دیدنیهای قشم خیلی زیادن. هموطنای زیادی از ما می‌پرسن که جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی قشم چیان و کجای جزیره قرار دارن. تعداد جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری قشم ۵۰ تایی هست و اگه بخواید همش رو ببینید باید چند روز وقت بذارید. اگه نمی‌تونید چند روز تو قشم بمونید، اشکالی نداره ما از بین جاهای دیدنی قشم، ۷ تا از مهم‌تریناش رو بهتون معرفی و موقعیتاشون رو هم براتون مشخص می‌کنیم. اما قبلش چند تا نکته:

شاید دنبالش باشید

تورهای گشت جزیره قشم     |     تور جزیره هرمز

نکته ۱: تو این راهنما فرض کردیم که اقامت شما یا قشمه یا درگهان

اگر شما جای دیگه‌ای مثل اقامتگاه های بوم گردی قشم، اقامت داشته باشید، باز هم این راهنما به دردتون می‌خوره. اما بهتره از نرم افزار گوگل مپ استفاده کنید.

نکته ۲: بهتره ساعت ۸ صبح حرکت کنید.

نکته ۳: اگه به هر دلیل نخواستید بعضی از دیدنی های قشم رو ببینید (مثلا وقت نداشتید)، حتما دره ستاره ها، جزایر ناز، جزیره هنگام و جنگل حرا رو بیینید. البته هر طور شده جزیره هرمز رو هم ببینید. ما اینجا جزیره هرمز رو توضیح ندادیم اما می‌تونید تو مطلب راهنمای جامع سفر به قشم اطلاعات سفر به هرمز رو پیدا کنید.

با توجه به این نکات بهتره نرم افزار گوگل مپ Google Map رو رو گوشیتون داشته باشید. با این نرم افزار می‌تونید راحت مسافت‌ها و زمان تقریبی رسیدن به هر کدوم از جاذبه‌‌ها رو بدست بیارید.

خوبی قشم اینه که مسیر رفتن به جاهای دیدنیش خیلی سرراسته. از نظر موقعیت می‌شه جاذبه های گردشگری قشم رو به سه بخش تقسیم کرد:

۱ جاهای دیدنی جاده شمالی

۲ جاهای دیدنی جاده‌های مرکزی

۳ جاهای دیدنی جاده جنوبی

بر طبق نقشه قشم، جاده شمالی میشه جاده بالای نقشه و جاده جنوبی میشه جاده پایین نقشه.

قسمت‌های بالا و رو به کشورمون میشن جاده شمالی و قسمت‌هایی که رو به خلیج فارس هستن میشن جاده جنوبی

مهمترین جاذبه های گردشگری قشم مربوط میشن به جاده جنوبی و بعد جاده شمالی.

اگر قشم اقامت دارید می‌تونید به این ترتیب شروع کنید:

غار خربس، ساحل طلایی (پلاژ سیمین)

غارهای خربس قشم

مجتمع تفریحی ساحل طلایی که به پلاژ سیمین قشم هم معروف هست، یه مجتمع اقامتیه که لب دریاست و علاوه بر اینکه یه هتل سه ستارس، ساحل تمیز و شنی اختصاصی داره. تو ساحل طلایی به جز شنا و گشت تو ساحل می‌تونید به ورزش‌ها و تفریحات آبی مثل جت اسکی و غواصی هم بپردازید. اگه اطلاعات بیشتری درباره هتل های قشم می‌خواید روی عبارت هتل های قشم کلیک کنید.

یکی دیگه از جاهای دیدنی قشم، مجموعه غارهای خربس هستن. غارهای خربس  قشم تو فاصله حدود ۱۰ کیلومتری شهر قشم قرار دارن.

به صورت کلی غارهای خربس از مجموعه ای از غار های تو در تو تشکیل شدن که با فرسایش خاک و عبور اون از تو سنگ ها به وجود اومدن.

بعد ها بومی ها برای پناهگاه خودشون اومدن این غارهاکه حدود ۳۰ متر بالاتر از زمینن رو شکل دادن و از اون استفاده کردن.

قشم تا غار خربس

دره ستاره ها

دره ستارگان قشم

دره ستاره ها هم که احتمالا معرف حضور هر کسی که به قشم سفر می‌کنه هست. دره ستارگان یا همون دره ستاره ها یکی از جاهای دیدنی قشم به حساب میاد که نزدیک روستای برکه خلف واقع شده و از نظر زمین‌شناسی قدمتی حدود ۲ میلیون سال داره که از فرسایش خاک اون منطقه طرح های خیلی جالبی تو این دره به وجود اومده.

خاک سست این منطقه باعث شده که فرسایش خیلی زیادی از طریق باد و بارون به وجود بیاد و وقتی که باد تو دره میپیچه صداهای عجیبی تو این به گوش میرسه که بعضی بومی ها میگن صدای اجنه است و برای همین شب ها نمیرفتن تو دره. برای رفتن به دره ستاره ها باید یه فرعی رو دو سه کیلومتر برید تا برسید به روستای پاک برکه خلف. پشت روستا دره ستاره ها قرار داره.

قشم تا دره ستاره ها

جزایر ناز

جزایر ناز قشم

جزایر ناز هم که احتمالا کم و بیش دربارش شنیدید و خوندید. اما مخصتر اینکه جزایر ناز درواقع دو تا جزیرن که وقتی آب دریا پایین میره، به قشم وصل می‌شن و موقعی که مد می‌شه ارتباطشون قطع میشه. اما دقت کنید که برای رفتن روی جزایر به جزر و مد دریا دقت کنید. ما تو مطلب بهترین زمان برای رفتن به جزایر ناز، زمان‌های تقریبی جزر و مد رو نوشتیم.

اگر موقع رسیدن به محل جزایر ناز، آب دریا بالا باشه، می‌تونید تو ساحل گشت بزنید و از دور جزایر رو تماشا کنید. اما شاید اصرار داشته باشید که حتما برید رو جزایر ناز. در این صورت می‌تونید مسیر رو ادامه بدید و وقتی موقع مناسب رسید برای تماشا برگرید. اگر هم وقت نشد می‌تونید روز بعد برگردید. خلاصه اینکه اومدید سمت ما، هر کدوم از جاهای دیدنی قشم رو نتونستید ببینید، این یکی رو از دست ندید.

قشم تا جزایر ناز

جزیره هنگام

دلفین های جزیره هنگام

برای دیدن دلفینها و بازدید از جزیره هنگام باید برید اسکله شیب دراز یا کندالو. اگه دوست دارید شانستون برای دیدن دلفین‌ها بیشتر بشه، پیشنهاد می‌شه ماه‌های خنک سال و حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح خودتون رو به اسکله شیب دراز برسونید.

به هر حال وقتی به شیب دراز رسیدید، یه قایق می‌گیرید و میرید گشت جزیره هنگام.

قشم تا جزیره هنگام

جنگل حرا

جنگل های حرا قشم

و به! می‌رسیم به یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی قشم یعنی جنگل حرا. جنگل های حرا قشم محل زندگی گونه های خیلی زیادی از گیاهانو جانورانی هستند که خیلی از اون ها مختص همین جنگل ها محسوب میشن.

حرا که مقدار زیادی از این جنگل ها رو شامل میشه یه درختیه که ریشه ای داره که تو عمق چند صد متری دریا است و با جزر و مد قسمت بالاییش پدیدار میشه و بعد هم ناپدید میشه.

برای رفتن و لذت بردن از این جنگلا قایق های تفریحی هم هست که میتونین اجاره کنین و از گردش لذت ببرین.

برای بازدید از جنگل حرا می‌تونید برید به یکی از روستاهای سهیلی یا هفت رنگو. روستاها فاصله چندانی از هم ندارن.

قشم تا جنگل حرا

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه

اگر تا اینجا از جاهای دیدنی قشم بازدید کردید ولی هنوز طبع ماجراجوییتون سیر نشدید، دیدنی بعدی قشم رو امتحان کنید:

تنگه چاهکوه حدود ۹۰ کیلومتر با شهر قشم فاصله داره.

وقتی برید اونجا یه سری چاه های کم عمق میبینین که برای جمع آوری آب استفاده میشده که دلیل اصلی نام گذاری این دره هم همینه.

باید سعی کنید تو فصول خنک تر سال به این تنگه برید، به خاطر گرمای زیاد و تنگ بودن بعضی قسمتای این دره ممکنه با مشکلاتی روبرو بشید پس آب حتما با خودتون همراه داشته باشین.

بعد از جنگل حرا با شماست که اول بخواید تنگه چاهکوه رو ببینید بعد غار نمکدان، یا اول غار نمکدان بعد تنگه چاهکوه.

اگه بخواید اول از تنگه چاهکوه بازدید کنید باید مسیر زیر رو طی کنید:

قشم تا چاهکوه

غار نمکدان

غار نمکدان

غار نمکدان یا غار نمکی که طولانی ترین غار نمکی جهان محسوب میشه،نزدیک روستای کانی قرار داره و حدود ۶ کیلومتر طول داره.

البته این غار یکی از چندین غار نمکی هست که تو کوه مخروطی شکل نمکدان شکل گرفته. ارتفاع این کوع حدود ۳۴۰ متره.

اگه به غار نمک برید حس این بهتون دست میده که وارد یه منطقه کوهستانی پر برف شدین ولی به جای برف همش نمکه!

این منطقه برای عاسی واقعا جای بکریه، البته باید با خودتون چراغ قوه همراه داشته باشین چون از حدود ۲۰ متر به بعد دیگه غار تاریک میشه.

چون غار نمکدان از قشم دوره، خیلی از افراد بازدید از اون رو بی خیال می‌شن. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اینجا رو اصلا از دست ندید. ضمنا سواحل اطراف روستای کانی واقعا جای بکر و قشنگیه. برای رفتن به غار نمکدان دوتا انتخاب دارید: می‌تونید اول برید تنگه چاهکوه که بالا توضیح دادیم. یا می‌تونید اول برید غار نمکدان بعد تنگه چاهکوه. برای این مورد باید مسیر زیر رو طی کنید:

مسیر قشم تا غار نمکدان. مسیری که از تنگه چاهکوه عبور نمیکنه!

چند نکته برای شروع از درگهان:

مسیر رفتن از درگهان به جاهای دیدنی قشم، درست شبیه مسیریه که بالا توضیح دادیم. تنها تفاوت، مسیر رسیدن به غار خربسه. باقی مسیر مثل بالاس.

درگهان تا غار خربس:

برای رفتن از درگهان به غار خربس، باید مسیر پایین که از رمکان میگذره رو طی کنید:

درگهان تا غار خربس

چند نکته تکمیلی:

مسیری که بالا توضیح دادیم مسیر کامل و سرراستیه. اما فرض کنیم بعضی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری رو قبلا دید یا نمی‌خواید ببینید. در این صورت برای بعضی جاذبه‌ها گردشگری میشه از مسیرهای دیگه رفت.

دره ستاره ها:

برای رفتن از درگهان به دره ستاره ها می‌تونید مسیر دیگه‌ای رو انتخاب کنید. مسیری که از گیاهدان، رمکان، زیرانگ و ریگو می‌گذره. ضمنا خوبی این مسیر اینه که می‌تونید تو گیاهدان و رمکان سراغ لوازم خانگی رو بگیرید.

درگهان تا دره ستاره ها

جزایر ناز:

برای رفتن از درگهان به جزایر ناز هم می‌تونید مسیر دیگه‌ای رو که از گیاهدان، رمکان و سوزا می‌گذره، انتخاب کنید.

درگهان تا جزایر ناز

جزیره هنگام:

اگه دوست دارید مستقیما از درگهان به اسکله کندالو (جزیره هنگام) برید، بهتره مسیر پایین رو طی کنید:

درگهان تا جزیره هنگام

جنگل حرا:

برای دیدن جنگل حرا هم می‌تونید یکی از دو مسیر پایینی رو طی کنید. مسیر دوم شامل طی کردن جاده شمالی و گذر از لافته.

درگهان تا جنگل حرا

اگه هنوز هم از دیدن این همه جای دیدنی خسته نشدید، پارک کروکودیل قشم رو اصلا فراموش نکنید.

جاهای دیدنی قشم در شب

جاهای دیدنی قشم اصولا موقع شب یا بسته هستن یا چون طبیعی هستن، محیط تاریکه و نمی‌نونید چیزی رو تماشا کنید. پس این یعنی شب باید بشینید تو محل اقامتتون تا صبح بشه؟!… نه! اگر تو شهر قشم اقامت داشته باشید، جاهای زیر رو دارید که شب رو بگذرونید.

پارک زیتون

برای اینکه از منظره دریا (تو یه محیط آروم و امن و پر از امکانات و نزدیک یه مرکز خرید بزرگ) لذت ببرید و به صدای موجا تو تاریکی شب گوش بدید یا حتی پاتون رو به آب بزنید، پارک زیتون یه مکان عالی برای این کاره. چون پارک قشنگ لب آب ساخته شده و کاملا مشرف بر دریاست. برای همین ویوی خوبی داره.

پارک زیتون با سیتی سنتر قشم فاصله خیلی کمی در حدود ۲-۳ دقیقه پیاده روی داره. هر وقت از گشتن تو مرکز خرید خسته شدید می‌تونید برید پارک و از منظره دریا لذت ببرید.

اینجا حتی مکان مناسبی تو روز برای استراحته. اگه دنبال تفریحات دریایی و آبی مثل غواصی و جت اسکی هستید اینجا سه تا مدرسه غواصی هست که می‌تونن شما رو به هدفتون برسونن!

پارک امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز، رستوران و اغذیه فروشی و… داره. حتی مکان مناسبیه برای چادر زدن و استراحت روزانه.

از پارک زیتون می‌تونید دوتا جزیره رو ببینید. جزیره لارک تو روز و جزیره هرمز تو شب.

سینما دریا

سینما دریا مثل پارک زیتون یه پارک باز نزدیک سیتی سنتر. اما با فضای خیلی کوچیکتر و البته ساحل و منظره متفاوت. سینما دریا همونطور که از اسمش پیداس، یه نمای سینما طور از دریا داره.

چنتا صندلی کنار دریاس که می‌تونید مثل سالن سینما برید و از فیلم سینمایی بی‌نهایت دقیقه‌ای دریا ساخت خلیج فارس لذت ببرید.تو شب چراغای ساحل اونور آب  کاملا پیداست.

تو سینما دریا هم می‌تونید چادر بزنید اما امکانات پارک زیتون رو اینجا ندارید.

مراکز خرید

احتمالا شمایی که جستجو کردید “جاهای دیدنی قشم در شب” دنبال مرکز خرید نبودید. به هر حال اگه خواستید اطلاعات کاملی درباره مراکز خرید و بازارهای قشم و درگهان بدست بیارید، برید مطلب مرتبط با همین موضوع رو ببینید.

پارک کروکودیل

اگه خیلی دوست دارید کروکودیل از نزدیک ببینید، یه تاکسی بگیرید تا ده دقیقه‌ای شما رو ببره به پارک کروکودیل نوپک. درباره پارک زیاد نمی‌گیم بهتره برید خودتون ببینید. درباره پارک کروکودیل قشم بیشتر بدونید.

موزه ژئوپارک

اگه اهل بازدید از موزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم برید بازار ستاره. کنار بازار چنتا پله رو برید پایین تا برسید به موزه ژئوپارک. موزه چندین ماکت جالب از جاهای دیدنی قشم داره. ماکتی از جنگل حرا، نمای جزایر ناز به همراه یک اسکلت واقعی از یه نهنگ، یه ماکت از نمای غار نمکدان و زندگی ماقبل تاریخ بشر تو جزیره قشم.

وقتی از کنار هر کدوم از این ماکت‌ها رد می‌شید صدای مرتبط با همون ماکت پخش می‌شه. مثلا از ماکت جنگل حرا صدای پرندگان جنگل حرا پخش میشه و از ماکت جزایر ناز صدای موجای دریا.

یه ماکت گنده هم اون وسط از نقشه جزیره قشم گذاشتن. تو موزه کلی از حیوانات تاکسیدرمی شده دیده می‌شه.

هزینه بازدید از موزه ژئوپارک ۵۰۰۰ تومنه.

شکم گردی در قشم

البته که غذاهای هر منطقه‌ای جز جذابیت های اون منطقس. با این حال خیلی از جاهایی که شما می‌تونید برید و غذای محلی بخورید تو اقامتگاه‌های بومگردی روستاهاس که ممکنه شما شب اونجا نباشید. اما جای نگرانی نیست. خود شهر هم پره از رستوران‌های سنتی جورواجور. پیشنهاد می‌کنیم اگه اهل شکم گردی هستید، شب رو بیکار نمونید.

جاهای دیدنی درگهان درشب

به طور کلی درگهان تو ذهن خیلیا یعنی خرید. که البته ذهنیت اشتباهی نیست. پس اگه تو درگهان هستید، برای گشت و گذار خیلی انتخاب ندارید. مگر اینکه یا برید پارک کروکودیل، یا هم برید رستوران‌هایی که تو راهنمای رستوران‌ها معرفی کردیم. یا هم اینکه برید پشت بازارها و از منظره ساحل دریا لذت ببرید.

ضمن اینکه مجتمع تجاری قصر هم همون نزدیکی‌ها یه شهر بازی داره که می‌تونید وقتتون رو با بچه‌ها اونجا بگذرونید.

ما مهم‌ترین دیدنی های قشم رو تو نقشه پایین مشخص کردیم. قبل از سفر خوبه که یه نگاه بهش بندازید.

نقشه جاذبه های گردشگری قشم
نقشه جاذبه های گردشگری قشم در یک نگاه

برای دانلود نقشه بالا کلیک کنید.

درنهایت باز هم توصیه می‌کنیم از نرم افزار گوگل مپ گوشیتون استفاده کنید. و اگه دوست دارید که عکسای بیشتری از جاذبه های قشم ببینید، پیج اینستاگرام ما رو دنبال کنید: qeshm.gardi می تونید سوالاتتون رو تو دایرکت از ما بپرسید.

این شما و این قشم، و این همه جای دیدنی، پس اون ساک رو سریعتر جمع کنید که وقت نداریم.

عکس بگیرید و برامون بفرستید. اگه هم مشکلی بود حتما کامنت بذارید.

خوش بگذره 🙂

دیدگاه خود را ثبت کنید

  1. سیروس

    سلام ممنون بابت وقتی که میزارین وسایت خوبتون، من و خانومم تصمیمم داریم تو تعطیلات ابان بیایم قشم اما ۱ مشکل هست که به شک انداختتمون که بیایم نگران هوا هستیم اخه ۱ بچه ۱ ساله دارم میترسیم مریض بشه ممنون میشم اب و هوا رو تو ابان بگید به چا شکله.

    1. محسن

      سلام سیروس جان
      آبان ماه معمولا هوا رو به خنکی میره. یه جورایی پاییزه است. کلا قشم زیاد سرد نیست. حدود ۲۰-۲۵ درجه

  2. زهره

    سلام
    اول اینکه ممنون که این همه اطلاعات خوب و عالی رو در این وبسایت جمع کردین. واقعن لذت بردم. ما ایشالا برنامه داریم که در دی ماه سه روز به جزیره ی قشم بیایم. خواستم نظر شما رو در مورد اینکه کجا ساکن بشیم بدونم. دوست داریم که جایی باشه که هم حالت بومی باشه و هم اینکه به همه ی نقاط دسترسی داشته باشیم تا بتونیم نهایت استفاده از وقت رو داشته باشیم. و اینکه بنظر شما سه روز برای بازدید از جاذبه های قشم کافی هست؟
    باز هم ممنون

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام زهره جان
      اول ممنون از تعریفت.
      برای جایی که حالت بومی داشته باشه خونه های بومگردی خیلی خوبه. اما اگه ماشین نداشته باشید، شاید برای رفت و آمد (به خصوص به شهر قشم) مشکل پیدا کنید. به هر حال اقامتگاه ستاره (تو برکه خلف نزدیک دره ستاره ها) نزدیک ترین جا به شهر قشم و درگهانه. اما ۲۰ دقیقه باهاشون فاصله داره. یه سری اقامتگاه هم نزدیکای فرودگاه هستن که میشن مرکز جزیره. میتونید اونجاها بمونید. اگه بخواید ما برای اقامتگاه فردیس (تو سایت دربارش نوشتیم) میتونیم هماهنگیا رو انجام بدیم.

      برای جاذبه های قشم اره سه روز خوبه. اگه بخواید از تورای ما استفاده کنید، تو دو روز هم هرمز هم جزیره قشم و هنگام رو می‌بینید. روز سوم هم میتونید برید خرید یا هم تو ساحل و پارک کروکودیل و…
      پیشنهاد ما اینه که اگه میخواید تورای ما رو بگیرید، دو شب رو قشم بمونید. یه شب هم می‌تونید تو یکی از این اقامتگاه ها بگذرونید.

      به هر حال هر وقت اومدید هر تجربه ای که داشتید تو سایت با بقیه در میون بذارید. اگه هم خواستید قشم گردی رو تو انجمنا، کانالای تلگرام و … معرفی کنید.
      به سلامتی بیاید و برگردید.

  3. مهسا

    سلام.ما شنبه میریم قشم.رستوران و غذای خوشمزه محلی قشم چیه

    1. محسن

      سلام
      رستوران بادیل
      رستوران دفاری
      صبحونه خوری هم سر بزنید
      انواع نان های محلی
      مِیلِس
      نان تمشی
      رغ بن
      قلیه ماهی، ماهی کبابی و سرخ‌کرده، هواری ماهی و میگو، پودنی کوسه انوان نان تمشی و شُلشُلی و ریخته از غذاهای قشمه
      خوش بگذره

  4. عسل

    سلام وقتتون به خیر
    ما اوایل آبان قصد سفر به قشم و داریم و در درگهان اقامت داریم
    می خواستم از شما بپرسم هوا تو این ماه چطوره ؟ خیلی گرمه یا نه ؟ و اینکه لباس همراهمون باید لباس تابستونه باشه فقط؟ الان فصل شنا هست ؟ اگر فصل شنا هست پلاژ خوب برای خانم ها کجا بهتره؟ اینم بگم که تور ما شامل گشت های غارهای خربس ، دره ستارگان ، جزایر ناز و جنگل حراست، به غیر از اینا کجاها رو تو این وقت میشه رفت؟ امکان دیدن دلفین ها تو این فصل هست؟
    ببخشید سوال هام زیاد شد پیشاپیش از پاسخگویتون ممنونم.

    1. محسن

      سلام
      سفر به خیر
      آبان معمولا هوا خوبه و نیازی به لباس گرم نیست. و هوا خنکه
      دلفین ها امکان دیدنشون هست. میتونید تور هنگام بگیرید و دلفینا رو ببینید. خیلی لذت بخشه مخصوصا وقتی بازیشون میگیره و هوا میپرن
      تور شما تقریبا کامله. تنگه چاهکوه هم خیلی دیدنیه. و اگه فرصت کردین تور هرمز هم برید. هرمز یه جای بکر و خاصه.

  5. پرنیا

    با سلام و تشکر فراوان از تجربیات کامل و قشنگی که در اختیار ما قرار میدین.ما انشالا دی ماه عازم قشم هستیم.با توضیحات شما مشتاق تر شدم تا جزیره زیبای قشم رو ببینم.ولی چون بچه ی یک ساله دارم، نمیدونم انتخاب خوبی برای مسافرت کردم یا خیر.غارها، دره ها و تفریحات آبی و … رو میتونم با بچه ام تجربه کنم یا خیر.لطفا راهنماییم کنید.ممنون.

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام پرنیا.
      اره مشکلی ندارید. جاهای دیدنی قشم خیلی صعب العبور نیستن. ضمن اینکه هوا تو دی هم خوبه.
      به امید اون روز.

  6. فريحا

    با سلام
    مطالب عاااالی و جامع بودن
    سپاس از وقت و مهری که برای تهیه مطالب گذاشتید
    ما اواخر بهمن ماه عازم قشم هستیم و مایلیم با تور اینجاهایی که گفتین رو بگردیم چون جزیره کیش رو هم با تور گشتیم خیلی همه چیز عالی بود
    تور مطمئن و حرفه ای میشناسید که بهمون معرفی کنید؟؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام. ممنون از تمجیدتون.
      برای تور میتونید از تورای گشت ما استفاده کنید. بالا یا پایین تو قسمت فوتر سایت لینکش هست.

  7. علي

    درود بر شما
    در مورد بازدید از کارگاه لنج سازی آیا به همه اجازه بازدید میدن و محدودیتی هست یا خیر، هزینه هم داره یا نه؟
    شما بازدید کدوم محل رو پیشنهاد میدید؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      درود بر تو علی
      بله مشکلی تو بازدید نیست و همه میتونن بازدید کنن و هزینه هم نداره.
      بازدیدش بستگی به شما داره. چندان فرقی ندارن. دو تا کارگاه تو مسیر درگهان لافت هست که نزدیکن.
      یه کارگاه هم تو روستای گورانه که فاصله زیادی با قشم و درگهان داره. اگه نزدیکی براتون مهمه همون کارگاه لنج سازی مسیر درگهان لافت (روستای پِی پُشت) بهتره.
      اما اگه مهم نیست میتونید برید روستای گوران. هم کارگاه بزرگتریه، هم اینکه نزدیک جنگل حرا و تنگه و چاهکوه و جاهای دیگس. ما تو تور قشم گردی از این کارگاه بازدید میکنیم.

      ضمنا یادت نره که تجربه بازدیدت رو تو لینک زیر برای بقیه هم بنویسی
      https://qeshmgardi.com/listing/کارگاه-لنج-سازی-قشم/

  8. سهیل

    فقط می خواستم بگم خیلی خیلی ممنون به خاطر این همه اطلاعات مفید. امیدوارم بقیه هم مشارکت کنن و نظرشون رو بگن تا همه بتونیم بهتر تصمیم بگیریم برای گردش

  9. نوید

    درود بر شما
    چقدر سایت خوب و مفیدی دارید. واقعا تو مطالب و لابلای نظرات و پاسخهای شما اطلاعات خوب و کاملی درج شده.
    یه سوال داشتم پیست سافاری هم تو قشم هست و قیمتهاش چقدره؟ برای کسی که تجربه زیادی هم نداره شما توصیه میکنیدش یا نه؟
    برای دیدن صدف های زیبا و سنگ های رنگی به کدوم قسمت و ساحل جزیره باید رفت؟

    1. محسن

      سلام نوید جان
      پیست سافاری چند جا هست تو قشم. یکیش انتهای بلوار هنگام هستش. که از همه نزدیکتره و جالبتر. اگر ماشین خودتون دارید ورودیش رایگانه. اگر تازه وارد هستید بهتره یه نفر کاربلد همراهتون باشه که تو شن گیر نکنید. ورودی پیست سافاری یه شرکت هست که میتونه کمکتون کنه.
      صدف رنگی خیلی قشنگی تو ساحل جزایر ناز پیدا میشه. اگه میتونید غواصی کنید تو ساحل پارک‌ زیتون هم صدفای رنگی و مرجان های خوشکل میبینید. کلا جزایر ناز جای خیلی قشنگیه و دیدنش رو به همه توصیه میکنیم.
      سفر بخیر

  10. علی

    با سلام … ما از قم اواخر تیر ماه قصد مسافرت به قشم رو داریم . به نظرتون هوای قشم از قم گرمتره ؟ یا می تونیم مکان های تفریحی رو بریم ؟

    1. محسن

      سلام
      قم هواش خشکه ولی اینجا مرطوبه. کمی قابل تحمل تره ولی بخاطر رطوبت سریع عرق میکنید.
      مکانهای دیدنی رو خیلیها تو همین هوا دارن میبینن. البته اگه خیلی با گرما مشکل دارید توصیه نمیکنم. بهتره از شهریور به بعد برنامه بریزید که هوا خنک تر میشه.
      سفر خوش.

  11. فرزانه

    سلام ما اواخر تیر میخوایم بریم قشم ،، هوا خیلی گرمه ؟؟
    بعد یچیزی ،، من خیلی دوست دارم پاراسل سوار بشم ،، قشم پاراسل داره ؟؟ کجا و قیمتش چقده ؟؟!

    1. محسن

      سلام
      هوا گرمه واقعا. ولی برای تفریحات آبی زمان خیلی خوبیه.
      پاراسل هم داره. حدودا ۱۵۰ تومنه

  12. فاطمه

    سلام،امکانات قشم مثل کیش هست؟مراکز خرید خوب داره؟و جاهای دیدنی؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام فاطمه
      اره مراکز خرید که تا دلتون بخواد. جاهای دیدنی هم فقط بخشیش رو تو سایت نوشتیم.
      می تونی به صفحه تور یه سر بزنید.

  13. حوريه

    سلام. روزتون بخیر و خسته نباشید
    من هوای جنوب رو خیلی دوست دارم، به خاطر همین هر سال حتماً به قشم یا کیش سفر میکنم. امروز که دوم تیر ماه هست هم تو قشم هستم. به نظر من که تو همه فصلی اینجا رو تجربه کردم، هوا اصلاً اذیت کننده نیست و اگر زیاد حساس نباشیم تو طول روز هم میشه جاهای دیدنی رورفت. من تمام جاهای دیدنی قشم و کیش رو رفتم و انصافاً باید بگم مناطق دیدنی قشم خیلی بیشتر و بکرتره نسبت به کیش. راستی تو قشم حتماً از صدفهای بزرگی که میفروشن هم به عنوان سوغات میتونید خرید کنید که بیشتر تو جنگل حرا و یه کمی هم تو دره ی ستاره ها هست.یه مغازه هم تو پارک کروکودیل صدفهای زیبایی میفروشه. البته تو پاساژها هم هست ولی کنار مناطق دیدنی تنوع صدفها بیشتره. ان‌شاالله به همتون خوش بگذره????

    1. محسن

      سلام
      ممنون بابت به اشتراک گذاری تجربیات قشنگت.
      تجربیات شما خیلی به هموطنامون کمک میکنه.

    2. نیما

      سلام
      ممنون از توضیحاتتون.میشه لطف کنید شما که همرو رفتین راهنمایی کنین که کجاهارو باتوجه به تایم کوتاهی که در اونجا هستیم بهتره که ببینیم.ممنون

      1. محسن

        سلام نیما جان
        دقیقا نگفتین زمانتون چقدره، ولی در کل جزایر ناز، دره ستاره‌ها، جنگل حرا، تنگه چاهکوه و جزیره هنگام و تماشای دلفین ها و جزیره هرمز خیلی توصیه میشه.
        ما تور هم برگزار میکنیم که از قسمت تورهای گردشگری میتونید بررسی کنید.
        سفر بخیر.

      1. ابراهیم قشم گردی

        برای خرید و تعداد و تنوع جاذبه طبیعی مطمئنا قشم.
        برای اقامت هم کلی اقامتگاه بومگردی هست اینجا.

  14. ایلیا

    با سلام و خسته نباشید.بهترین مناطق خلوت با ویو عالی زیر آب که دارای صخره های مرجانی و ماهی های رنگارنگ برای غواصی کجاست؟شما کجارو پیشنهاد میکنید؟فرقی هم نداره کجای جزیره باشه.فقط خلوت باشه و تصاویر زیر آبش عالی باشه

    1. محسن

      سلام ایلیا
      صخره های مرجانی جزیره لارک و هنگام و خود قشم همه جا هست. جای نزدیک هم پارک زیتون میشه رفت که بچه ها میرن و خیلی چیزهای جذاب دیده میشه.

  15. محمدامین

    سلام….ممنونم از توضیحات کاملتون

    من میخاستم بدونم که اونجا برای زندگی چجوری هست؟؟ جاهای خوبش کجاهست؟؟ ک قیمتی مناسب و ارزش خرید داشته باشه

    1. محسن

      سلام محمد امین
      بهتره قسمتهای مختلف سایت رو ببینی. چون اطلاعات سایت تقریبا کامله و جواب سوالاتو میگیری.
      سوال دیگه ای بود همینجا بپرس.
      ممنون از پیامت

  16. پرین

    ما تو تعطیلات خرداد میخواییم بریم قشم. فکر میکنید نابود بشیم از گرما؟ و اینکه آیا میتونیم دلفینارو ببینیم تو هنگام؟؟؟

    1. محسن

      سلام
      برای خرید و بازارگردی مشکلی نیست
      ولی برای گردش و تفریح هوا گرمه و اگه با گرما مشکل دارید بهتره فصل پاییز و زمستان رو برای سفر به قشم انتخاب کنید.
      دیدن دلفینا بیشتر به شانس شما ربط داره. هرچند احتمال دیدنشون توی زمستون بیشتره.

  17. عادل

    سلام ممنون که اینقدر با حوصله جواب میدید
    در مورد رستوران و فست فود که قیمت مناسبی داره و بومی های قشم هم از اونها غذا تهیه میکنن کمی برامون اطلاعات بدید و ادرس
    ممنون دوست عزیزم

    1. محسن

      سلام
      برای فست فود پیشنهاد میکنم سری به خیابان دانشمند( دانش) بزنید. اونجا تعداد زیادی فست فود با کیفیت و خوب هستش. انواع فست فودهای عربی و جنوبی و بین المللی.
      برای رستوران محله صحرای سینا که چند رستوران با غذاهای محلی و ایرانی داره رو پیشنهاد میکنم
      خوش بگذره

  18. مینو

    تشکربابت اطلاعات خوبتون
    میخواستم بدونم اواخر بهمن ماه آب و هوای اونجاچه طوره؟
    جوری هست که بشه تمام اون مناطق رو گشت؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به شما مینو جان
      بله اواخر بهمن آب و هوا خیلی خوبه و یکی از بهترین مواقع برای گشت و گذاره.

  19. هادی

    دوست عزیز،ابراهیم ممنون از حوصله اتون واس جوابدهی
    ما با ماشین اومدیم جزیزه،ایا با ماشین میتونیم بریم هنگام،ینی لندر کرافت هست؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام هادی جان
      خیلی خوش اومدید…
      نه با ماشین نمیشه رفت. باید ماشینتون رو تو اسکله شیب دراز یا کندالو پارک کنید و با قایق برید.

  20. مهشید

    خسته نباشید، من و دوستام الان توی راه قشم هستیم از طریق بندر پل، برنامه ی امروزمون اینه که تا رسیدیم توی رستوران غذای محلی بخورن بچه ها، بعدش یه ساحل دنج برن ابتنی و شنا و عصر هم خرید کنن و شب هم یه جا مثل پارک زیتون بخوابیم.
    به نظرتون کجا غذا بخوریم؟
    کجا بریم آبتنی که بعدش راحت بریم خرید و بعدشم پارک زیتون واسه کمپ زدن.
    ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به تو مهشید
      رستوران محلی زیاد هست. میتونید برید رستوران خاله بغل قلعه پرتغالی ها. رستوران دفاری که تو روستای دفاری و نزدیک به شهر قشمه. (ورودی شهر). رستوران بادیل هم خوبه (مقابل برج آپادانا)

      ساحل خوب زیاد هست. همون پارک زیتون هست بغل سیتی سنتر. اگه یه کم وقت بذارید و یه ده کیلومتر رانندگی کنید مجتمع ساحل طلایی هم خوبه، ساحل اختصاصی و خوبی داره. اگه هم بخواید خستگی در کنید و صرفا تماشا کنید. همون نزدیکی سیتی سنتر ساحل سینما دریا جای خوبیه واسه تماشای دریا.

  21. آناهيتا

    درود.واااقعا ممنون بابت سایت خوبتون . انصافا خیلی زحمت میکشید . قشم واقعا گمنامه. هیچ جا اطلاعات معتبری نمیشه ازش بدست اورد. یماه دیگه عازم قشمیم . هزینه های حدودی غواصی و پاراگلایدر و جت اسکی رو میخوام. ممنون میشم

    1. محسن

      سلام.ممنون
      غواصی حدودا ١٢٠ تومن و دوساعتی زمان میبره با اقدامات اولیه.
      پاراگلایدر حدودا ١۵٠ تومن.
      جت اسکی حدودا ٧٠ تومن.
      سفرتون خوش

  22. مریم

    ما سال قبل زمستون رفتیم قشم هوا عالی بود هتل ساحل طلایی اقامت داشتیم بدک نبود تفریحات ابی غیر از غواصی یه چیزایی بودجاهای دیدنی زیادی تونستیم بریم خلوت و دوست داشتنی بود امسال نوروز رفتیم هوا روز اول خوب روزای بعد افتضاح گرم بود و چون دوست داشتیم همه دیدنی ها رو بریم و حسابی بگردیم نتیجتا حسابی صورتمون سوخت با ضد افتاب … روزای اخر فقط باید میرفتی پاساژ بس گرم بود .قشم اونقدر شلوغ بود که دیگه مونده بود برن ملت تو دهن قشمی ها چادر بزنن وضع شهر به هم ریخته و بی نظم بود از هر طرف یه چادر زده بودن ترافیک داشت ولی الحق هر گوشه یه ماموری در حال جمع اوری زباله بود تو ظل افتاب زباله جمع میکردن چون همه جا ادمایی که از طبیعت بدشون میاد و ارزوی نابودیشو دارن پس خرابش میکنن پیدا میشن.پس جزیره شلوغ بود اما کثیف نبود. زمستون که رفتیم با یک بلیط زیستگاه دلفینا و گردش کوتاه جزیره هنگام داشتیم اما عید امسال با هزینه بیشتر خبری از گردش جزیره هنگام نبود .میبردنت دلفینا رو ببینی وپبعد تا ساحل هنگام بردن اما گفتن خودتون باید برگردین برگشت ۵۰ هزار تومن میگرفت هر قایقی…خلاصه یه روز رفتیم غواصی از سایت ساحل طلایی . من و دخترم رفتیم یه نفر خانم مربی واسه خانما بود اگه دوست ندارین یه اقا از اب بکشتون بیرونو و محرم و نامحرمی رعایت میکنین مثل من غواصی نرید خانما چون مربی خانم فقط تو اب باشماس وگرنه هرجور راحتین .اگر شنا بلد نیستین نرید غواصی چون جونتون رو باید کف دستتون بگیرید تو قایق غواصی جلیقه نجات ندارن من و دخترم نتونستیم با همسرم باهم بریم یکی باید پیش پسر کوچکم میموند همسرم بعد از ما رفت ۳ ساعت طول کشید تااومد یک ساعت بیشتر از من چرا…؟؟ میگفت چون کمی دریا مواج بوده قایق کم کم پر اب شده اما ناجی و غواص ها میگفتن طبیعی هست از اونجا که قایق هم حسابی پر از مردم بدبخت کرده بودن و هرچی هم میگفتن کو جلیقه نجات بدین به ما میگفتن نداریم مشکلی براتون پیش نمیاد بالاخره قایقشون تو در یا چپه شده و زن و مرد و بچه ۹ ساله تو دریا ول بودن نیم ساعت اب دریا این ور اون ور میبردشون فقط تمام سعیشون این بود نزدیک هم و روی اب خودشون رو نگهدارن بالاخره قایقی که مسافر براشون جابه جا میکرده اومده و نجات داده اینا رو .هزینه ها رو بهمون برگردوند ولی بخوره تو سرشون که یک روزمون زهر مار شد دیگه هرگز غواصی نمیرم

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به تو مریم.
      اول اینکه اون تجربت تو هنگام خیلی عجیبه! قایقا باید شما رو میبردن و بر میگردوندن.اگر از تورهای قشم گردی سایت استفاده میکردی راحتتر میشد پیگیری کرد.
      درباره موارد دیگه هم ممنون که تجربت رو با بقیه به اشتراک گذاشتی.
      کاش توی قسمت هتل ها به هتل ساحل طلایی امتیاز میدادی. و تو قسمت جاهای دیدنی هم به جاهایی که ازشون بازدید کردی.
      به هر حال ممنون از این کامنت مفصلت. امیدواریم به درد بقیه هم بخوره.

  23. حمزه

    خیلی ممنون از اطلاعات کافی شما. من ۲ بار قشم اومدم اما عجله ای و بازار گردی. ان شاالله این دفعه با اطلاعات شما تمام مسیرها و مکانهای پیشنهادی می رم. فقط بابت سپاسگزاری پیام گذاشتم.

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      ممنون از شما.
      ان شاالله این بار بیشتر بهتون خوش بگذره و باز هم بیشتر بیایید.
      چه خوب میشه که نظرتون رو درباره جاهای دیدنی، مراکز خرید و جاهای دیگه تو صفحات مرتبط باهاش بنویسید.
      مطمئنا شما و دیگر هموطنا تجربیات مخصوص به خودتون رو میتونید منتقل کنید که برای بقیه هم مفید باشه.

  24. ارشين

    سلام ما الان قشم هستیم
    میخواستم ببینم جاهای تفریحی مثل جت اسکی و اینطور چیزا کجا داره ؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به تو ارشین
      تو ساحل ناز هست، توی جنگل حرا هم پیدا میکنید.
      ضمنا تو مجتمع تفریحی ساحل طلایی هم تفریحات آبی هست.

  25. مسافر

    سلام
    امیدوارم سفرتون از قشم پر ماجرا و خاطره انگیز باشه
    جزیره فوق العاده بکر و دوست داشتنی بود
    تعجب میکنم از کسانی که تنها به پاساژ ها اکتفا میکنن
    گر چه اون هم جاذبه خاص خودش رو داره
    اما انقدر جاذبه های طبیعی ،اقلیم زیبا و مردمش دوست داشتنی بود که سفر ما اصلا به خرید نرسید
    حتما جنگل حرا ، چاهکوه ، غار نمکی ، دره تندیس ها و سواحل نقره ای و جزیره هنگام رو در برنامه سفر قرار بدین. تجربه دیدن دلفین ها از نزدیک و از دست ندید سپاس از زحمات تیم قشم گردی

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به شما مسافر عزیز
      ممنون از اینکه تجربتون رو در اختیار بقیه گذاشتید.
      به امید سفرهای دوباره و دوبارتون به قشم…

      1. الهه

        سلام .ما سه شنبه عصر میام بدلیل کمبود وقت پنج شنبه عصر برمیگردیم.خیلی دوست دارم جزیره هرمزم برم .به نطرتون شب روز اول بریم خرید چهارشنبه قشمگردی پنج شنبه تا ظهر میشه رفت هرمز؟۴ بلیط داریم

        1. محسن

          سلام.
          متاسفانه نمیرسید برید هرمز. چون کشتا ساعت ۳ از هرمز برمیگرده و ساعتای ۴ عصر میرسه قشم.
          خوش بگذره

  26. علی

    سلام و تشکر از اطلاعات خوبتون
    خواستم بپرسم برای گشت در جزیره ماشین میتونیم بصورت روزانه کرایه کنیم و از کجا و به چه صورت؟یا پیشنهاد بهتری دارید؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام و ممنون از تمجید شما
      بله میتونید.
      برای گشت میتونید با این تاکسیایی که تو جزیره فعال هستن برید گشت بزنید.
      یا هم ماشین کرایه کنید. مثلا با این شماره تماس بگیرید:

      ۰۹۳۶۷۶۳۳۱۶۰

      ما تو قشم گردی هم تور گشت برگزار می‌کنیم. با لیدر و ناهار و…

  27. نازنین

    سلام ممنون از اطلاعات خوبتون
    بازی هایی مثل پاراگلایدر و بالن تو جزیره هست ؟ کدوم قسمت جزیره
    ممنون می شم راهنماییم کنید

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به تو نازنین
      تو جزایر ناز می‌تونید پاراگلایدر سواری رو تجربه کنید.

  28. لیلی

    سلام. وقتتون بخیر. از چه تاریخی سفر به قشم برای گردشگری به دلیل گرمای هوا مناسب نیست؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      برای گردش، از اوایل خرداد گرما و شرجی افزایش پیدا میکنه. و از اواسط شهریور باز کاهش پیدا میکنه. اما برای شنا بهترین موقع این ایامه.

  29. مینا

    سلام. ما ۱۱ اردیبهشت میخوایم بریم قشم. گرماش چه جوریه از تابستون تهران گرم تره ؟ میشه مناطق گردشگری سربازو رفت؟ و این که تاکسی همه جا هست ؟ مثلا ما با تاکسی بریم دره ستارگان برای برگشت ماشین هست؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به سلامتی برسید.
      اون موقع یه مقدار هوا گرمتر شده اما قابل تحمله هنوز.
      بله میشه مناطق گردشگری سرباز رو رفت.
      تاکسی خیر همه جا نیست. باید تاکسی بگیرید و اونجا منتظر باشه.

  30. مهسا

    سلام وقتتون بخیر.من دارم از تهران با قطار میام بندرعباس.میشه بفرمایید چطور میتونم برم قشم؟و اینک هزینه کشتی از بندرعباس تا قشم چقده؟قیمت خونه هاییی ک کرایه میدن چطوره؟چون هزینه واسم مهمه

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام مهسا جان وقتت بخیر
      ما این موارد رو توی مطلب نحوه سفر به قشم توضیح دادیم.

      در مورد کرایه منزل هم، خونه های بومگردی هستن با هزینه سی چهل تومن برای هر نفر تا سوئیتای بین دویست تا سیصد تومن.

  31. کبیر

    میتونیم اونجاتجربه غواصی هم داشته باشیم؟
    کدوم منطقه رو پیشنهاد میکنید؟
    شرایط و مدارک لازمش چیه؟
    هزینه اش چقدر؟

    1. محسن

      بله دوست عزیز. امکان غواصی هست. ساحل جزیره ناز و پارک زیتون برای غواصی تفریحی مناسبه. هر دو منطقه هم شرکتهای مجاز غواصی و بقیه ورزشهای آبی هستن

  32. ایرانم

    درود
    سپاس فراوان از اطلاعات خوبتون.
    ما با موتور سیکلت مسافر قشم هستیم.
    و کلا میخاییم چادر بزنیم.
    شب های کدوم منطقه قشنگتر و امن تر هست؟
    گرمابه داره ؟آدرسش؟
    مچکرم.

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام.
      همه قشم امنه.
      قشنگی هم هر چی از شهر دورتر باشید مطمئنا آلودگی نوری کمتری تجربه میکنید. این یعنی باید بیشتر برید سمت غرب جزیره.
      گرمابه هم تا جایی که اطلاع داریم نه.

  33. مسعود

    با سلام. من پس فردا میرسم قشم به امید خدا، عاشق ماهیگیری هستم و میخوام هر جور شده یه ماهیگیری سیر انجام بدم. کجا برم که بتونم قلاب بندازم؟ یه جا باشه که بچه هام بتونن برن بگردن و من هم به ماهیگیری برسم.
    ممنونم از سایت عالیتون

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام. به سلامتی برسید.
      ماهیگیری هم کمپ پارک هامون، اول قشم، جای خوبیه.

  34. محسن

    سلام و تشکر ویژه از راهنماییهاتون ، من الان قشم هستم
    دو تا پرسش دارم ؛
    ۱ – سواحل اسرار آمیز رو توضیح کامل بدید و نحوه رفتن به اونجا رو در صورت امکان با نقشه نشون بدید .
    ۲ – من شنیدم یه دره هست که واسه رصد ستاره ها تو شب خیلی زیباس ، منظور همون دره ستاره هاس یا تنگه چاهکوه ؟
    ممنون از پاسخ های کامل و سعه صدر شما

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      منظورتون رو از سواحل اسرار آمیز چیه؟! ما گفتیم اگه برید اواخر جزیره سواحل بکرتری میبینید. کافیه روستای کانی رو روی نقشه پیدا کنید.
      هم دره ستاره ها خوبه برای شب، هم تنگه چاهکوه. البته اگه تلاطم جوی نباشه.
      ما یه فیلم از دره ستاره ها گرفتیم که توی قسمت مربوط به دره ستاره ها گذاشتیم. از لینک پایین:
      دره ستارگان

      در کل به نظرمون تنگه چاهکوه بهتر باشه. شما اگر مرکز ضربدر وایستید عکس خوبی میتونید بگیرید.
      دره ستاره ها یه مشکلی که داره، آلودگی نوری روستاهای اطراف روش تاثیر میذاره.

  35. ندا

    ممنون ازراهنماییهاتون امیدوارم سال خوبی داشته باشین من نظر کامل تررو وقتی ازقشم برگشتم می نویسم پنجم میرم قشم????

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام ☺
      ممنون از شما
      به سلامتی برسید…
      با خوشی بگذرونید…
      به سلامتی برگردید…

  36. هادى

    سلام
    دیدن جزیره هرمز را از دست ندید فوق العاده است فقط باید ساعت ۶.٣٠ صبح اسکله شهید ذاکرى باشید. یادتون باشه که حتما هوا شناسى را چک کنید اگر هوا طوفانى باشه نمیشه برگشت و اونهایى که بلیط برگشت دارن پروازشون را از دست میدن اینو گفتم چون این اتفاق براى ما افتاد
    به هر حال هرمز عالیه

    1. ابراهیم قشم گردی

      ممنون از تو هادی جان به خاطر اشتراک ترجبت ????

  37. داریوش

    سلام
    با تشکر از توضیحات کاملتون.
    یکی از همراهان ما در سفر نوروزی بخوبی نمیتواند قدم بردارد و اکثرا مجبور است از ویلچر استفاده کند.
    آیا برای وی امکان قشم گردی وجود دارد؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      بله برای بعضی مکان ها امکانش هست برای بعضی جاها ممکنه کمی سخت باشه. البته مطمئنا مثل یک فرد عادی نمیتونن بگردن. ولی به هر حال برای تماشا هم که شده میتونن تا نزدیکی خیلی از جاها بیان و کامل ببینن. مثل: غارهای خربس، دره ستاره ها، جزایر ناز، پارک کروکودیل، اکثر سواحل.
      و اگه برای جابه جاییشون به قایق یا جاهای دیگه مشکلی ندارید، فکر نمیکنیم مشکل خاصی پیش بیاد. مثل: جنگل حرا و جزیره هنگام.
      شاید برای بردنشون رو شنای ساحل مشکل به وجود بیاد. اما در کل ما مشکل خاصی نمیبینیم.

  38. سارا

    سلام، خیلی ممنونم از اطلاعات خوبتون، خیلی استفاده کردم،
    ما ده نفریم که ان شاء الله ۵ شنبه ۲ فروردین ۹۷ می رسیم قشم، با ماشینمون میایم و من همه راهنماییهاتونو نت برداشتم فقط چندتا سوال دارم:
    – از پارک زیتون تا اون سواحل اسرار آمیز با احتساب گشتن هنگام و جنگل حرا میتونیم قبل از غروب آفتاب تو اون سواحل باشیم؟
    – نزدیکترین مکانی که بتونیم شب بمونیم که فرداشم بتونیم بریم هرمز کجاس؟
    – می تونیم خودمون بدون تور بریم جزیره هرمز؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به تو سارا جان، به سلامتی برسید.
      سواحل اسرار آمیز اگه منظورتون سواحل آخر جزیرس، بله میرسید. کلا سواحل جنوبی جزیره همشون خوبن. فقط هر چه به طرف غرب جزیره حرکت می‌کنید، ساحل بکرتر و دست نخورده تر میشه.
      نزدیکترین مکان هم خود شهر قشمه.
      اینکه میتونید رو ما نمیدونیم. بعضیا ترجیح میدن با تور برن بعضی هم ترجیح میدن خودشون برن. به هر حال اینکه با آدم کسی باشه که راه رو بلد باشه برای برنامه ریزی بهتره.

  39. مسافر

    سلام دوباره
    ممنون از زحماتتون
    لطفا بفرمایید مسیر تنگه چاهکوه و غار نمکدان چجوریه
    برای خانواده منظورمه با بچه
    پیاده رویش راحته؟
    چقدر مسافت پیاده روی داره؟
    با بچه سه ساله میشه رفت مسیرشو ؟
    امن هست؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      بله. به راحتی میشه رفت.

  40. حامد

    سلام
    جایی گفتید بلیط قایق های تفریحی جنگل حرا ۷ تومان است و جای دیگر فرمودید ۶۵ تومان
    کدام یک صحیح است؟!؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام حامد جان
      گفتیم نفری ۷ تومن
      دربستی هم هفتاد تومن. نه ۶۵

  41. عطیه

    ما داریم برای عید میایم قشم.. و دوتا خانوم هم هستیم . به صورت شخصی میایم و واقعا برای گشتو گدار اونجا موندیم چکار کنیم.. خودمون شخصی بریم یا با تورها.. چون نمیخوایم ضرب العجلی باشه و تند تند همه جارو ببینیم .. میخوایم یکم با فراق بال بیشتری باشه. و البته هزینه هم مهمه.. شما چی پیشنهاد میکنید؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به شما.
      خوش بیاید…
      اگه میخواید واقعا وقت بذارید این کار رو بکنید:
      اگه خودتون ماشین دارید، خب نقشه هست و سایت قشم گردی و همین دیگه. برید بگردید.
      اگه ندارید، یه ماشین کرایه کنید.
      البته تورها اونقدرم که فکر کنید ضرب العجلی نیستن. پیشنهاد میکنیم لااقل یه تور نیم روزه رو برید، اگه فکر کردید که ضرب العجلیه اونوقت خودتون برید.
      ضمن اینکه ما قبلا هم گفتیم، دوست داریم هموطنای عزیز تو سایت نظراتشون رو بنویسن که برای همه مفید باشه.

      ** البته توجه کنید که تورها به هر حال لیدر دارن و با اطلاعات میگردید.

  42. سجاد

    کدوم روستای بوم گردی به قشم نزدیکتره واسه اقامت؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام سجاد
      روستای دفاری از همه نزدیکتره. بعد از اون میشه روستای برکه خلف بغل دره ستاره ها

  43. علی

    دوستان هزینه قایق های گردشگری جنگل حرا چند هست؟
    نفری هست یا باید دربست کرد؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      ۷ تومنه نفری. دربستم میشه کرد.

  44. عسگری

    سلام
    یه جای خوب و تمیز برای شنا در جزیره قشم کجاست؟

    همچنین یه ساحل خلوت و تمیز برای کنار دریا بودن کجا بریم در جزیره قشم؟

    تشکر از راهنمایی های شما
    عسگری

    1. ابراهیم قشم گردی

      اگه خلوت می‌خواید، برید ته مهای جزیره. هرچی برید اونورتر، ساحل بکرتر و خلوت تره.
      اما تمیزی، معمولا سواحل جنوبی همشون تمیزن. از پارک زیتون تو خود قشم بگیرید، تا ساحل، ساحل طلایی و ساحل ناز. تو این محدوده‌ها هم هرجا عشقتون کشید، میتونید از ساحل استفاده کنید. چون جاده جنوبی دقیقا مشرف بر دریاس، انتخاب راحته.

  45. مهدی

    با سلام ضمن تشکر لطفا هزینه های تاکسی و یا تورهایی که این مسیرهارا میبرند ، قیمت قایق در هنگام قیمت قایق برای جنگل حرا و … را ذکر کنید چون معمولا از روی نا آگاهی مسافران سوء استفاده میکنن

    1. محسن

      هزینه قایق برای هنگام بابت هر نفر ۱۵ تومنه و ۱۲ نفر سوار هر قایق میشن. و دربست هم ۱۸۰ تومن. البته اونجا بلیت سیستمی میدن.
      هزینه قایق جنگل حرا ۶۵ تومنه.
      نگران نباشید دوست عزیز کرایه هم دست حساب میکنن. میتونید با تاکسی بیسیم برید. ۰۷۶۳۵۰۰ تلفن تاکسی بیسیم
      یا با آژانسهای گردشگری هماهنگ کنید. تورهای ترکیبی خوبی دارن

  46. مهدی نبی یان

    وقتی نقشه را دانلود میکنید محل ساحل لاکپشت ها بجای ساحل شیب دراز در کنار غار نمکدان نمایش داده میشود!!!

    1. ابراهیم قشم گردی

      ممنون درست میگید شما. بهترین جا همون ساحل شیب درازه که اینجا اشتباه نشون داده شده.

      1. محمد کهتری

        سلام
        من الآن قشم هستم
        دوساعت وقت دارم . داخل شهر جایی را معرفی کنید دوساعت را استفاده کنم

        1. ابراهیم قشم گردی

          برید پارک زیتون بغل سیتی سنتر. ساحل خوبی داره.
          اگه تونستید برید بازار قدیم ایستگاه درگهان. از اونجا ده دقیقه تا پارک کروکودیل بیشتر راه نیست.

  47. الهام

    اگر از تورهای دسته جمعی استفاده نکنیم و خودمون به مناطق گردشگری بریم، مثل دره ستارگان و چاهکوه و…برای خانمها امن هست؟
    و اینکه این مناطق مکانی برای استراحت، مثل رستوران بومی و …داره؟ نگهبان یا راهنمای بومی داره؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      بله امن و امانه.
      مکان استراحت و رستوران و… بعضی جاها مثل هنگام داره ولی مثلا دره ستارگان نداره. معمولا نه.
      نگهبان و راهنما هم بله هست.

  48. وحیده

    سلام خسته نباشین ببخشین ادرس کانال تلگرامی یا اپلیکیشنی هست که رستورانایی که تخفیف دارنو معرفی کنه

    1. محسن

      سلام.
      در حال حاضر همچین اپلیکیشن یا کانالی نیستش.
      ولی در آینده که ساخته بشه حتما در این وبسایت اطلاع رسانی خواهیم کرد.
      موفق باشید.

  49. آرزو

    سلام
    ممنون از اطلاعات کاملتون خیلی خوب بود
    لطف میکنید بگید که کدوم ساحل بهتره برای اینکه چادر بزنیم ؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      کمپ پارکایی که تو سایت مشخص کردیم خوبن.
      جزایر ناز میشه. کمپ پارک هامون هم میشه.
      یه محلی هست به اسم شاه شهید کنار غارهای خربس. اونجام خوبه. مشرف بر دریاست و جای باحالیه.

  50. زارعي

    از اطلاعات کامل و جامع شما متشکرم .

  51. راس آراز

    من یه هفته مرخصی گرفتم و با چهار نفر دیگه اومدم قشم تا دیروز که همه دنبال خرید بودن و الان هم که ماشینها پر شده و دیگه جا برای سوزن انداختن هم ندارن مجبور شدن خرید رو متوقف کنن. اما تا لنگ ظهر میخوابن و صبح زود راه نمی افتن که بریم جاهای دیدنی رو ببینیم. من دوست دارم هرجا می رم غذاهای محلی رو امتحان کنم ولی اینها فقط پیتزا و ساندویچ میخورن. شما بگید چه کار کنم که اینها به راه راست هدایت بشن ؟؟ ????????????????????

    1. ابراهیم قشم گردی

      ها ها ها…
      اشکال نداره یه سر ببریدشون بغل سیتی سنتر تو پارک زیتون. مزه ساحل که چشیدن بگید میگن این جاده رو بگیرید برید، اون ته مهای جزیره اطراف غار نمکی ساحلش خیلی قشنگه. قبول که کردن تو راه رسیدن به نمکدان، از خربس و دره ستارگان و سواحل ناز رد میشید بعدم میرسید به شیب دراز، خواستید از اینجا میشه رفت هنگام. نخواستید هم فرمونو یه کم بچرخونید برید جنگل حرا یه پنج دقیقه بعد از اون هم چاهکوئه. بعد میرسید به اون سواحل اسرار امیز.
      البته تو یه روز یه کم سخته اما میشه تو یه روز و نصف خلاصش کرد
      😉

  52. فائقه خوشنودی

    اگر امکانش هست شماره تماس دفتر تور جزیره را بدهید

    1. ابراهیم قشم گردی

      تورهای زیادی هستن. مثلا میتونید با این شماره تماس بگیرید:

      دلفین سیر ساحل قشم ۰۹۰۳۹۴۰۶۶۷۶

  53. فائقه خوشنودی

    این تورای داخل جزیره قیمتشون چنده و کجاها می برند؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      بسته به بسته انتخابی شما متفاوته: از ۴۰ تومن برای هر نفر تا ۱۰۰ تومن. باز هم بسته به بسته انتخابی شما جاهاش فرق میکنه. اما جاهای معروفی رو که اینجا نوشتیم، میبرن.

  54. منصوره

    مرسی از اطلاعات مفیدتون. جایی تو جزیره هست که برای گشت در جزیره ثبت نام کنن و همه این جاهارو ببرن؟ برای کسایی که با تور میان و ماشین ندارن.

    1. ابراهیم قشم گردی

      مرسی از شما که عازم قشم هستین 🙂

      بله هست. مثلا شما وقتی رسیدید میتونید برید بازار ستاره، دقیقا بعد از ورود و جلو پله برقی می‌تونید برای تورهای جزیره اقدام کنید.