر ناز

جزایر ناز قشم

جزایر ناز هم که احتمالا کم و بیش دربارش شنیدید و خوندید. اما مخصتر اینکه جزایر ناز درواقع دو تا جزیرن که وقتی آب دریا پایین میره، به قشم وصل می‌شن و موقعی که مد می‌شه ارتباطشون قطع میشه. اما دقت کنید که برای رفتن روی جزایر به جزر و مد دریا دقت کنید. ما تو مطلب بهترین زمان برای رفتن به جزایر ناز، زمان‌های تقریبی جزر و مد رو نوشتیم.

اگر موقع رسیدن به محل جزایر ناز، آب دریا بالا باشه، می‌تونید تو ساحل گشت بزنید و از دور جزایر رو تماشا کنید. اما شاید اصرار داشته باشید که حتما برید رو جزایر ناز. در این صورت می‌تونید مسیر رو ادامه بدید و وقتی موقع مناسب رسید برای تماشا برگرید. اگر هم وقت نشد می‌تونید روز بعد برگردید. خلاصه اینکه اومدید سمت ما، هر کدوم از جاهای دیدنی قشم رو نتونستید ببینید، این یکی رو از دست ندید.

قشم تا جزایر ناز

جزیره هنگام

دلفین های جزیره هنگام

برای دیدن دلفینها و بازدید از جزیره هنگام باید برید اسکله شیب دراز یا کندالو. اگه دوست دارید شانستون برای دیدن دلفین‌ها بیشتر بشه، پیشنهاد می‌شه ماه‌های خنک سال و حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح خودتون رو به اسکله شیب دراز برسونید.

به هر حال وقتی به شیب دراز رسیدید، یه قایق می‌گیرید و میرید گشت جزیره هنگام.

قشم تا جزیره هنگام

جنگل حرا

جنگل های حرا قشم

و به! می‌رسیم به یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی قشم یعنی جنگل حرا. جنگل های حرا قشم محل زندگی گونه های خیلی زیادی از گیاهانو جانورانی هستند که خیلی از اون ها مختص همین جنگل ها محسوب میشن.

حرا که مقدار زیادی از این جنگل ها رو شامل میشه یه درختیه که ریشه ای داره که تو عمق چند صد متری دریا است و با جزر و مد قسمت بالاییش پدیدار میشه و بعد هم ناپدید میشه.

برای رفتن و لذت بردن از این جنگلا قایق های تفریحی هم هست که میتونین اجاره کنین و از گردش لذت ببرین.

برای بازدید از جنگل حرا می‌تونید برید به یکی از روستاهای سهیلی یا هفت رنگو. روستاها فاصله چندانی از هم ندارن.

قشم تا جنگل حرا

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه

اگر تا اینجا از جاهای دیدنی قشم بازدید کردید ولی هنوز طبع ماجراجوییتون سیر نشدید، دیدنی بعدی قشم رو امتحان کنید:

تنگه چاهکوه حدود ۹۰ کیلومتر با شهر قشم فاصله داره.

وقتی برید اونجا یه سری چاه های کم عمق میبینین که برای جمع آوری آب استفاده میشده که دلیل اصلی نام گذاری این دره هم همینه.

باید سعی کنید تو فصول خنک تر سال به این تنگه برید، به خاطر گرمای زیاد و تنگ بودن بعضی قسمتای این دره ممکنه با مشکلاتی روبرو بشید پس آب حتما با خودتون همراه داشته باشین.

بعد از جنگل حرا با شماست که اول بخواید تنگه چاهکوه رو ببینید بعد غار نمکدان، یا اول غار نمکدان بعد تنگه چاهکوه.

اگه بخواید اول از تنگه چاهکوه بازدید کنید باید مسیر زیر رو طی کنید:

قشم تا چاهکوه

غار نمکدان

غار نمکدان

غار نمکدان یا غار نمکی که طولانی ترین غار نمکی جهان محسوب میشه،نزدیک روستای کانی قرار داره و حدود ۶ کیلومتر طول داره.

البته این غار یکی از چندین غار نمکی هست که تو کوه مخروطی شکل نمکدان شکل گرفته. ارتفاع این کوع حدود ۳۴۰ متره.

اگه به غار نمک برید حس این بهتون دست میده که وارد یه منطقه کوهستانی پر برف شدین ولی به جای برف همش نمکه!

این منطقه برای عاسی واقعا جای بکریه، البته باید با خودتون چراغ قوه همراه داشته باشین چون از حدود ۲۰ متر به بعد دیگه غار تاریک میشه.

چون غار نمکدان از قشم دوره، خیلی از افراد بازدید از اون رو بی خیال می‌شن. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اینجا رو اصلا از دست ندید. ضمنا سواحل اطراف روستای کانی واقعا جای بکر و قشنگیه. برای رفتن به غار نمکدان دوتا انتخاب دارید: می‌تونید اول برید تنگه چاهکوه که بالا توضیح دادیم. یا می‌تونید اول برید غار نمکدان بعد تنگه چاهکوه. برای این مورد باید مسیر زیر رو طی کنید:

مسیر قشم تا غار نمکدان. مسیری که از تنگه چاهکوه عبور نمیکنه!

چند نکته برای شروع از درگهان:

مسیر رفتن از درگهان به جاهای دیدنی قشم، درست شبیه مسیریه که بالا توضیح دادیم. تنها تفاوت، مسیر رسیدن به غار خربسه. باقی مسیر مثل بالاس.

درگهان تا غار خربس:

برای رفتن از درگهان به غار خربس، باید مسیر پایین که از رمکان میگذره رو طی کنید:

درگهان تا غار خربس

چند نکته تکمیلی:

مسیری که بالا توضیح دادیم مسیر کامل و سرراستیه. اما فرض کنیم بعضی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری رو قبلا دید یا نمی‌خواید ببینید. در این صورت برای بعضی جاذبه‌ها گردشگری میشه از مسیرهای دیگه رفت.

دره ستاره ها:

برای رفتن از درگهان به دره ستاره ها می‌تونید مسیر دیگه‌ای رو انتخاب کنید. مسیری که از گیاهدان، رمکان، زیرانگ و ریگو می‌گذره. ضمنا خوبی این مسیر اینه که می‌تونید تو گیاهدان و رمکان سراغ لوازم خانگی رو بگیرید.

درگهان تا دره ستاره ها

جزایر ناز:

برای رفتن از درگهان به جزایر ناز هم می‌تونید مسیر دیگه‌ای رو که از گیاهدان، رمکان و سوزا می‌گذره، انتخاب کنید.

درگهان تا جزایر ناز

جزیره هنگام:

اگه دوست دارید مستقیما از درگهان به اسکله کندالو (جزیره هنگام) برید، بهتره مسیر پایین رو طی کنید:

درگهان تا جزیره هنگام

جنگل حرا:

برای دیدن جنگل حرا هم می‌تونید یکی از دو مسیر پایینی رو طی کنید. مسیر دوم شامل طی کردن جاده شمالی و گذر از لافته.

درگهان تا جنگل حرا

اگه هنوز هم از دیدن این همه جای دیدنی خسته نشدید، پارک کروکودیل قشم رو اصلا فراموش نکنید.

جاهای دیدنی قشم در شب

جاهای دیدنی قشم اصولا موقع شب یا بسته هستن یا چون طبیعی هستن، محیط تاریکه و نمی‌نونید چیزی رو تماشا کنید. پس این یعنی شب باید بشینید تو محل اقامتتون تا صبح بشه؟!… نه! اگر تو شهر قشم اقامت داشته باشید، جاهای زیر رو دارید که شب رو بگذرونید.

پارک زیتون

برای اینکه از منظره دریا (تو یه محیط آروم و امن و پر از امکانات و نزدیک یه مرکز خرید بزرگ) لذت ببرید و به صدای موجا تو تاریکی شب گوش بدید یا حتی پاتون رو به آب بزنید، پارک زیتون یه مکان عالی برای این کاره. چون پارک قشنگ لب آب ساخته شده و کاملا مشرف بر دریاست. برای همین ویوی خوبی داره.

پارک زیتون با سیتی سنتر قشم فاصله خیلی کمی در حدود ۲-۳ دقیقه پیاده روی داره. هر وقت از گشتن تو مرکز خرید خسته شدید می‌تونید برید پارک و از منظره دریا لذت ببرید.

اینجا حتی مکان مناسبی تو روز برای استراحته. اگه دنبال تفریحات دریایی و آبی مثل غواصی و جت اسکی هستید اینجا سه تا مدرسه غواصی هست که می‌تونن شما رو به هدفتون برسونن!

پارک امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز، رستوران و اغذیه فروشی و… داره. حتی مکان مناسبیه برای چادر زدن و استراحت روزانه.

از پارک زیتون می‌تونید دوتا جزیره رو ببینید. جزیره لارک تو روز و جزیره هرمز تو شب.

سینما دریا

سینما دریا مثل پارک زیتون یه پارک باز نزدیک سیتی سنتر. اما با فضای خیلی کوچیکتر و البته ساحل و منظره متفاوت. سینما دریا همونطور که از اسمش پیداس، یه نمای سینما طور از دریا داره.

چنتا صندلی کنار دریاس که می‌تونید مثل سالن سینما برید و از فیلم سینمایی بی‌نهایت دقیقه‌ای دریا ساخت خلیج فارس لذت ببرید.تو شب چراغای ساحل اونور آب  کاملا پیداست.

تو سینما دریا هم می‌تونید چادر بزنید اما امکانات پارک زیتون رو اینجا ندارید.

مراکز خرید

احتمالا شمایی که جستجو کردید “جاهای دیدنی قشم در شب” دنبال مرکز خرید نبودید. به هر حال اگه خواستید اطلاعات کاملی درباره مراکز خرید و بازارهای قشم و درگهان بدست بیارید، برید مطلب مرتبط با همین موضوع رو ببینید.

پارک کروکودیل

اگه خیلی دوست دارید کروکودیل از نزدیک ببینید، یه تاکسی بگیرید تا ده دقیقه‌ای شما رو ببره به پارک کروکودیل نوپک. درباره پارک زیاد نمی‌گیم بهتره برید خودتون ببینید. درباره پارک کروکودیل قشم بیشتر بدونید.

موزه ژئوپارک

اگه اهل بازدید از موزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم برید بازار ستاره. کنار بازار چنتا پله رو برید پایین تا برسید به موزه ژئوپارک. موزه چندین ماکت جالب از جاهای دیدنی قشم داره. ماکتی از جنگل حرا، نمای جزایر ناز به همراه یک اسکلت واقعی از یه نهنگ، یه ماکت از نمای غار نمکدان و زندگی ماقبل تاریخ بشر تو جزیره قشم.

وقتی از کنار هر کدوم از این ماکت‌ها رد می‌شید صدای مرتبط با همون ماکت پخش می‌شه. مثلا از ماکت جنگل حرا صدای پرندگان جنگل حرا پخش میشه و از ماکت جزایر ناز صدای موجای دریا.

یه ماکت گنده هم اون وسط از نقشه جزیره قشم گذاشتن. تو موزه کلی از حیوانات تاکسیدرمی شده دیده می‌شه.

هزینه بازدید از موزه ژئوپارک ۵۰۰۰ تومنه.

شکم گردی در قشم

البته که غذاهای هر منطقه‌ای جز جذابیت های اون منطقس. با این حال خیلی از جاهایی که شما می‌تونید برید و غذای محلی بخورید تو اقامتگاه‌های بومگردی روستاهاس که ممکنه شما شب اونجا نباشید. اما جای نگرانی نیست. خود شهر هم پره از رستوران‌های سنتی جورواجور. پیشنهاد می‌کنیم اگه اهل شکم گردی هستید، شب رو بیکار نمونید.

جاهای دیدنی درگهان درشب

به طور کلی درگهان تو ذهن خیلیا یعنی خرید. که البته ذهنیت اشتباهی نیست. پس اگه تو درگهان هستید، برای گشت و گذار خیلی انتخاب ندارید. مگر اینکه یا برید پارک کروکودیل، یا هم برید رستوران‌هایی که تو راهنمای رستوران‌ها معرفی کردیم. یا هم اینکه برید پشت بازارها و از منظره ساحل دریا لذت ببرید.

ضمن اینکه مجتمع تجاری قصر هم همون نزدیکی‌ها یه شهر بازی داره که می‌تونید وقتتون رو با بچه‌ها اونجا بگذرونید.

ما مهم‌ترین دیدنی های قشم رو تو نقشه پایین مشخص کردیم. قبل از سفر خوبه که یه نگاه بهش بندازید.

نقشه جاذبه های گردشگری قشم
نقشه جاذبه های گردشگری قشم در یک نگاه

برای دانلود نقشه بالا کلیک کنید.

درنهایت باز هم توصیه می‌کنیم از نرم افزار گوگل مپ گوشیتون استفاده کنید. و اگه دوست دارید که عکسای بیشتری از جاذبه های قشم ببینید، پیج اینستاگرام ما رو دنبال کنید: qeshm.gardi می تونید سوالاتتون رو تو دایرکت از ما بپرسید.

این شما و این قشم، و این همه جای دیدنی، پس اون ساک رو سریعتر جمع کنید که وقت نداریم.

عکس بگیرید و برامون بفرستید. اگه هم مشکلی بود حتما کامنت بذارید.

خوش بگذره 🙂

دیدگاه خود را ثبت کنید

  1. بهار

    سلام.وقتی از بندرعباس میایم قشم برای رفتن به اسکله که بریم هنگام چقدر باید هزینه تاکسی بدیم؟

  2. زهرا

    ممنون از اطلاعاتی که دادید کاش برای بازدید زمان لازم تقریبی هم مشخص میکردید

    1. محسن

      سلام
      زمان تقریبی رو میشه هر کدوم حدود ۳۰ دقیقه در نظر گرفت. ولی برای هر کس فرق داره. بعضی توی بعضی از این مکانها بیشتر وقت میگذارن و بیشتر دوست دارن …

  3. حمیدی

    سلام و ممنون بابت اطلاعات مفید
    معمولا همه جاها برای بازدید جاذبه های گردشگری نیاز به پرداخت وجه هست. تو قشم چطور؟ چجور جاهای طبیعی این جزیره نیاز به پول داره؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      فقط غار خربس و دره ستاره ها، ۵ تومن. و قایق جنگل حرا و قایق هنگام ۱۵ تومن

      1. سم

        سلام جاهای تفریحی و گردشگری قشم کجاهاند؟ منظورم غیر أز ایناست :/

        1. ابراهیم قشم گردی

          لطفا منظورتون رو واضحتر بگید

  4. فرانک

    درود و سپاس، روشنگریتون عالی بود نوروز ۹۸ قشم زیبا برنامه سفر ماست. تصمیم داریم برای ۵ روز یک سوئیت یا خونه یک خوابه بگیریم ولی محله های مناسب برای خانواده ۴ نفره بچه دار رو نمیدونیم کجاست آیا امنیت هست ماشین رو تو خیابون یا کوچه پارک کنیم یا خونه ها حیاط یا پارکینگ دارند

    1. ابراهیم قشم گردی

      همه جای قشم امنه نگران نباشید.

      جهت اطلاع محله های سام و زال و نریمان بالا شهر حساب میشن

      اما در کل همه جا امنیت هست

      1. فرج اله

        سلام
        من متاسفانه تو۲ سری مسافرت به قشم و درگهان یکبار سرقت از صندوق عقب ماشین تیبا واقع در پارکینگ مرکز خرید درگهان برام اتفاق افتاد.و پلیس درگهان خیلی عادی برخورد کرد طوریکه انگار نه انگار اتفاقی افتاده .

  5. احمد

    سلام
    درصورتیکه با ماشین خودمون بیایم قشم برای سفر به جاهای دیدنی، جا واسه پارک ماشین هست؟ امنیت داره؟ مثلا با ماشین بیام اسکله شیب دراز و بعد بخوام با قایق برم هنگام و ۲ ساعتی اونجا بگردم؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      اره جا پارک پیدا میشه و امنیت هست

  6. امیر

    سلام و تشکر از نظرات و نکته های ظریفتون
    ما عازم قشم هستیم.
    همه چیز رو خوب و و با جزئیات کامل توضیح دادید
    به جز قیمت ها!
    مثل غواصی
    یا بازدید از جزایر
    یا جنگل های حرا
    و یا بازید از عارها
    لطفا در صورت امکان حدودا بگید

    1. محسن

      سلام
      غواصی حدود ۱۴۰ تومن.
      قایق جنگل حرا نفری ۱۲ تومن.
      ورودی ها ۵ تومن.
      این قیمتا حدودیه و مربوط به تاریخ اول فروردین ۱۳۹۸ میشه.

  7. سارا

    سلام خسته نباشید
    میخداستم بدونم برای مراسم چهارشنبه سوری و همچنین تحویل سال کجا برنامه هستش؟لب ساحل؟یا مکان خاصی هستش که همه جمع بشن و مراسم باشه؟
    از پاسخ گویی و شکیباییتون بسیار سپاسگزارم

    1. عادل

      سلام
      معمولا اکثر افراد تو پارک زیتون جمع میشن.

    2. مهتاب

      سلام آقای ابراهیم ممنون از راهنمایی کاملتون امکانش هست تلفنی از شما راهنمایی خواست؟

      1. ابراهیم قشم گردی

        تو اینستاگرام میتونید دایرکت پیام بدید. لینکش پایین سایت هست

  8. حیدری

    عالی عالی عالی .نوروز امسال قصد داریم بیایم قشم.کلی استفاده کردم ممنون از شما 👍👌👍👌👍👌👌👌

  9. آزاد

    سلام من میخوام ان شاءالله هفته بعد بیام قشم. ی سوال راجع به هزینه کرایه قایق های تفریحی و تاکسی واسه جاهای مختلف داشتم. هزینه هاشون زیاده؟ مثلا بخوام برم هرمز چقد هزینه رفت و برگشت کرایه قایق میشه؟

    1. محسن

      سلام.
      هزینه هاش خوبه. مثلا کرایه کشتی از قشم تا هرمز رفت و برگشت نفری ۲۷ تومنه.

  10. پژمان

    درود بر شما.
    من میخوام بندرعباس اقامت بگیرم. میخوام بدونم که آیا بهتر نیست که یک بار که با ماشین آمدیم قشم، ماشین اونجا بمونه و شب رو برگردیم بندرعباس و صبح دوباره بیایم قشم؟
    ۲- آیا امنیت داره ماشین رو بگذاریم قشم؟ پارکینگ عمومی داره؟
    ۳- قیمتهای بندرعباس با قشم فرق میکنه> یعنی خرید رو از بندر عباس انجام بدیم و قشم رو فقط بگردیم.
    سپاس

    1. ابراهیم قشم گردی

      میتونید تو پارکینگ اسکله حقانی بندرعباس هم بذارید. نیازی نیس بیارید اینجا. اگرم اوردید میتونید بیارید اسکله ذاکری بذارید. در کل امنیت هست.
      دوباره اومدنتون ۱ ساعتی طول میکشه. اگر با این مساله مشکلی ندارید فکر بدی نیست که بندر بمونید و صب بیاید قشم.
      اره خرید اینجا به صرفه هست در کل. تا بخواید چی بخرید.

  11. احمدرضا نوریان

    سلام.
    خیلی واسم جالبه.شما خودتون مجری تورهای گردشگری قشم هستید.
    اما کاملا صادقانه و بدون کم و کاستی و خیلی دقیق نکته به نکته طریقه گشت زنی توی جزیره رو توضیح دادید.درحالی که ممکنه این کارتون باعث ریزش مشتری هاتون بشه و هرکس ترجیح بده خودش بره گردش تا اینکه با تور بره.واقعا نمیدونم چطور ازتون تشکر کنم بابت اینهمه صداقتی که به خرج دادید.کاش همه کشور از شما درس بگیرن .من تا اونجایی که بتونم واستون تبلیغات میکنم که کسب و کارتون رونق بیشتری بگیره.البته این کمترین حق شماست به نسبت صداقتی که دارید.

    1. ابراهیم قشم گردی

      ممنون از شما آقای نوریان

  12. حسين

    سلام.ایا میشه با خودروی شخصی اومد قشم ؟منظورم اینه که لنجی چیزی هست ؟اگه هست از کجا باید اقدام کرد .ممنون میشم دگه جواب بدید

  13. سارا

    درود بر شما و پاسخگویی با صبر و حوصلتون،انقدر که خوب توضیح داده بودید نیازی ندیدم از دوستانم راجع به قشم بپرسم،فقط یه جیزو نفهمیدم،از اسکله ی شهید ذامری بریم هرمز اونحا چطور میشه جاهای دیدنیشو گشت؟ماشین کرایه میدن؟وبرگشتش به قشم چطوریه؟ سپاس فراوان

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      ممنون از تمجیدت سارا

      اونجا میتونید با یکی از سه چرخه هایی که اونجا هست برید. چنتایی رو تو یه سه چرخه جا میکنن و میگردونن.

      برگشتم ساعت ۳ بعد از ظهر از همون اسکله.
      البته این روش برای زمانیه که خودتون میرید. اما اگه بخواید با یکی از تورای جزیره برید قضیه فرق میکنه.
      خواستید میتونید تورای ما رو هم ببینید.

  14. Alireza

    با سلام ممنون از سایت خوبتون

    میخوام بدونم قیمت ها تو عید چغد تفاوت داره و اینکه از اونجا میشه رفت کیش ؟ چغد زمان میبره ؟

    1. محسن

      سلام
      نمیشه گفت تو عید چقدر تفاوت داره. چون مغازه زیاده تو قشم و هرکس سیستم فروش خودشو داره. بعضی تو عسد حراج میزنن بعضی قیمتاشونو بالا میبرن بعضی هم قیمتاشون ثابته.
      از قشم باید برید بندرعباس و از بندرعباس با ماشین برید بندر چارک از اونجا با کشتی میشه رفت کیش.
      یا از بندرعباس با هواپیما برید کیش.

  15. آرش بهراد

    خیلی عالی بود . انشالله نوروز ۹۸ عازم قسم هستیم . ممنونم از راهنمایی های شما . موفق و نوروز پیشاپیش مبارک

  16. بانوی مهر

    سلام ماهم چند روزه دیگه میخوایم بیایم قشم.
    سوالم اینه که ما تو میدان حافظ خیابان کارگر جا گرفتیم .
    اول اینکه نخندیدا ولی ازون جا به جزیره هنگام و بقیه جاها جند دقیقه راهه و باید قایق سوار بشیم ؟
    من بچه کوچیک دارم ک میپرسم.
    بعدم اینکه ما سه روز اونجاییم چطور هم ب خرید برسم هم به دیدنی ها!!!

    1. ابراهیم قشم گردی

      بانوی مهر همین موضوع رو تو قسمت جزیره هنگام همین متن توضیح دادیم. نوشتیم که حدود ۴۰-۵۰ راهه و اونجا باید سوار قایق بشید.
      سه روز یه روزشو بذارید خرید دو روز دیگشو بگردید. شبا هم وقت واسه خرید دارید. یه روز قشم یه روزم هرمز بذارید. میتونید تو تورهای ما هم شرکت کنید. با برنامه همه جاهای مهم و قشنگ قشم و هرمز رو هم میبینید.
      تورهای ما رو از این جا ببینید.
      https://qeshmgardi.com/product-category/tours/

  17. منصور

    سلام و روز بخیر
    و ممنون از اطلاع رسانی های مفیدتان
    انشاء اله به زودی از تورهایتان استفاده خواهم کرد. ولی چرا تور یک روزه قشم به بندر لافت نمی رود؟
    اگر خودمان بخواهیم برویم چقدر زمان می برد از شهر قشم تا آنجا

    1. ابراهیم قشم گردی

      به خاطر زمانبندی. توی تورها مهمترین و محبوبترین جاهای دیدنی رو لحاظ کردیم.

  18. صدیقه

    سلام.خیلی زحمت کشیدین مخصوصا نقشه ها عالی بودن.فقط منتظر بودم درباره جاده ی مرکزی و شمالی هم بنویسید.اونجاها چیزی نداره؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      اونجاها به جز شهر لافت، پارک کروکودیل و یکی دوتا کارگاه لنج سازی جای دیدنی دیگه ای فعلا وجود نداره. پارک کروکودیل و یکی از لنج سازی ها بین قشم و درگهانن که به راحتی میتونید برید.

  19. Ati

    عالی بود حیلی بهمون کمک کرد ممنون😊👌👌

  20. حسینی

    با سلام من چند روز اینده قصد صفر به قشم رو دارم اول از هزینه ها میخواستم بپرسم
    ایا جا های دیدنی قشم بلیط می خواد
    هزینه جت اسکی و قایق
    و ایا شب کنار ساحل میشه چادر زد و موند
    ممنون

    1. ابراهیم قشم گردی

      به سلامتی بیاید
      بعضی جاها مثل غار خربس و قایق هنگام و حرا میخواد به ترتیب ۵ تومن ۱۵ تومن و ۱۲ تومن
      موزه هم هست که ۲۰۰۰ تومنه
      هزنیه جت اسکی هم ربع ساعت ۱۲۰ تومن
      بله کنار ساحل هم میشه چادر زد

  21. محمد

    سلام .ما انشالله عید از مشهد می خوایم بیایم قشم .حالا موندم با قطار بیام بندر عباس راحت تریم بعد بریم قشم و بگردیم یا با ماشین بیایم .لطفا اگه میشه راهنمایی کنید .

    1. ابراهیم قشم گردی

      اگه جاهای دیدنی رو میخواید خودتون برید خوبه با ماشین بیاید. اما اگه با تورهای گشت جزیره میرید نیازی نیست. میتونید بندرعباس بمونید بعد سر موقع جایی که تور میگه حاضر باشید.
      ما تور هم داریم که از تو صفحه تورهامون میتونید ببینید.

  22. نسترن

    خیلی ممنونم از راهنماییتون.خوشحال میشم اگه مرکز خرید مناسب لوازم ورزشی هم معرفی کنید

    1. محسن

      لوازم ورزشی مرکز خاصی نداره. تو همه پاساژها و مراکز خرید هستن.

  23. نسترن

    سلام.ما انشالا برای ۲۳ اسفند قشم هستیم.برای رفتن به جزیره هرمز از اسکله حقانی به راحتی میشه رفت؟ زیاد شلوغ نیست؟ دیدن دلفین ها هم برام خیلی مهمه

    1. ابراهیم قشم گردی

      بله میشه رفت. هم از اسکله حقانی بندرعباس هم ذاکری قشم. اما دلفین ها هنگام هستن نه هرمز

  24. پورحمزه

    سلام و خسته نباشید
    ما فرداصبح راهی قشم هستیم ظاهرا بارونیه چه کار کنیم
    یا کلی دردسر مرخصی گرفتیم
    یعنی لندیگراف بسته هس ؟

    1. محسن

      سلام.
      بارون مشکلی برای لندیگراف ایجاد نمیکنه.
      نگران نباشین

  25. ایمان

    سلام، اولا ممنون بخاطر اطلاعاتتون. ما چن تا خانواده هستیم که برای اولین بار قصد داریم نوروز ۹۸ بیایم قشم. میخواستم بپرسم برای اینکه بخوایم بیشتر جاهایی که معرفی کردین رو ببینیم پیشنهادتون برای سکونت کدوم قسمت جزیره قشم هست؟ (ضمنا بچه کوچیک هم داریم)

    1. عادل

      اگه بخواید خودتون برین بگردین احتمالا اقامتگاه های بومگردی براتون بهتر باشه چون به جاذبه های گردشگری جزیره قشم نزدیکتره ولی قشم و درگهان هم اونقدر تفاوتی نمیکنه.
      ولی به طور کلی فرق زیادی نداره چون اکثر این جاذبه ها نزدیک همدیگه هستن.

  26. محمدامین

    سلام. خسته نباشید عرض میکنم خدمت سایت مفیدتون
    ما برای پیش از عید یه سر میایم قشم. می خوتستم بدونم تو کدوم تور شما میتونیم به آکواریوم پروانه طلایی سر بزنیم.
    بازم مرسی بابت سایت خفن تون.

    1. محسن

      سلام
      ممنون از شما
      هیچکدوم از تورهای ما این بازدید از این آکواریوم نداره.
      محل این آکواریوم طبقه زیرین پاساژ سیمرغ بوده که در حال حاضر فعال نیست. معمولا تعطیلات نوروز فعال هستن که در این صورت نیازی به تور نیست. مرکز شهره نزدیک پاساژ سیتی سنتر۱

  27. مليحه

    سلام من بهمن ماه رفتم قشم و از توضیحات وب سایت شما خیلى استفاده کردم خیلى با حوصله و ازروى نقشه توضیح داده بودید که براى من فوق العاده بود من خیلى خیلى ممنونم

  28. فاطمه

    سلام، رفقای باحال قشمی. دمتون گرم و خدا قوت با این توضیحات جامع و کاملتون. منو خانوادم برای اولین بار راهی این سفر هستیم و امیدوارم با این اطلاعات خوبی که دادین بهمون حسابی خوش بگذره. ازتون خیلی ممنونم.

    1. عادل

      امیدواریم که بهتون خوش بگذره
      یادتون نره با ارسال عکس ها و سفرنامه خودتون میتونین تو این مسیر بهمون کمک کنیم تا جامع تر و کامل تر بشیم

  29. آرزو

    سلام وقت بخیر،
    ما اولین باره به جنوب ایران سفر می کنیم،میخواستم برنامه ریزی سفر رو انجام بدم با قطار،نمیدونم در کل باید برای زمانی که داخل جزیره ایم و بازدید از مکانهای دیدنی چیکار کنم؟از قبل باید رزرو کرد؟به چه صورت؟
    ممنونم راهنماییم کنین

    1. ابراهیم قشم گردی

      کل متن به اضافه کامنتا راهنماییه.
      خلاصه اینکه دو روز وقت بذارید همه جاهای مهم قشم و هرمز رو میتونید ببینید. یه روزم بیشتر بذارید میتونید برید قایق سواری لارک.

      میتونید تو صفحه تورهای همین سایت ما انتخابای خوبی ببینید و خواستید رزرو کنید

  30. نلی

    سلام روزتون به خیر
    ما اومدیم قشم الان زنگ زدم برای تور جزیره هرمز گفتن دیگه جا نداریم حالا ما چی کار کنیم..’؟

    1. محسن

      سلام.
      برای جزیره هرمز باید از قبل رزرو کنید.
      میتونید خودتون برید اسکله حقانی. از اونجا بلیت جزیره هرمز بگیرید. اونور احتمالا ماشین یا موتور ۳ چرخه گیرتون میاد برای گشت.
      خوش بگذره

  31. زهرا خواجه

    سلام .مرسی از مطالبتون .راسی بهترین و زیباترین نقطه قشم برا غواصی کجاست ؟

    1. عادل

      سلام
      از پرطرفدارترین جاها که ما پرسیدیم جزیره هنگام و جزایر ناز، دوبه سوزا(نزدیک شهر سوزا)، کشتی سوخته جزیره لارک و کشتی در جزیره هرمز هست
      برای اطلاعات بیشتر بهتره با مدرسه غواصی قشم در ارتباط باشین

  32. سمیرا

    از شیراز به قشم، کدوم مسیر بهتر و راحت تره؟ باید حتما بریم مستقیما بندرعباس؟ یا اینکه بریم بندر خمیر؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      تو یه مطلب جداگونه این رو کامل تو ضیح دادیم: اینجا
      خلاصه اینکه اگه با ماشینید از رو جهرم برید لار بعد بندر پل. نیازی نیس برید لنگه

  33. سروناز

    ممنون بابت اطلاعاتتون. من بار اوله که میخام برم قشم. خیلی خوب راهنمایی کردین. سپاس فراوان

    1. محسن

      ممنون از شما بابت اعتمادتون به قشم‌گردی

  34. رامین

    دمتون گرم با این اطلاعات خوبتون.

    1. ابراهیم قشم گردی

      دم تو گرم رامین با این قوت قلبت…

  35. هیوا

    سلام خیلی ممنون از توضیحات کامل
    تو پاسخ هایی که دادین خوندم شب هم میشه برای خرید رفت میخواستم بدونم بازار درگهان تا چه ساعتی هستن؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      تا ساعت ۱۰ و ۱۱ شب

  36. عسل

    خیلی خیلی ممنون از توضیحات کامل و مفیدتون.

  37. ماهرخ

    واقعا اطلاعات بی نظیر بود، حالا راحت و بی دغدغه سفرم رو برنامه ریزی می کنم. بی نهایت سپاسگذارم از این انرژی و وقتی که گذاشتین.

    1. ابراهیم قشم گردی

      ممنون ماهرخ جان

  38. عسل

    با سلام
    خیلی ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون.

    1. ابراهیم قشم گردی

      ممنون از تو عسل

  39. محبوبه

    سلام .من میخوام ۶ بهمن بیام قشم .میخوام از جزیره ناز دیدن کنم . چه ساعتی باید بیام که محدودیت دسترسی به جزیره وجود نداشته باشه به خاطر جزر و مد . میخوام از پاراگلایدر استفاده کنیم .و برای جزیره هنگام شماره تماسی هس که قبل رفتن تماس بگیریم که اسکله تعطیل نباشه ممنون از پاسخگویی شما .

    1. محسن

      سلام.
      به سلامتی بیاید.
      قبلش یه تماس با تیم پشتیبانی قشم گردی بگیرید شما رو راهنمایی میکنن.

  40. بهناز

    سلام. مرسی از سایت خوبتون. واقعا کامل بود. منم آخر هفته دیگه به قشم سفر میکنم.
    من چند تا سوال دارم:
    ۱- میتونید چند تا رستوران برای خوردن صبحانه به ما معرفی کنید. چون میخوایم به جای هتل آپارتمان بگیریم.
    ۲- فرقی میکنه تو کدوم منطقه آپارتمان بگیریم. جایی که بهمون معرفی کردن نزدیک بلوار رجایی و بلوار خلیج فارسه؟ آیا اینجا اوکیه؟ یه انتخابم تو بلوار سپیدار داریم البته.
    ۳- از کجا میتون تو قشم ماشین کرایه کنم و حدودا هزینه هاش چقدره؟
    ۴- برای تورهای داخلیتون باید از خیلی قبل تر ثبت نام کنیم یا یکی دو روز قبلش کافیه؟
    ۵-راستش چند نفر بهم گفتن قشم اصلا امن نیست و هیچ جا تنها نریم و شبها زود به محل اقامت برگردیم. واقعا اینطوریه؟
    ۶- برای جنگل حرا هم تور هست یا باید خودمون بریم اونجا؟ و هزینه قایق چنده الان؟
    ۷- من میتونم با همسرم با هم برای غواصی برم یا اینکه زنونه مردونه جداست؟ (مثل کیش!)
    ۸- تو این موقع شانس دیدن دلفینا و لاکپشتا رو دارم؟ کروکوئیل ها هنوز هستن؟ (نمیدونم از کجا شنیدم که پارکش تعطیل شده)
    بازم مرسی از شما
    🙂

    1. محسن

      سلام
      ممنون از تماس شما.
      رستوران های صبحانه خوری قشم تو این صفحه معرفی کردیم.
      فرقی نمیکنه آپارتمان کجا بگیرید. چون قشم کوچکه و هرجا بخواهید برید تقریبا نزدیکه.
      تو اینترنت بگردید اطلاعات تماسشون هست. نرخ ماشین بسته به مدل ماشین متفاوته.
      تورهای داخلی ما هم زودتر رزرو کنید بهتره. چون فصل شلوغیه و ممکنه زود پر بشه ظرفیت.
      قشم از همه شهرهایی که میشناسید امن تره. خداراشکر
      تورهای مارو بگیرید جنگل حرا هم می بریم.
      قایق جنگل حرا تقریبا ۱۲ تومن نفری.
      پارک کروکودیل تعطیل نشده. جاش عوض شده. جاده قشم درگهان.
      شانس دیدن دلفینا تو این فصل بیشتره. ولی همیشه هستن.
      قضیه غواصی مثل کیشه.
      خوش بگذره

  41. wotk

    عالییییی نوشتید و پاسخ دادیو واقعا بسیاررررر ممنون چون من زیاد مسافرت میرم تو سایت در مورد قشم به این کاملی ننوشتن تا دلتون بخواهد در مورد استانبول کامل نوشتند بسیارررررر ممنون

  42. عاطفه

    سلام.وقتتون بخیر.ممنون از اطلاعات خوبتون.
    من اواسط دی میخوام برم قشم.میخواستم بدونم هوا برای بچه یکساله چطوریه؟
    میگن بازارهای درگهان از قشم بهتره.به نظر شما هتل رو اونجا بگیرم بهتره(از نظر قیمت)؟و چه هتلی رو پیشنهاد میکنین؟و اگر قشم بهتره چه هتلی رو بگیرم؟
    قیمت کرایه ماشین چنده؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      برای بچتون لباس گرم بیارید.
      بازارای درگهان به هم نزدیکترن و تعدادشون بیشتره. برای بعضی اقلام ممکنه ارزونتر باشن.
      هتل هم خیلی فرق نمیکنه. هتل های قشم تعداد و تنوع درجشون بیشتره. همون درگهان بگیرید اگه قصدتون خریده. خیلی هم تفاوتی نداره کدومش. چون اونا هم به بازارا نزدیکن. سینگو و آلاله خوبن.
      ماشین که تو درگهان لازم ندارید. اما تو قشم و قشم به درگهان کرایه ۶-۷ تومنه.

  43. نسرین

    با سلام
    بسیار بسیار عالی و با حوصله توضیح دادید
    واقعا استفاده کردم
    میخاستم بدونم برای اینکه عمده جاهای قشم رو ببینیم و بازار هم بریم ۳ روز کافیه؟
    تور یک روزه قشم گردی دقیقا کدوم مکان های دیدنی رو شامل میشه؟
    بسیار بسیار ممنونم

    1. ابراهیم قشم گردی

      تشکر ازت نسرین
      اره کافیه. یه روز کل قشم. و اگه خواستید یه روز هم هرمز
      یه روزم وقت بذارید برای خرید. البته شبا بعد از برگشتن از تور هم وقت خرید دارید.
      درباره تور یه روزه تو صفحه تور توضیح دادیم.

  44. مهدیه

    سلام و درود . هزینه گشت جزایر ناز و هنگام و هرمز و غار نمکدان و جنگل حرا چقدره؟ و چگونه باید تورتونو رزرو کنیم

  45. فرهاد

    سلام ،ممنون از سایتتون لطقا میشه بگید اب و هکای قشم در چند روز اینده ینی۲و۳و۴اذر سرده یا گرم دریا ارومه یا نه و.اینکه لباس زمستونه باید بپوشیم یا لباس تابستونه؟
    فقط اگ میشه سریعترجوابم بدید ممنون میشم؟

    1. محسن

      سلام فرهاد جان
      هوا عالیه این روزا.
      اگه سرمایی هستین اول صبح و شبا لباس پاییزه لازمتون میشه. اونقدر سرد نیست که لباس زمستونه لازم باشه. بیشتر مردم با لباس تابستونه ان این روزا.
      دریا فعلا که آرومه و خبری از طوفان نیست.

  46. eli

    سلام می شه بگید تور ها معمولا چند نفره هست؟

    1. محسن

      سلام
      معمولا هر ماشین ون ۸-۱۰ نفر
      توی ایام تعطیلات شلوغه معمولا

  47. محمد

    سلام وقت بخیر و بسیار ممنونم از اطلاعات مفیدتون.. اگر ممکنه یه هتل خیلی خوب در قشم که مشرف به دریا باشه ، معرفی میکنید؟ قیمت خیلی مهم نیست..فقط داخل خود قشم ، تمیز ونزدیک مراکز خرید باشه که بعد از تورها بشه خرید هم رفت . بسیار ممنونم

    1. محسن

      سلام
      نزدیکترین هتل کنار ساحل هتل ژئوپارکه.
      ولی هتل خوب ساحلی هتل ساحل طلایی هستش که تقریبا ۱۰ کیلومتر خارج از شهره.
      هتل خوب هتل ایرمان هستش که خیلی خوشکل و تمیزه. پارسال افتتاح شده. نزدیک مراکز خرید هستش.

  48. Marzieh

    خیلیا میگن پول مسافرت نداریم ولی من همسفر ندارم تا حالا هم تنهایی مسافرت نرفتم و ترس دارم

    1. محسن

      سلام
      قشم از لحاظ امنیت اوضاع خوبی داره. از این لحاظ نگران نباشین

  49. Shiva_arash

    سلام وقتتون بخیر ممنون از اطلاعات عالیتون و معرفی جاهای دیدنیتون.
    ما اواخر آبان یا آذر ماه قصد سفر به قشم رو داریم و اهل تبریز هستیم میخواستم بپرسم از قشم یک روزه میشه با کشتی به کیش رفت و برگشت؟ و هزینش چقدر میشه؟

    1. محسن

      سلام دوست عزیز
      متاسفانه از قشم با کشتی نمیشه مستقیم رفت کیش.

  50. سارا

    درود. عالی هستید. جدی میگم! همه چیز رو با حوصله و دقت تمام توی وبسایت توضیح دادید. من پارسال یه سفر به قشم داشتم و جز غار نمکدان همه جا رو دیدیم، میتونم بگم قیمت تورهاتون عاااالیه! تقریبن نصف هزینه‌ای که ما برای تمام دیدنیهای قشم و هرمز گذاشتیم. موفق باشید.

    1. محسن

      سلام سارا خانم
      ممنون از تعریفت
      نظرات شما به ما انرژی زیادی میده.
      به امید دیدار در سفرهای بعدی

  51. رضا

    سلام
    ما ۱۴ آبان هتل ارم قشم رو گرفتیم – سوالم اینه که در تعطیلات آخر صفر تورهای قشم گردی برگزار میشن ؟ بازارها چطور باز هستن ؟

    1. محسن

      سلام
      بله تورهای ما در تعطیلات برگزار میشه. بازارها معمولا تا ظهر ساعت ۱۴ تعطیل هستن بعدش باز میشن

  52. زرين

    سلام
    واقعا ممنون و خدا قوت به خاطر این سایت بینظیرتون
    ما میخوایم تعطیلات اربعین به قشم بیایم میخوام بپرسم آیا در روز اربعین امکان رفتن و بازدید از هرمز یا هنگام وجود داره؟
    سوال بعدی اینکه هزینه تاکسی دربست در جزیره قشم چقدره. مثلا برای گشتن چاهکوه و غار نمکدان و …
    راستی غار نمکدان قابلیت بازدید برای عموم رو داره؟

    1. محسن

      سلام
      ممنون
      به سلامتی بیاید
      در روز اربعین معمولا تورهای ما برگزار میشه. هر سال اینطوری بوده.
      هزینه دربست تاکسی درون شهری ۶-۷ تومنه.
      برای اطلاع از قیمت تاکسی برای گشتن مناطق گردشگری با ما تماس بگیرید.
      برای برنامه ریزی دقیق تر می تونید از تورهای گشت قشم و هرمز ما استفاده کنید. هم به صرفه تره هم زمانتون مدیریت میشه و به همه جاهای دیدنی می رسید.
      غار نمکدان قابلیت بازدید برای عموم داره

  53. رضا

    سلام وقت بخیر
    ما قصد داریم با قطار و کشتی به قشم سفر کنیم و عملا یک روز کامل و یک بعد از ظهر رو در قشم خواهیم داشت. بهترین حالتی که بشه از مجموعه شما استفاده کرد و قشم و دیدنیهاش رو دید و از غذاهای محلی خورد به چه شکل خواهد بود؟

    1. محسن

      سلام
      بهتره یه تور یک روزه گشت قشم بگیرید. اینطوری همه دیدنیهای قشم رو میتونید ببینید. و رستوران سنتی هم میبریم تو همین تور.
      فرداش هم برای صبحانه به صبحانه خوریهای سنتی قشم سر بزنید و از نانهای محلی بخورید. ناهار هم رستورانهای بادیل و دفاری و گلدن فود که غذاهای سنتی قشم دارن پیشنهاد میکنم
      خوش بگذره

  54. حمید

    با سلام و خسته نباشید
    و تشکر از سایت عالیتون
    ما ۹ آبان تا ۱۲ آبان قشم هستیم حوالی میدان حافظ اقامت داریم.
    اگه ممکنه راهنمایی کنید به ترتیب کجاها بریم گردش و کجاها بریم برای خوردن غذاهای محلی و همچنین برای خرید.
    شنیدم درگهان برای خرید بهتر از قشم هست.
    ممنون میشم کمک کنید

    1. محسن

      سلام
      برای خرید به اندازه کافی وقت دارید
      هم درگهان برید هم قشم
      چون قیمتها خیلی متفاوته. نوسان شدید دلار باعث شده قیمتها اینطوری بشه
      رستوران سنتی خوب بادیل و رستوران خاله( فقط شب ها) و سی رول و رستوران دفاری
      برای گردش میتونید از تورهای ما استفاده کنید که برنامه ریزی خوبی داره و تو یه روز میتونید همه جاهای دیدنی قشم رو ببینید. همچنین هرمز رو فراموش نکنید. جای خیلی قشنگ و بکریه.