برای خیلی از هموطنا این سوال پیش میاد که: بهترین موقع سال برای سفر به قشم چه ماهیه؟ البته این سوال کمی پیچیدس. بهترین موقع برای چه کاری؟ برای خرید از قشم؟ برای گشت و گذار و دیدن جاذبه های گردشگری؟ یا شنا؟

آب و هوا و دمای قشم در طول سال متغیره و این تفاوت آب و هوایی روی گردشگری هم تاثیر می‌ذاره. مثلا چون بیشتر (همه) جاذبه های گردشگری قشم طبیعی رو روباز هستن، برای گشت و گذار گرمای هوا ممکنه شما رو اذیت کنه.

از یه طرف درسته که تو پاییز و زمستون هوا برای گردش خوبه، اما آب دریا برای شنا سرده. البته نه اونقدر که نتونید پاتون رو تو آب بزنید.

چون تو فصول گرم سال مسافر کمتره، شاید فروشنده‌ها تخفیف بیشتری قائل بشن. از این نظر فصول گرم بهتره. (البته اگر نمی‌خواید پوشاک گرم بخرید!)

یه مورد دیگه هم البته اقامته. بالاخره شما تو سفر به قشم باید شب رو یه جا بمونید. برای اقامت هم شما چهارتا انتخاب دارید: هتل، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی و چادر. هزینه رزرو هتل و سوئیت به میزان مسافر بستگی داره و میزان مسافر هم به آب و هوا.

پس اگر قصد سفر به قشم رو دارید، اول هدفتون رو مشخص کنید و ببینید اولویتاتون چیه. مثلا ببینید قصدتون خریده یا گردش. اگر قصدتون گردشه، می‌خواید چادر بزنید یا ترجیح می‌دید که هتل رزرو کنید. یا موارد دیگه.

با در نظر گرفتن نکات بالا ما بهترین مواقع رو براتون مشخص می‌کنیم. اگر شما در زمینه خرید یا گردشگری  در قشم تجربه‌ای دارید که دوست دارید با ما و هموطنای دیگه به اشتراک بذارید و فکر می‌کنید به درد بقیه می‌خوره، معطل نکنید و تو قسمت نظرات با ما درمیون بذارید.

خرید از قشم:

به طور کلی خرید از قشم نسبت به خرید از شهرهای دیگه به صرفه‌تره. چه شما بخواید بدلیجات بخرید، چه سیسمونی و چه لوازم برقی (حتی لاستیک).

خیلی سوال می‌شه که مثلا سیسمونی یا سرویس خواب و حمام رو از کدوم بازار قشم یا درگهان بگیریم. به طور کلی مراکز خرید قشم و درگهان تخصصی نیستن. یعنی تقریبا تو همه بازارها و مراکز خرید، همه چی پیدا میشه و اینطوری نیست که مثلا توی سیتی سنتر یا بازار ستاره یا هر کدوم از مراکز خرید درگهان، یه صنف خاص کار کنن. توی همه مراکز خرید جزیره قشم، از سیسمونی گرفته تا لوازم برقی و آرایشی و ساعت و… پیدا می‌شه.

برای خرید کاری که شما باید بکنید اینه که اول هدفتون رو مشخص کنید. مثلا تعیین کنید که دنبال چه کالایی هستید. بعد از اون از دوستان و آشناها و وبسایت‌های اینترنتی مثل وبسایت ما کمک بگیرید. در آخر هم اگر کمی وقت بذارید و گشتی تو مراکز خرید بزنید، مطمئنا به هدفتون می‌رسید.

در مورد بهترین موقع برای خرید از قشم هم باید بگیم به طور کلی هر موقعی. بذارید این موضوع رو از دو جنبه بررسی کنیم:

۱- آب و هوای قشم

ساده بگیم این مورد تاثیر نداره! (نه کاملا اما خب تاثیرش خیییلی کمه). آب و هوای قشم تو فصول مختلف سال با هم فرق می‌کنه. گرمای هوا حدودا از اواسط فروردین شروع می‌شه تا اواسط شهریور (بعضی شب‌ها هوا خوبه). از اوسط شهریور هم کم کم هوا شروع می‌کنه به خنک شدن. با وجود اینکه توی بهار و تابستون هوا گرمه، اما اکثر مراکز خرید قشم رو بسته هستن و سیستم تهویه خوبی دارن. تنها استثنا البته بازار قدیم قشم و بازار قدیم درگهان هستن. با این حال فروشگاه‌های این دو بازار به خاطر روشن بودن مداوم کولر خنک هستن و مشکل چندانی نخواهید داشت.

پس به طور کلی اگه قصدتون از سفر به قشم، خریده، زیاد نگران آب و هوا نباشید.

۲- قیمت

این مورد هم چندان متغیر نیست. به جز نوروز که قیمتا کمی بالاتره.

اگه می‌خواید درباره خرید بیشتر بدونید مطلب راهنمای مراکز خرید قشم رو بخونید.

گشت و گذار (دیدن جاذبه های گردشگری):

گفتیم که به طور کلی جاذبه های گردشگری قشم رو باز هستن و همشون رو هم فقط روزا میشه دید. استثنا تنها موزه ژئوپارک و پارک کروکودیل نوپک هستن که شب‌ها هم برای بازدید بازن. البته خود قشم یه جاذبه گردشگریه. یعنی مثلا ساحل که همیشه به روی همه بازه و شما هر وقت خواستید هرجا خواستید می‌تونید برید لب ساحل و از دیدن دریا و شنیدن صدای موجا لذت ببرید.

چون جاذبه های گردشگری قشم اکثرا رو باز هستن، بازدید لذت بخش از این جاذبه‌ها خیلی به آب و هوا بستگی داره. پس بهترین مواقع برای بازدید از دیدنی های قشم، اوقات خنک سال یعنی از اواسط شهریور تا اواسط فروردینه. (نهایتا تا اواسط اردیبهشت) بعد از اون با اینکه شب‌ها هوا خنکه ولی روزا گرم میشه.

اواسط فروردین تا اواسط شهریور:

هوا کم کم گرم میشه و از اواسط اردیبهشت گرما اذیت می‌کنه. توصیه میشه برای گردش این ماه‌ها رو انتخاب نکنید.

لاکپشت های پوزه عقابی اواخر اردیبهشت از تخم بیرون میان و اگه مشتاق دیدار و عکاسی از این موجودات زیبا هستید بهترین موقع آخر اردیبهشته.

بهترین زمان برای شنا و ساحل گردی، ماه‌های گرم ساله. آب دریا از اوایل فروردین تا نهایتا اواخر مهر و حتی آبان برای شنا عالیه. (بهترین حالت اوایل فروردین تا اوایل مهر)

اواسط شهریور تا اواسط فروردین:

مثلا اگر موقع سفر به هنگام مشتاق دیدن دلفین ها هستید، بهتره تو ماه‌های خنک و اوایل صبح شانستون رو امتحان کنید.

آب دریا سرده و برای شنا مناسب نیست. (تا اواخر مهر و از اوایل فروردین دمای آب مناسبه)

هوا خنکه بهترین ایام برای دیدن جاذبه های گردشگری قشم.

شنا:

شنا هم مربوط میشه به جاهای دیدنی قشم. ولی چون اولا وضعیتش درست برعکس بقیه جاذبه هاس و در ثانی قشم هیچی که نداشته باشه همین سواحل بکر خودشون یک جاذبه گردشگری هستن و ارزش داره ادم به خاطرشون از دو هزار کیلومتر اونطرفتر پاشه بیاد قشم!

بگذریم؛ درسته که اینجا جنوبه و هوا گرم، اما اینجوری نیست که تو پاییز و زمستون که هوا بهتره، آب دریا هم خنک باشه. توی وبسایت های اینترنتی زیاد دیدیم که توصیه کردن که بهترین مواقع سال برای سفر و شنا اواخر پاییزه. نه! اون مواقع آب دریا برای شنا سرده و اگر دوست ندارید سرما بخورید اصلا بهش فکر نکنید. به جاش اگه واقعا دوست دارید از دریا و شنا لذت ببرید، فصول گرم سال رو انتخاب کنید. از اوایل فروردین تا نهایتا اواخر مهر و اوایل آبان. (بهترین حالت اوایل فروردین تا اوایل مهر)

دقت کنید که گفتیم آب برای شنا سرده اما نه اونقدر سرد که نتونید پا رو به آب بزنید و تو شن‌های نرم ساحل قدم بزنید.

لابد می‌پرسید که کجاها برای شنا خوبه. خب جواب ما اینه که هر جا اراده کنید و ساحل مناسب و شنی پیدا کنید. اما چندجا از بهترین جاها این موارده:

پارک زیتون:

پارک زیتون یک پارک ساحلی کنار سیتی سنتره  و نزدیک دریا ساخته شده. شما می‌تونید تو ساحل پارک شنا کنید.

مجتمع تفریحی ساحل طلایی (پلاژ سیمین): این مجتمع هم هتله و هم مکان تفریح با ساحل اختصاصی. اگر دوست نداشتید از هتل استفاده کنید می‌تونید از امکانات تفریحش استفاده کنید.

سواحل بکر اطراف روستای کانی:

اگر وقت بذارید و برید غرب جزیره، میتونید از سواحل دست نخورده و ساکت روستای کانی لذت ببرید.

هر جایی که عشقتون کشید!!

اواسط فروردین تا اواسط شهریور:

اب دریا برای شنا عالیه این زمان می‌تونه تا اوایل فروردین و اواخر مهر و آبان هم کش بیاد. اما تضمینی نیست که تو آبان و آذر آب دریا مناسب باشه.

اواسط شهریور تا اواسط فروردین:

از اواخر پاییز آب دریا برای شنا سرده و توصیه نمیشه که برای شنا برنامه بریزید.

اقامت:

شما برای اقامت تو قشم چهار تا انتخاب دارید:

چادر بزنید:

شما می‌تونید هر جایی تو قشم چادر بزنید اما ما معمول ترین مکان‎ها رو اینجا لیست کردیم. هوا معمولا برای چادر زنی تو قشم همه ایام سال به جز مواقع گرم سال خوبه. برای ایام سرد سال حتما لباس گرم و پتو فراموش نکنید. البته تو روزای گرم سال چندان چادر توصیه نمیشه.

هتل رزرو کنید:

قیمت هتل معمولا تو ایام گرم سال که مسافر کمتره، پایینه. اما در مواقع سرد سال کمی قیمت ها میره بالا و تو نوروز به دلیل زیاد شدن مسافرا، هزینه اتاق ها تا دو و سه برابر زیاد میشه.

سوئیت اجاره کنید:

تغییرات قیمت اجاره سوئیت تو قشم هم مثل قیمت هتله. با این حال باز هم قیمت سوئیت نسبت به هتل ها پایینتره.

اقامتگاه بوم گردی:

اقامتگاه بوم گردی یه سری خونه روستایی هستن که برای پذیرایی از میهمان اماده شدن و اموزش دیدن. این اقامتگاه ها امنن و برای این کار از منطقه ازاد قشم مجوز دارن.

اواسط فروردین تا اواسط شهریور:

چادر:

برای اقامت شبانه خوب. روزها گرم.

هتل:

قیمت مناسب.

سوئیت:

قیمت مناسب.

اقامتگاه بومگردی:

انتخاب عالی برای گردشگری تو قشم. قیمت خوب.

اواسط شهریور تا اواسط فروردین:

چادر:

عالی

هتل:

به جز نوروز قیمت کمی بالاتر از روزهای گرم سال. نوروز قیمت بالا.

سوئیت:

قیمت مناسب. نوروز بالا.

اقامتگاه بوم گردی:

قیمت کمی بالاتر از حالت عادی.

نتیجه گیری:

به طور کلی خوبه که اول هدفتون رو از اومدن به قشم مشخص کنید و بعد تصمیم بگیرید که کی بیاید قشم. سفر خوبی داشته باشید.

ما تو جدول پایین موارد بالا رو امتیاز دهی کردیم تا بهتر بتونید تصمیم بگیرید. برای اینکه بدونید بهترین موقع کی هست، اولویت‌هاتون رو تو ماه‌های مختلف با هم جمع بزنید. مثلا اگه قصدتون فقط گردشگریه، اعداد مربوط به اقامت و گردشگری رو تو ماه‌های مورد نظرتون با هم جمع بزنید تا دستتون بیاد که کی بیاید تا سفر بیشتر بهتون بچسبه. (اگه با موبایل هستید برای نمایش بهتر جدول، حالت افقی گوشیتون رو فعال کنید.)

ضمنا باز هم سوالی بود معطل نکنید و تو کامنت از ما بپرسید.

بهارتابستانپاییززمستان
فروردیناردیبهشتخردادتیرمردادشهریورمهرآبانآذردیبهمناسفند
خرید۹۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰
گردشگری۹۶۵۵۵۹۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰
اقامت۷۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۹۹۹۹۹۹
شنا۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۹۷۶۵۵۵

دیدگاه خود را ثبت کنید

  1. میترا

    سلام الان میشه به قشم سفر کردبخاطر وضعیت کرونا؟
    و اینکه اب و هوا چطوره
    ممنون

    1. عادل

      سلام
      بله امکان سفر وجود داره و مثل همه جا باید احتیاط کنید وگرنه مشکل خاصی وجود نداره.
      در مورد آب و هوا داره بهتر میشه ولی برای اطلاعات بهتر خودتون داخل یک اپلیکیشن هواشناسی قشم رو سرچ کنید و با شهر خودتون مقایسه کنید.

  2. سارا

    سلام من میخواستم با هاپو م بیام قشم تو‌ مهر ماه امکانش هست؟ با سگ مشکلی نیست میشه تا هرمز بردش؟ اب و هوا هم میخواستم بدونم چطوریه؟ مثل بهار یا شرجی و گرمه؟!

    1. محسن

      سلام.
      هوا از بهار کمی گرمتره معمولا
      با سگ مشکلی نیست معمولا. غواصی هم میشه رفت.
      خوش بگذره

  3. سما

    باسلام لطفا بگین نیمه دوم ماه خراداد هوا چقدر گرم ؟ میشه بعنوان مسافرت و تفریح رفت ؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      میتونید ببینید ولی اون مواقع هوا گرمه. همونجور که تو متن هم توضیح دادیم.

  4. سید

    با سلام و خسته نباشد هفته آخر اردیبهشت و هفته اول خرداد آب و هوا چطور هست ؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی بکنید

    1. عادل

      سلام
      به طور کلی گرم میشه کمی
      ولی از الان نمیشه دقیق نظر داد.

    2. Paria

      با سلام و تشکر رتفاع اب تا چقدر باشه حرکت شناور و قایق موتوری ممنوع میشه ؟ ارتفاع اب یک‌متر باشه حدکت شناور قایق ممنوع میشه ؟یا اگه هوا بر اساس پیش بینی هواشناسی کمی بارونی باشه یعنی نمیشه بیرون رفت ؟ لطف میکنید پاسخ بدین

      1. محسن

        سلام. ارتفاع آب که مهم نیست. ارتفاع موج مهمه و شدت وزش باد. بارندگی مهم نیست. و تاثیری در تعطیلی اسکله نداره.

  5. ابراهیم

    با سلام ممنونم بابت مطالب خوبتون
    برای خرید وسایل برقی و گوشی موبایل بازار خاصی در قشم هست؟و آیا قیمت ها فرق دارد ؟
    و قیمت تور یک روزه قشم در عید۹۹ چقدر است؟همچنین یک روز برای گشتن کامل کم نیست؟

    1. محسن

      سلام
      مرکز فروش لوازم برقی و خانگی، بازار قدیم قشم و روستای گیاهدان است. قیمتها به نسبت دیگر شهرها پایینتر است.
      نرخ تور یکروزه قشم برای نوروز هنوز مشخص نشده.
      برای گشت کامل جزیره، یک روز کافیه. البته اگر زمان بیشتری دارید میتونید با همکاران ما تماس بگیرید و درخواست گشت اختصاصی کنید و در دو روز جزیره رو با حوصله بگردید.

    2. اسمان

      سلام خسته نباشید اگر ۱۰ روز دیگه بیایم قشم هوا خیلی گرم شده ؟

      1. ابراهیم قشم گردی

        بله اون موقع هوا گرمه. اما برای خرید مشکلی نخواهید داشت. چون همه بازارها خنکن

  6. فرزانه

    سلاااام ما از ۱۳ اسفند به مدت ۵ روز میایم قشم
    هوا خوبه برا چادر زدن؟؟؟؟
    اب دریا چطوره؟و همچنین قیمتا؟؟
    ممنون

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلااااام به خودتون 🙂
      خوش بیاید
      برای چادر شب هوا سرد میشه. پس لباس و پتو فراموش نشه.
      آب دریا هم سرده. اما اگه بخواید برید داخل آب کسی جلوتون رو نمیگیره!
      قیمتا هم خوبن.

  7. فرانک

    سلام،روزتون بخیر،ماقصد داریم که۲۰تا۲۹فروردین بیایم قشم،هوا برای چادر زدن و گردش و تفریح و…مناسبه؟ممنون میشم راهنماییم کنید,هزینه های هتل و سوییت بالاست؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام فرانک
      اره اون مواقع هنوز هوا نسبتا خوبه. (ظهر یه مقدار گرمه)
      هزینه هتل و سوئیت هم اون مواقع اومده پایین.

      1. ماهان

        سلام اواسط مرداد می توانیم جا های دیدنیه قشم رو ببینیم یا فقط باید برای خرید بریم؟؟؟؟

        1. ابراهیم قشم گردی

          میتونید ببینید ولی اون مواقع هوا گرمه. همونجور که تو متن هم توضیح دادیم.

  8. گلی شریفی

    سلام ما از تاریخ ۲۸ بهمن به مدت ۵ روز قشم هستیم.قیمت ها و هوا چه جوری هم قشم هم درگهان؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      هوا عالی و بهاریه. قیمت ها هم مثل همیشه خوبن.

  9. لرنیتو

    سلام.وبسایت جامعی دارید.خیلی زحمت میکشید بابتش و ازین
    بابت کمال تشکر رو دارم

  10. محمدحسین

    سلام وقت بخیر
    ما برای اولین بار میخوایم بیایم قشم مسافرت از وقتی فیلم به رنگ خاک رو دیدم مشتاق شدم بیام اما باتوجه به شرایط اقتصادی موجود نمیتونیم زیاد هزینه کنیم. الان برای دوهفته اینده بیام بهمن ماه اونحا سرده؟؟ امکانش هست بتونیم چادر بزنیم یا بخاطر سرما نمیشه؟؟ اول خواستیم با تور بیایم از شیراز اما همه جا نمیبرن اونای هم که جاهای بیشتر میبرن نفری۷۰۰ میشد تقریبا که زیاده برای ما. یه سوال دیگه ما خودمون میتونیم بدون تور تو هرمز و هنگام و جزایزناز بگردیم بریم جاهای گردشگری؟؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      هوا بهمن خوبه. اما لباس گرم داشته باشید.
      اره میتونید چادر بزنید اما شب سرده. پتو داشته باشید.
      میتونید خودتون بیایید و اینجا تور گشت داخلی بگیرید. ما هم ارائه میدیم: اینجا همه جاهای مهم هم میبریم.
      خودتونم میتونید ماشین کرایه کنید جاهایی که خواستید بگردید.

  11. افخمی

    سلام
    دنبال یه جای ساحلی برای اقامت توی خود قشم هستیم. بغیر از هتل ساحل طلایی جای دیگه ای هم هست که برای شنا و کنار آب رفتن هم مناسب باشه؟ خونه، ویلا، …

    1. ابراهیم قشم گردی

      معمولا خونه و ویلا به این صورت نداریم. هتل خلیج فارس هم هست که ساحلیه و به قشم خیلی نزدیکه.

      1. افخمی

        نزدیک سیتی سنتر جایی نیست؟ چون ماشین نداریم و رفت و آمد و هزینه های هتل خلیج فارس زیاد در میاد

        1. ابراهیم قشم گردی

          نزدیک سیتی سنتر دوتا هتل ۴ ستاره هست. احتمالا هزینه هاتون بیشتر هم بشه.

  12. علیرضا

    سلام. عرض ادب.

    ما به امید خدا ۷ بهمن داریم میایم قشم. آب و هوا چطوره؟ لباس گرم بیاریم؟ قصدمون گردشگریه. بیشتر اهل شب گردی هستیم. شبا چه جاهایی رو به جز ساحل میشه رفت؟

    1. عادل

      سلام
      فعلا که طبق گفته هواشناسی هفته آینده آفتابی خواهد بود
      چون جاذبه های قشم اکثرا طبیعی هستند و شبها امکان دید و بازدید ندارن:
      میتونید شبا برید شکم گردی از رستوران های مختلف جزیره
      دوست داشتید بازار گردی کنید
      توی پارک زیتون کنار دریا بشینید و شنا کنید

  13. gharibi

    سلام برای دوم بهمن میخواهیم ب قشم بیاییم اوضاع چطوره اونجا سیل فروکش کرده ؟ قیمت ها چطورن

    1. محسن

      سلام.
      آنچنان سیلی نبوده. فقط متاسفانه قسمتی از شهر دچار آبگرفتگی شده که پایین تر از جاهای دیگه است، که برطرف شده.
      قیمتها خوب هستن.

  14. احسان

    سلام‌عرض ادب ما با خانواده انشاالله میخواییم‌ چهارشنبه ۱۰/۲۵ بیایم قشم‌ اما میگن سیل اومده
    الان شرایط برای اومدن به قشم خوب نیست؟

    1. عادل

      سلام
      شهر به سرعت در حال بازگشت به شرایط عادی خودش هست
      تنها تعدادی از جاذبه های گردشگری تا دو سه روز آینده قابل بازدید نیستند که بعد از باران خیلی امر عادی هست. (البته جزایر ناز، جزیره هنگام و هرمز مشکل خاصی نیست)

      1. سمیرا

        سلام. ما میخوایم بهمن یا اسفند بیایم قشم. قصدمون خرید و گردشگری باهمه. بخاطر فرهنگ غنی مردم قشم از خیر اقامتگاه بومگردی هم نمیتونم بگذرم. با توجه به زلزله اخیر شرایط توی قشم چطوره؟؟ میدونم که احتمالا همهدش پس لرزه دارید چون خودم قبلا سابقه زندگی تو ظهر زلزله زده رو داشتم و حتی هفته ها تو چادر زندگیدکردیم. بیشتر سوالم واسه اینه که گردشگری قشم سرپا شده؟ بازارها فعال شدن؟ یا بخاطر زلزله به هم ریخته همه چیز؟ اب و هوا هم بگید که بهمن هوا شبیه بهار تهران هست یا سردتره؟

        1. محسن

          سلام.
          فعلا مشکلی از زلزله نیست. خداراشکر زلزله عادی بوده و هیچ مشکلی پیش نیومده. جاهای گردشگری مشکلی نداشتن که بخوان سرپا بشن یا نشن. بهمن ماه معمولا از بهار تهران سردتره

  15. sh

    سلام وقت بخیر
    ما ۲۳ دیماه یعنی دوشنبه هفته جاری می خواهیم بیایم قشم.
    از نظر آب و هوایی زمان مناسبیه؟
    چه هتلی در داخل شهر نزدیک بازار هست که هم متناسب باشه قیمتش و هم تمیز؟

    1. عادل

      سلام طبق پیشبینی هواشناسی هوا صاف هست تو چند روز آینده و مشکلی نباید وجود داشته باشه
      از نظر هتل تقریبا اکثر هتل های داخل شهر قشم به بازار نزدیک هستند و با توجه به قیمت و ظرفیت مورد نظر شما میتونید انتخاب های متفاوتی داشته باشید
      لیست اکقر هتل ها به همراه آدرس رو میتونید در لینک زیر ببینید
      https://qeshmgardi.com/listing-category/lodging/
      برای اکثر هتل ها آدرس و فاصله رو هم ذکر کردیم

  16. مرتضی

    با سلام

    من و دوستام اگر خدا بخواد، انشالله میخوایم ۲۲ بهمن به قشم بیایم. هوا چطوری هست ؟ واینکه قشم خانه معلم داره یا نه؟

    متشکرم

    1. عادل

      سلام
      برای آب و هوا از هفته قبل از اومدن چک کنید بهتره
      شبها کمی هوا ممکنه کمی شبها سرد بشه ولی حتما هفته قبلش چک کنید تا لباسهای مناسب رو همراه خودتون بیارید
      برای گرفتن خانه معلم بهتر هست از آموزش و پرورش خودتون استعلام بگیرید.

  17. احسان

    سلام ما اول بهمن میخوایم بیام قشم واسه گردشگری اون زمان هوا خوبه یا نه

    1. ابراهیم قشم گردی

      اره اون زمان خوبه.

  18. مریم

    سلام، پیشاپیش ممنونم بابت اطلاعات مفیدتون

    ما قراره دوهفته بعد به قشم سفر کنیم، از شمال میاییم، هدفمون گردش و در مرحله دوم خریده، لباس تابستونی همراهمون باشه یا پاییزه؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام. یه کم هوا سرد میشه حتما لباس گرم داشته باشید.

  19. امین

    شما میتونید اگر بیمه تامین اجتماعی هستید به خانه کارگر محل زندگیتون برید وخیلی راحت کارت عضویت رو دریافت کنید و برای ۳ شب و ۴ روز در جزیره هتل اپارتمان شیک رو رزرو کنید فقط۲۶۰ تومن

  20. مینا

    سلام وقت بخیرمامیخاهیم دی ماه بیایم،هدف اصلی مونم گردشگریه،ایا فصل مناسبی هس یا بمونیم واس بهمن واسفند

    1. عادل

      سلام
      زمان خوبیه
      سعی کنید شرایط آب و هوایی رو هم در نظر بگیرید تا بارونی نباشه تا بهترین استفاده رو از مناطق گردشگری ببرید.

  21. مریم

    سلام ببخشید اگربخایم چادر بزنیم کدوم ساحل بهتره ک چادر بزنیم؟؟؟

    1. عادل

      سلام
      بهترین مکان برای چادر زدن پارک زیتون هست که به ساحل هم چسبیده و امکانات مناسبی هم فراهم شده برای کسانی که قصد چادر زدن دارند.

    2. حسن

      سلام خانوادگی بخواهیم قشم بیاییم برا تفریح و خرید اذیت نمیشیم،منظورم گرمای تابستونه

      1. عادل

        تابستون ممکنه اذیت بشید ولی داخل بازارها هوا خوبه و سعی کنید قبل شروع تابستون یا اواخر تابستون بیاید بهتره

  22. Farzaneh

    من و مادرم و همسرم اوخر ماه آذر تا اوایل دی ماه میاییم قشم. قیمت سویت‌ها در حال حاضر حدود ۸۰۰ هزار تومنه، آیا فکر می‌کنید اگر صبر کنیم و اوایل آذر ماه رزرو کنیم، قیمت‌ها ارزون تر میشه؟ بسیار ممنون برای اطلاعات خوبتون

    1. ابراهیم قشم گردی

      طبیعتا ایام تعطیل و شلوغی، قیمتا بالاتره.
      اگه اونموقع تعطیلات نباشه، ارزونتره

  23. مصطفی

    سلام ما قصد داریم از۲آبان بیایم قشم با خانواده خواستم بدونم قیمت سوییت تو چه رنجی هست بعد آب و هوا چطوره؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      آب و هوا نسبتا خوبه. و قیمت هم ۱۰۰-۱۵۰

  24. امید

    سلام ممنون از اطلاعاتتون ما میخایبم ده مهر بیایم قشم با ماشین شخصی از مشهد از تنها چیزی که میترسیم ابوهواست هوا چطوریه الان اونجا واینکه برا خرید چطوریه این تایم ممنونم اگه جواب بدین
    برای خرید هم اکثرا اگه تو بازارهای سرپوشیده در طول روز باشید دیگه مشکل هوا رو ندارید.

    1. عادل

      هوا به نسبت تابستون خیلی بهتر شده ولی اینکه بگیم خیلی خوبه نه.
      بهترین راه اینه که از نرم افزار های هواشناسی استفاده کنید و هوای مکان خودتون رو با اینجا مقایسه کنید.
      پیشنهاد ما نرم افزار یا وبسایت Accuweather هست

  25. مری

    سلام
    من میخواستم بدونم برای خرید لباس زمستونی و پاییزی چه موقع بیایم قیمت ها مناسب تره؟؟
    من میخوام هفته اول مهر بیام فقط من ممکنه نتونم توی سایت جوابمو ببینم اگه همون جوابو واسم ایمیل هم بکنید ممنون میشم

    1. عادل

      سلام
      معمولا خرید لباس زمستانه اواخر زمستان و داخل بهار و تاستان بهتره و تاستانه هم داخل زمستان (به طور کلی هر وقت فصلش نیست قیمت مناسب تره)
      ولی کمی بازارگردی کنید اجناس با قیمت مناسبی رو میتونید پیدا کنید

  26. آذر

    سلام و عرض ادب. میخواستم بدونم هفته آخر شهریور برای گردشگری توی قشم چطوره؟ به خاطر مدرسه بچه ها فصل های دیگه واسه ما مقدور نیست….

    1. محسن

      سلام.
      شهریور فصل بدی برای مسافرت به قشم نیست.
      چون نزدیک بازگشایی مدارس است و میشه برای مدرسه خرید کرد و اینکه هوا به نسبت مرداد و تیر بهتر شده و میشه جزیره و جاهای دیدنی رو گشت.
      معمولا از نیمه دوم شهریور مسافرت به قشم خیلی بیشتر میشه.
      سفر خوش

  27. علیرضا

    ممنونم از اطلاعات جامع و کاملتون

  28. باران

    سلام.من و همسرم هفته اینده عازم قشم هستیم،تو گرمای هوا..پارسال بهمن کیش بودیم چون از شمال رفتیم برامون گرم میومد،امیدوارم بتونم هوای قشم رو تحمل کنم ،خواستم بگم از مطالبتون استفاده کردم و از سفر برگشتم حتما تجربیاتمو به اشتراک میزارم

    1. عادل

      امیدوارم که سفر خوبی داشته باشید و بهتون خوش بگذره.

  29. یزدان

    باسلام
    اوایل تیرماه بازار برای خرید چطوریه ، برای خرید میشه اومد ؟
    هوا تو این مدت چطوریه؟ طوری هست که نشه برای خرید رفت؟؟؟؟

    با تشکر

    1. عادل

      سلام
      اگه زیاد گرمایی نباشید مشکلی وجود نداره
      اکثر بازارها که سرپوشیده هستن و تهویه دارن و بازارهای قدیمی تر مثل بازار قدیم! هم اگه عصر برید بهتره
      به طور کلی گرم ترین ماه های سال از اواخر خرداد تا اواخر مرداد هستند.

  30. سعید

    سلام
    درمتنها خبری از بلم سوغری یا جت اسکی ندیدم! از این چیزا نداره؟؟!!! ممنون

    1. محسن

      سلام.
      پارک زیتون جت اسکی و بقیه تفریحات آبی هستش.

  31. کوثر

    سلام ممنون از راهنمایی تون. ما ان شالله توی فصل خنک سال پاییز یا اوایل زمستون میخوایم سفر کنیم به قشم به نظرتون برای تعداد ۱۱ نفر که هستیم هتل به صرفه تر یا سوییت؟؟

    1. عادل

      سلام
      سوییت هم مثل هتل مدل ها و قیمتهای متفاوتی داره
      ولی به طور کلی باید سوییت به صرفه تر باشه از نظر اینکه تعداد بیشتری میتونین برین تو یک سوییت.

      1. محسن

        سلام وقت بخیر اول آبان آب هوا چطوره قشم برای گردش

        1. محسن

          سلام. هوا در آبانماه معمولا خیلی خنک و خوبه. و مسافرتهای از آبان تا اواسط اردیبهشت خیلی بیشتر از بقیه سال هست.

  32. یزدان

    با سلام و خسته نباشین
    میخواستم بدونم اواسط خرداد هوای قشم گرماش قابل تحمل هست ؟
    برای خرید چطور ؟
    ممنون

    1. عادل

      سلام
      خیلی به شما بستگی داره، برای ما که قابل تحمله 🙂
      ولی به طور کلی معمولا هوا گرم میشه و ممکنه شرجی هم باشه، ولی برای خرید چون بازارها اکثرا سرپوشیده و دارای تهویه هستن برای خرید مشکلی ندارین.

      1. یزدان

        من که از گرما فراری هستم ولی چون عید نشد بیام، احتمالا خرداد سفر کنیم
        چون عید بیشتر افراد برای خرید میان و همه چی رو درو میکنن، تو خرداد برای خرید چیزی هست یا بازار ها تعطیل هستن ؟

        1. عادل

          بازار هیچ وقت تعطیل نیست قشم
          به خصوص خرداد که تعطیلات چند روزه ای هم داره
          نظر من از نظر آب و هوایی زمان خوبی نیست ولی از نظر خرید نباید مشکلی داشته باشین چون بالاخره فروشگاه ها دو ماهی برای سفارش سری جدید اجناسشون فرصت داشتن

  33. معصومه

    سلام
    خسته نباشید
    ممنون بابت اطلاعات خوبتون
    یه سوال داشتم.ما میخایم ۳۱ فروردین بیایم بندرعباس و قشم.میخاستم بدونم هوا خیییلی گرمه تو این زمان؟
    یامیشه تحمل کرد.لطفا راهنمایی کنید دودلیم.

    1. ابراهیم قشم گردی

      هنوز قابل تحمله و شبا خوبه. البته بهترین مواقع برای شنا و ساحله.

  34. ستاره

    سلام ما میخواستیم برای ۱۳ فروردین بیایم قشم آب وهوا چطوره ازطوفان و سیل خبری نیست؟ و قیمتها برای اقامت و خرید خوب هست؟
    ممنون میشم جواب سوال هامو بدید.

    1. محسن

      سلام.
      آب و هوا خوبه. از سیل خبری نیست.
      قیمت برای اقامت در نوروز بالاست. ولی برای خرید فرق آنچنانی ندارد با روزای دیگه.
      بگردید میتونید جنسای خوبی پیدا کنید.

  35. محمدجواد

    سلام هزینه حمل خودرو تا قشم برا سال جدید چنده ؟ حدود قیمت شبانه اقامتگاه چنده؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام محمد جواد
      دقیقا اولین کامنت همین سوال شما رو جواب دادیم. لطفا کامنتا رو بخونید کلی اطلاعات می گیرید.

      قیمت برای هتل ها که تو سایتای رزرو هتل هست. سوئیت بستگی به جاش بین ۲۰۰، ۵۰۰ و بالاتر متغیره. اقامتگاه های بوم گردی هم حدود ۲۰۰ تومن برای هر شب

  36. محمدحسین

    سلام من اهل تبریزم و اینجا سرد و بارونیه با توجه به اطلاعاتی که اینجا خوندم مشتاق شدم یه سفر چندروزه به قشم داشته باشم به همراه خانواده از ۱۰فروردین تا آخر هفته که با توجه به سیلهای اخیر و طوفان و… نگرانم کمی دو دل موندم میخواستم بدونم اولا هوای اونجا در چه وضعیتیه امنیت هست یا خیر اونجام سیل و طوفان اومده یا میاد؟ خبر دارین؟ دوم اینکه دوست داشتیم چادر بزنیم به نظر شما با توجه به اینکه ما یه فرزند ۷ ماهه داریم هوای اونجا الان چنین اجازه ای میده چادر زد یا نه باید از هتل یا خونه ها استفاده کنیم نظرتون چیه در این مورد؟ ممنون میشم جواب سوالاتمو بدین ببخشین که پرحرفی شد سپاس

    1. ابراهیم قشم گردی

      اینکه هوا در آینده چجوری میشه رو ما نمی تونیم تعیین کنیم. اما هوا خوبه در کل اینجا. روزای قبل پیش یه مقدار بارون اومده اما سیل نه.
      اگه هوا بارونی نباشه برای چادر زدن مشکلی ندارید

  37. مهران

    سلام .هزینه لندیگراف واسه ماشین سواری رفت وبرگشت چه قدرمیشه؟؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      برای سال جدید رفت و برگشت مجموعا ۹۷ هزار تومن

  38. جعفر

    سلام
    ما شنبه ۱۰ فروردین داریم میایم قشم. وضعیت هوایی چطوره؟
    میشه با ماشین اومد یا هوا طوفانیه؟

    1. محسن

      سلام
      هوا خوبه.
      با ماشین هم میشه اومد.

  39. رضا

    سلام بهترین وقت از لحاظ خرید(قیمت) و قیمت هتل ها چ زمانیه؟
    یه زمانی باشه ک هم زیاد گرم نباشه هم قیمتا ارزون

    1. محسن

      سلام
      این مطلب رو بخونید لطفا.

  40. سوین. محرم

    با سلام خیلی ممنون از اطلاعاتتون
    من از نوشته ها و جواب نظرات کل نیاز اطلاعاتی و بدست اوردم
    مر۳۰

  41. حسین

    عوارض ورود به قشم چنده؟؟میخوام ماشینو با سرنشینا بیارم تو قشم؟

    1. عادل

      فعلا رفت و برگشت حدود ۹۲ تومن برای هر ماشین سواری هست

  42. دینا

    سلام خسته نباشیداگه باماشین شخصی بیاییم هزینه ی ورودخودروبه داخل قشم ازراه کشتی چقدهستش ممنون

    1. ابراهیم قشم گردی

      رفت و برگشت جمعا ۹۲ تومن

  43. افروز

    سلام هفته اول عید۹۸ هوا چطوره لباس گرم نیازه بیاریم؟ممنون

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      نیازی به لباس گرم نیست

  44. Mohadese

    سلام ببخشید برای هفته اول عید در قشم لباس های پاییزه مناسب هستند یا خیلی گرمه؟ فا بهار تهران خیلی فرق میکنه؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      اول عید هوا سرد نیست. نیازی به لباس گرم نیست.

  45. Narges

    واااای مررررسی
    شما بی نظیرید
    سپاس فراااواااان بخاطر پاسخ سریعتون

  46. Narges

    سلام و عرض ادب
    میشه بگید هوا الان (اواخر اسفند) اونجا چطوره؟
    ما چهارشنبه برای سه چهار روز قراره که اونجا باشیم.
    میخواستم بدونم لباس گرم و پالتو با خودمون بیاریم یا بار خودمونو سنگین نکنیم!؟
    این سوال رو هم بخاطر وضعیت آب و هوا پرسیدم و هم اینکه وزن بار برای هواپیما محدود هست و بهتره که باری دنبالمون باشه که استفاده بشه.

    خیلی ممنون از شما و سایت بسیاااار خوبتون

    1. ابراهیم قشم گردی

      هوا در مجموع خوبه. نیازی به لباس گرم نیست.

  47. narges

    سلام ببخشید تو اواسط اسفند چطوره؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام اگه منظورتون اب و هواس، عالیه.

      1. محمد مهدی

        سلام قصد سفر تفریحی به قشم برای تعطیلات خرداد ماه را دارم. با گرمای هوا مشکلی ندارم اما میخواستم بدونم شرجی هوا چطوره؟

        1. عادل

          سلام
          کلا مثل بقیه جاها روز به روز میبینید متفاوته
          پیشنهاد ما استفاده از نرم افزارهایی مثل Accuweather هست که بخش Humidity اون که مربوط به شرجی بودن هست تا حد زیادی دقیق هست.
          به طور کلی کلی گرم ترین و شرجی ترین ماه های سال از اواسط خرداد تا اواخر مرداد هست.

  48. رسول

    سلام و خداقووت
    سه روز بخاطز شرایط کاری در کیش هستم. بعدش قصد دارم قشم رو تفریحی بیام. ایا از کیش به قشم قایق هست؟ . تنها سفر میکنم. پیشنهادتون برای دوم و سوم و چهارم اسفند چیه؟
    هدفم گردش و کمی هم خرید هست.
    برای اسکان هزینه نمیکنم، یه جایی ارزان میخوام.پیشنهادتون چیه؟
    ۰۹۱۳۱۲۷۱۹۳۴
    ممنونم

    1. ابراهیم قشم گردی

      نه قایق و کشتی از کیش به قشم نیست.
      برای اقامت هم میتونید بعضی از بومگردی ها رو انتخاب کنید که ارزونترن.
      یا چادر بزنید.
      برای گردش میتونید با تورهای ما قشم و هرمز رو بگردید. جمعا تو دو روز جاهای مهم رو میبینید.

  49. محمد

    ببخشید تو قشم چقدر مارمولک یا حشره وجود داره با توجه به اینکه خانم و بچم میترسن میشه از گزینه چادر یا سوییت استفاده کرد

    1. ابراهیم قشم گردی

      خیلی نیست. نگران نباشید.

  50. شاهین

    سلام.ممنون ازراهنمایتون.میخواستم بدونم چطور میشه واسه اقامت ازبوم گردی استفاده کنیم.

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      یه تماس با شماره های پایین سایت بگیرید، راهنماییتون کنیم.

  51. معصومہ

    سلام ما دوم سوم عید قرارہ با خانوادہ بریمقشم دو تا بچہ کوچیک داریم
    آونجا ھوا چطوریہ بہ خاطر بچہ ھا میگم کہ مریض نشن لباس گرم بپوشونیم یا تابستونی

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام معصومه
      اون موقع هوا خوبه و عالیه. نیازی به لباس گرم نیست.
      به سلامتی برسید انشالله

  52. گیسو

    سلام و تشکر از سایت خوبتون
    ما ان شاالله اویل بهمن به قشم سفر میکنیم
    چنتا سوال داشتم
    هوای روزای بهمن چطوریه؟ با توجه به اینکه ما خانواده سرمایی هستیم.

    سفر ما ۳ روزه هست و بیشتر قصد خرید به صرفه از بازار درگهان و قشم و بعد هم تفریح داریم
    بنظرتون قشم هتل بگیریم یا درگهان؟

    تورهای شما از کجا استارت میخوره یعنی تیم شما کجا مستقر هستن؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخ‌گویی شما🌷

    1. محسن

      سلام.
      ممنون از تماستون.
      بهمن هوا معمولا سردتر از بقیه ماههاست. بهتره لباس گرم با خودتون داشته باشید.
      قشم هتل های بیشتری داره. دستتون براس انتخاب بازتره. در هر صورت بهتره از قبل رزرو انجام بدین چون بهمن قشم معمولا خیلی شلوغه. فاصله قشم و درگهان نیم ساعت بیشتر نیست.
      تورهای ما از قشم استارت میخوره.
      سفر به خیر

  53. فرشاد

    با سلام ما قصد داریم اگه خدا بخواد عید (نیمه دوم ) با وسیله شخصی به قسم سفر کنیم ، خواستم بدونم وضعیت هوا از نظر گرما خصوصا اونجا چطوره چونکه نوزاد چهار ماهه داریم

    1. ابراهیم قشم گردی

      نیمه دوم عید هوا خوبه.