برای خیلی از هموطنا این سوال پیش میاد که: بهترین موقع سال برای سفر به قشم چه ماهیه؟ البته این سوال کمی پیچیدس. بهترین موقع برای چه کاری؟ برای خرید از قشم؟ برای گشت و گذار و دیدن جاذبه های گردشگری؟ یا شنا؟

آب و هوا و دمای قشم در طول سال متغیره و این تفاوت آب و هوایی روی گردشگری هم تاثیر می‌ذاره. مثلا چون بیشتر (همه) جاذبه های گردشگری قشم طبیعی رو روباز هستن، برای گشت و گذار گرمای هوا ممکنه شما رو اذیت کنه.

از یه طرف درسته که تو پاییز و زمستون هوا برای گردش خوبه، اما آب دریا برای شنا سرده. البته نه اونقدر که نتونید پاتون رو تو آب بزنید.

چون تو فصول گرم سال مسافر کمتره، شاید فروشنده‌ها تخفیف بیشتری قائل بشن. از این نظر فصول گرم بهتره. (البته اگر نمی‌خواید پوشاک گرم بخرید!)

یه مورد دیگه هم البته اقامته. بالاخره شما تو سفر به قشم باید شب رو یه جا بمونید. برای اقامت هم شما چهارتا انتخاب دارید: هتل، سوئیت، اقامتگاه بوم گردی و چادر. هزینه رزرو هتل و سوئیت به میزان مسافر بستگی داره و میزان مسافر هم به آب و هوا.

پس اگر قصد سفر به قشم رو دارید، اول هدفتون رو مشخص کنید و ببینید اولویتاتون چیه. مثلا ببینید قصدتون خریده یا گردش. اگر قصدتون گردشه، می‌خواید چادر بزنید یا ترجیح می‌دید که هتل رزرو کنید. یا موارد دیگه.

با در نظر گرفتن نکات بالا ما بهترین مواقع رو براتون مشخص می‌کنیم. اگر شما در زمینه خرید یا گردشگری  در قشم تجربه‌ای دارید که دوست دارید با ما و هموطنای دیگه به اشتراک بذارید و فکر می‌کنید به درد بقیه می‌خوره، معطل نکنید و تو قسمت نظرات با ما درمیون بذارید.

خرید از قشم:

به طور کلی خرید از قشم نسبت به خرید از شهرهای دیگه به صرفه‌تره. چه شما بخواید بدلیجات بخرید، چه سیسمونی و چه لوازم برقی (حتی لاستیک).

خیلی سوال می‌شه که مثلا سیسمونی یا سرویس خواب و حمام رو از کدوم بازار قشم یا درگهان بگیریم. به طور کلی مراکز خرید قشم و درگهان تخصصی نیستن. یعنی تقریبا تو همه بازارها و مراکز خرید، همه چی پیدا میشه و اینطوری نیست که مثلا توی سیتی سنتر یا بازار ستاره یا هر کدوم از مراکز خرید درگهان، یه صنف خاص کار کنن. توی همه مراکز خرید جزیره قشم، از سیسمونی گرفته تا لوازم برقی و آرایشی و ساعت و… پیدا می‌شه.

برای خرید کاری که شما باید بکنید اینه که اول هدفتون رو مشخص کنید. مثلا تعیین کنید که دنبال چه کالایی هستید. بعد از اون از دوستان و آشناها و وبسایت‌های اینترنتی مثل وبسایت ما کمک بگیرید. در آخر هم اگر کمی وقت بذارید و گشتی تو مراکز خرید بزنید، مطمئنا به هدفتون می‌رسید.

در مورد بهترین موقع برای خرید از قشم هم باید بگیم به طور کلی هر موقعی. بذارید این موضوع رو از دو جنبه بررسی کنیم:

۱- آب و هوای قشم

ساده بگیم این مورد تاثیر نداره! (نه کاملا اما خب تاثیرش خیییلی کمه). آب و هوای قشم تو فصول مختلف سال با هم فرق می‌کنه. گرمای هوا حدودا از اواسط فروردین شروع می‌شه تا اواسط شهریور (بعضی شب‌ها هوا خوبه). از اوسط شهریور هم کم کم هوا شروع می‌کنه به خنک شدن. با وجود اینکه توی بهار و تابستون هوا گرمه، اما اکثر مراکز خرید قشم رو بسته هستن و سیستم تهویه خوبی دارن. تنها استثنا البته بازار قدیم قشم و بازار قدیم درگهان هستن. با این حال فروشگاه‌های این دو بازار به خاطر روشن بودن مداوم کولر خنک هستن و مشکل چندانی نخواهید داشت.

پس به طور کلی اگه قصدتون از سفر به قشم، خریده، زیاد نگران آب و هوا نباشید.

۲- قیمت

این مورد هم چندان متغیر نیست. به جز نوروز که قیمتا کمی بالاتره.

اگه می‌خواید درباره خرید بیشتر بدونید مطلب راهنمای مراکز خرید قشم رو بخونید.

گشت و گذار (دیدن جاذبه های گردشگری):

گفتیم که به طور کلی جاذبه های گردشگری قشم رو باز هستن و همشون رو هم فقط روزا میشه دید. استثنا تنها موزه ژئوپارک و پارک کروکودیل نوپک هستن که شب‌ها هم برای بازدید بازن. البته خود قشم یه جاذبه گردشگریه. یعنی مثلا ساحل که همیشه به روی همه بازه و شما هر وقت خواستید هرجا خواستید می‌تونید برید لب ساحل و از دیدن دریا و شنیدن صدای موجا لذت ببرید.

چون جاذبه های گردشگری قشم اکثرا رو باز هستن، بازدید لذت بخش از این جاذبه‌ها خیلی به آب و هوا بستگی داره. پس بهترین مواقع برای بازدید از دیدنی های قشم، اوقات خنک سال یعنی از اواسط شهریور تا اواسط فروردینه. (نهایتا تا اواسط اردیبهشت) بعد از اون با اینکه شب‌ها هوا خنکه ولی روزا گرم میشه.

اواسط فروردین تا اواسط شهریور:

هوا کم کم گرم میشه و از اواسط اردیبهشت گرما اذیت می‌کنه. توصیه میشه برای گردش این ماه‌ها رو انتخاب نکنید.

لاکپشت های پوزه عقابی اواخر اردیبهشت از تخم بیرون میان و اگه مشتاق دیدار و عکاسی از این موجودات زیبا هستید بهترین موقع آخر اردیبهشته.

بهترین زمان برای شنا و ساحل گردی، ماه‌های گرم ساله. آب دریا از اوایل فروردین تا نهایتا اواخر مهر و حتی آبان برای شنا عالیه. (بهترین حالت اوایل فروردین تا اوایل مهر)

اواسط شهریور تا اواسط فروردین:

مثلا اگر موقع سفر به هنگام مشتاق دیدن دلفین ها هستید، بهتره تو ماه‌های خنک و اوایل صبح شانستون رو امتحان کنید.

آب دریا سرده و برای شنا مناسب نیست. (تا اواخر مهر و از اوایل فروردین دمای آب مناسبه)

هوا خنکه بهترین ایام برای دیدن جاذبه های گردشگری قشم.

شنا:

شنا هم مربوط میشه به جاهای دیدنی قشم. ولی چون اولا وضعیتش درست برعکس بقیه جاذبه هاس و در ثانی قشم هیچی که نداشته باشه همین سواحل بکر خودشون یک جاذبه گردشگری هستن و ارزش داره ادم به خاطرشون از دو هزار کیلومتر اونطرفتر پاشه بیاد قشم!

بگذریم؛ درسته که اینجا جنوبه و هوا گرم، اما اینجوری نیست که تو پاییز و زمستون که هوا بهتره، آب دریا هم خنک باشه. توی وبسایت های اینترنتی زیاد دیدیم که توصیه کردن که بهترین مواقع سال برای سفر و شنا اواخر پاییزه. نه! اون مواقع آب دریا برای شنا سرده و اگر دوست ندارید سرما بخورید اصلا بهش فکر نکنید. به جاش اگه واقعا دوست دارید از دریا و شنا لذت ببرید، فصول گرم سال رو انتخاب کنید. از اوایل فروردین تا نهایتا اواخر مهر و اوایل آبان. (بهترین حالت اوایل فروردین تا اوایل مهر)

دقت کنید که گفتیم آب برای شنا سرده اما نه اونقدر سرد که نتونید پا رو به آب بزنید و تو شن‌های نرم ساحل قدم بزنید.

لابد می‌پرسید که کجاها برای شنا خوبه. خب جواب ما اینه که هر جا اراده کنید و ساحل مناسب و شنی پیدا کنید. اما چندجا از بهترین جاها این موارده:

پارک زیتون:

پارک زیتون یک پارک ساحلی کنار سیتی سنتره  و نزدیک دریا ساخته شده. شما می‌تونید تو ساحل پارک شنا کنید.

مجتمع تفریحی ساحل طلایی (پلاژ سیمین): این مجتمع هم هتله و هم مکان تفریح با ساحل اختصاصی. اگر دوست نداشتید از هتل استفاده کنید می‌تونید از امکانات تفریحش استفاده کنید.

سواحل بکر اطراف روستای کانی:

اگر وقت بذارید و برید غرب جزیره، میتونید از سواحل دست نخورده و ساکت روستای کانی لذت ببرید.

هر جایی که عشقتون کشید!!

اواسط فروردین تا اواسط شهریور:

اب دریا برای شنا عالیه این زمان می‌تونه تا اوایل فروردین و اواخر مهر و آبان هم کش بیاد. اما تضمینی نیست که تو آبان و آذر آب دریا مناسب باشه.

اواسط شهریور تا اواسط فروردین:

از اواخر پاییز آب دریا برای شنا سرده و توصیه نمیشه که برای شنا برنامه بریزید.

اقامت:

شما برای اقامت تو قشم چهار تا انتخاب دارید:

چادر بزنید:

شما می‌تونید هر جایی تو قشم چادر بزنید اما ما معمول ترین مکان‎ها رو اینجا لیست کردیم. هوا معمولا برای چادر زنی تو قشم همه ایام سال به جز مواقع گرم سال خوبه. برای ایام سرد سال حتما لباس گرم و پتو فراموش نکنید. البته تو روزای گرم سال چندان چادر توصیه نمیشه.

هتل رزرو کنید:

قیمت هتل معمولا تو ایام گرم سال که مسافر کمتره، پایینه. اما در مواقع سرد سال کمی قیمت ها میره بالا و تو نوروز به دلیل زیاد شدن مسافرا، هزینه اتاق ها تا دو و سه برابر زیاد میشه.

سوئیت اجاره کنید:

تغییرات قیمت اجاره سوئیت تو قشم هم مثل قیمت هتله. با این حال باز هم قیمت سوئیت نسبت به هتل ها پایینتره.

اقامتگاه بوم گردی:

اقامتگاه بوم گردی یه سری خونه روستایی هستن که برای پذیرایی از میهمان اماده شدن و اموزش دیدن. این اقامتگاه ها امنن و برای این کار از منطقه ازاد قشم مجوز دارن.

اواسط فروردین تا اواسط شهریور:

چادر:

برای اقامت شبانه خوب. روزها گرم.

هتل:

قیمت مناسب.

سوئیت:

قیمت مناسب.

اقامتگاه بومگردی:

انتخاب عالی برای گردشگری تو قشم. قیمت خوب.

اواسط شهریور تا اواسط فروردین:

چادر:

عالی

هتل:

به جز نوروز قیمت کمی بالاتر از روزهای گرم سال. نوروز قیمت بالا.

سوئیت:

قیمت مناسب. نوروز بالا.

اقامتگاه بوم گردی:

قیمت کمی بالاتر از حالت عادی.

نتیجه گیری:

به طور کلی خوبه که اول هدفتون رو از اومدن به قشم مشخص کنید و بعد تصمیم بگیرید که کی بیاید قشم. سفر خوبی داشته باشید.

ما تو جدول پایین موارد بالا رو امتیاز دهی کردیم تا بهتر بتونید تصمیم بگیرید. برای اینکه بدونید بهترین موقع کی هست، اولویت‌هاتون رو تو ماه‌های مختلف با هم جمع بزنید. مثلا اگه قصدتون فقط گردشگریه، اعداد مربوط به اقامت و گردشگری رو تو ماه‌های مورد نظرتون با هم جمع بزنید تا دستتون بیاد که کی بیاید تا سفر بیشتر بهتون بچسبه. (اگه با موبایل هستید برای نمایش بهتر جدول، حالت افقی گوشیتون رو فعال کنید.)

ضمنا باز هم سوالی بود معطل نکنید و تو کامنت از ما بپرسید.

بهارتابستانپاییززمستان
فروردیناردیبهشتخردادتیرمردادشهریورمهرآبانآذردیبهمناسفند
خرید۹۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰
گردشگری۹۶۵۵۵۹۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰
اقامت۷۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۹۹۹۹۹۹
شنا۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۱۰۹۷۶۵۵۵

دیدگاه خود را ثبت کنید

  1. سلگي

    سلام، من میخواستم راجب هوا و باقی مواردی که فرمودین در ماه بهمن در قشم ازتون راهنمایی بگیرم

    1. محسن

      سلام
      کامنتها رو بخونید. در صورتی که سوالی داشتید حتما کامنت بگذارید یا تماس بگیرید.

  2. maedeh

    سلام ممنونم از اطلاعاتتون
    ماهفته آینده قصدسفربه قشم روداریم میخواستم بدونم آب و هوا چطوره؟لازمه لباس گرم همراهمون باشه؟
    اب دریابرای شناچطوره؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      آب دریا یه مقدار سرده. اما آب و هوای قشم واقعا خوبه. لباس پاییزه دوست داشتید بیارید.

  3. پری

    سلام و خسته نباشید . ما ۴ تا خانم هستیم قرار است روز ۱۰ دی قشم باشیم . جای مناسب و مقرون به صرفه و تمیز می خواهیم . کجا بریم بهتر است . قبلا از راهنمایی شما متشکر هستیم.

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام. به سلامتی ایشالله
      هتل خوبه. سوئیت هم بگیرید خوبه. اگه سوئیت خواستید تماس بگیرید تا همکارا بهتر راهنماییتون کنن.

  4. مریم

    سلام ببخشید برای ۲ تا خانم برای چند شب موندن یه جای امن و قیمت مناسب میخاییم کجا رو پیشنهاد میکنید

    1. محسن

      سلام
      با شماره تماس پایین سایت تماس بگیرید تا راهنماییتون کنن.
      با تشکر از تماس شما.

  5. آرش

    با سلام
    آخر این هفته ( ۵ دی) برای طبیعت گردی وخرید قصد سفر به قشم دارم. می خواستم بپرسم از نظر آب و هوا نیاز به لباس بهاره است یا پاییزه؟

    1. محسن

      سلام
      به سلامتی بیایید.
      هوا خنکه مخصوصا شبا اگه بیرون باشید لباس پاییزه لازمه.

  6. یوسف

    باسلام ما از طریق یکیاز دوستان هتل singo درگهان رو پیشنهاددادن و رزرو کردیم ،با ماشین شخصی هم میایم خواستم بدونم چطور میتونیم از خدمات قشم گردی استفاده کنیم ممنون

    1. محسن

      سلام
      ما تورهای قشم و هرمز رو‌ برگزار میکنیم.
      میتونید از روی سایت تورها رو رزرو کنید.

  7. مهرانه

    دوستان با اخلاق و با محبت قشم گردی واقعا ممنون از اطلاعات عالیتون.برای اولین بار میخوام بیام قشم از تهران فعلا دنبال یه تور خوبم تا هفته بعد.نمیدونم اونجا بتونیم از راهنماییون استفاده کنیم یاخیر. ولی مطالبو خوندم ذوقم ببشتر شد برای سفر. خوش باشید و خدابه حال و مال و کلامتون برکت بده.

    1. محسن

      سلام
      ممنون از لطف شما.
      ما تورهای گشت جزیره رو برگزار میکنیم. قسمت تورهای قشم میتونید ببینید.
      امیدوارم سفر خوبی داشته باشید و بهتون خوش بگذره.

  8. لیلا

    سلام ، من قصد دارم بصورت زمینی بیام قشم. اقامتگاه مورد نظرم رو هم باید حدود یکماه زودتر رزرو کنم. با توجه به اینکه از بندرعباس باید بصورت دریایی بیام و قصد دارم هنگام و هرمز هم برم، معمولا اوضاع دریا تو دی و بهمن ماه چطوره؟ پیش بینی ها تا چند روز زودتر میشه روشون حساب کرد؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام لیلا
      حدودا تا یکی دو روز قبلش مشخص نمیشه. چون وضعیت دریا مثل هوا نیست.
      البته اوضاع دریا خیلی به فصل سال بستگی نداره.

  9. فاطمه

    سلام،تشکر از اطلاعاتی که قرار دادید،ما میخواستیم اواخر دی ماه به قشم سفر کنیم برای خرید و گردش و شبا چادر بزنیم،میخواستم ببینم شب میشه تو چادر خوابید یا خیلی سرد میشه،با این اوصاف چه ماهی بهتره بیام؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      اون موقع شب هوا یه مقدار سرده. برای موندن تو چادر سردتره البته. توصیه میشه لباس و پتو داشته باشید.
      شهریور و مهر و فروردین خوبن. باقی ماهای سرد هم میشه هم خب باید پتو داشته باشید.

  10. اعظم

    سلام
    ممنونم که جواب میدید. میخواستم بدونم تور قشم گردی یک روزه الان مبلغش چنده و اینکه آیا برای بچه هشت ساله و دو ساله هم همون مبلغ باید باشه؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      هزینه تورها تو صفحه تورمون نوشته شده. هزینه از ۴ سال به بالا حساب میشه.

  11. علی

    ممنون همتون عشقین من توی سوال و پاسخ هاتون به جوابم رسیدم اماده باشین ده روز دیگه اونجام

    1. ابراهیم قشم گردی

      ممنون علی
      خودت عشقی ۳>
      آماده‌ایم و منتظر…

  12. عادل

    سلام ممنون ازاطلاعاتتون
    ماه بهمن زمان مناسبی برای تفریح و خریدهست؟
    اب دریابرای شناچطوره؟

    1. محسن

      سلام.
      برای همه‌ چی خوبه. فقط آب کمی سرده. برای شنا بهتره ظهر برید بهتره.
      خوش بگذره

  13. فرشاد

    سلام.
    اگه آدم با ماشین شخصی بره غار نمکدان،
    اون وقت لب جاده پارکینگ هست؟
    چون نوشته بودید باید ۲ کیلومتر پیاده روی کرد از لب جاده تا ورودی غار.
    سپاسگزارم

    1. محسن

      سلام
      بله. میشه ماشین پارک کرد. جدیدا جاده خاکی هم تا نزدیکای غار میره.

  14. اعظم

    سلام
    قشم اواخر بهمن ماه چطوره ؟ از نظر آب و هوایی خوب هست؟ بچه کوچک دارم. سرد نیست؟ قیمت هتل و سوییت گرون نیست؟ الان خرید با وضعیت دلار گرون نشده؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      اواخر بهمن یه مقدار هوا سرده ولی نه زیاد. لباس گرم بیارید.
      قیمت هتل و سوئیت هم معمولیه مگر اینکه تعطیلات و شلوغی باشه.
      قیمتا هم مثل همه جا بالاتر رفته‌.

  15. سروش

    سلام و خسته نباشید… دوره غواصی من یک هفته دیگه شروع میشه ایا سرمای اب قابل تحمله؟ یا کنسل کنم و نیام! ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. محسن

      سلام.
      هوا خنکه. بعضی راحت شنا میکنن بعضی هم سردشون میشه. بهتره از مربی غواصی مشورت بگیرید.

  16. شادی

    سلام
    ممنون از اطلاعات خوبتون
    خواستم بدونم ساحل اختصاصی برای بانوان هم داره یا مثلا پارک آبی که بشه توش راحت بود

    1. محسن

      سلام
      فعلا ساحل اختصاصی یا پارک آبی مخصوص بانوان نداره.
      پلاژ یا ساحل اختصاصی برای بانوان در حال ساخته

  17. شیرین

    سلام میشه من فردا ۲۲ ابان میخوام برم قشم. هوا چجوریه؟ نیاز هست لباس ضخیم بیارم؟ واسه شبها

    1. محسن

      سلام
      اگه خیلی سرمایی هستین یه لباس پاییزه با خودتون بیارین. شاید شبا کمی سردتون بشه. ولی در کل هوا خنکه

  18. هیوا

    سلام وقتتون بخیر .ما فردا قصد داریم بیایم قشم با ماشین شخصی ولی یه فیلمی از قشم تو شبکه های اجتماعی پخش شده ک نشون میده قشم دیروز با بارش باران دچار ابگرفتگی شده و این مارو نگران کرده میشه توضیح بدین در موردش ممنون .

    1. محسن

      سلام هیوا خانم
      ممنون از تماستون
      دیروز بارندگی شدید ۲ ساعته داشتیم و باعث شد بعضی معابر دچار آبگرفتگی بشه. ولی اینجا آب سریع میریزه به دریا و مشکل حل میشه. نگران نباشید. هیچ مشکلی نیست و همه چی درست شده.

  19. محمود حسینی

    دوستان عزیز قشم گردی
    سلام و دست مریزاد برای این همه اطلاعات و همراهی خوبی که با مسافرهای قشم دارید.. واقعا اطلاعات مفیدی توی سایت هست که خیلی کمک کننده ست…
    آقا دم شما گرم 🙂
    ما چند تا دوست هستیم که برای اواخر آبان ماه میخوایم بیایم قشم..
    دوستان، من چند تا سوال دارم؛ اگر ممکن هست راهنمایی کنید…

    – قایق بادی پارویی میخوایم بیاریم – امکانش هست؟ کجاها میتونیم استفاده کنیم؟ دریا مواج نیست؟
    – با اجازه تون ماهیگیری هم یه کمی بلدیم و امکانش باشه میخوایم برای این هم وقت بذاریم – در این مورد هم ممکنه راهنمایی کنید؟
    – جزیره هنگام میتونیم بریم چادر بزنیم؟ قایق بادی ببریم و ماهیگیری کنیم آیا؟

    و اینکه شما خودتون قشم هستید؟ و این تورها و خدمات رو خودتون ارائه می کنید؟
    خیلی ممنونم از وقتی که میذارید…

    1. محسن

      سلام
      ممنون از تعریفت محمود جان
      قایق پارویی مشکلی نداره بیارید. معمولا دریا صافه. ولی حتما قبلش چک کنید.
      هنگام هم میتونسد قایق ببرید و شب بمونید و چادر بزنید و ماهیگیری کنید.
      ما قشم هستیم و تورها رو اجرا میکنیم و لیدرهای حرفه ای داریم.
      خوش بگذره

  20. kazemi

    ممنون .حتما استفاده میکنم از تورهای یک روزتون . در مورد مسافرخانه های ارزان که سرچ میکنم ولی بنظرتون از لحاظ موقعیت مکانی کجا باشه خوب هستش؟ خود قشم یا …

    1. محسن

      خود قشم‌ بگیرید بهتره چون هزینه های رفت و آمد کمتر میشه
      شهر قشم چون کوچکه هر جای شهر بگیرید فرقی نمیکنه. از لحاظ کرایه تفاوت چندانی نداره

  21. kazemi

    سلام و وقت بخیر…من انشاا… یکشنبه ۶ آبان ساعت ۲ عصر میرسم بندرعباس و بعدش میام قشم.
    تنها هستم (مرد) و فقط برای گردشگری میام…کجاها رو پیشنهاد میدید ؟ برای اقامت کجا مناسب هست ؟ فقط جایی باشه که شب بخوابم و صبح بیدار شم بیام بیرون و اصن امکانات مدنظرم نیست…فقط دوش داشته باشه :دی
    من تا پنج شنبه غروب ، ۱۰ آبان قشم میتونم باشم و جمعه بر میگردم بندرعباس…اولین باره میام قشم…ممنون میشم یه راهنمایی بفرمایید.

    1. محسن

      برای گردش پیشنهاد میکنم از تور یکروزه گشت ویژه قشم و تور هرمز ما استفاده کنید. ولی برای اقامت از مسافرخانه های ارزان قیمت استفاده کنید. برای قیمت میتونید از سایتهای رزرو هتل استفاده کنید.
      خوش بگذره

  22. مصطفی

    سلام. ببخشید در مورد اجاره کردن خودرو و قیمت اون ها در قشم هم مطلب بگذارید لطفا

    1. محسن

      سلام
      چشم حتما مطلب میگذاریم

  23. دلارام

    سلام ما برای ۱۵آبان میخوایم بریم قشم، باتوجه به سه روز تعطیلی بخاطر شهادت ائمه،آیا بازار باز هستش؟ هوا برای گردشگری خوبه؟ کجا میتونیم چتدر بزنیم؟ آیا خرید تو این شرایط بالا بودن دلار تو قشم فرقی هم آورده یا قیمت ها با شهرای داخل فرقی نداره؟

    1. محسن

      سلام. خوش آمدید
      بازار معمولا ایام شهادت تا ساعت ۱۴ تعطیله. بعدش باز میشه.
      هوا برای گردشگری خیلی خوبه
      پارک زیتون محل خوبی برای چادر زدنه.

  24. ستاره رفیعی

    سلام. من و جمعی از دوستانم تصمیم گرفتیم برای آبان ماه ب ه قشم سفر کنیم و دوس داریم که کحل اقامت خانه بومگردی بگیریم که همه بتونیم باهم باشیم. میخواستم بدونم امکانش هست که این خونه ها یا اتاقها رو به جمع دخترها باهم، اجاره بدن؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام ستاره.
      به سلامتی بیاید و برگردید…
      اره مشکلی نیست. بهتون اجاره میدن.

  25. مریم

    سلام خسته نباشید ممنون از اینکه وقت میذارید. ما برای هفته بعد بلیط هواپیما گرفتیم برای قشم. ما فکر میکردیم تابستون تموم بشه هوای اونجا خنک میشه. اما الان آب و هوا رو چک کردم ۳۳ درجه بود. خیلی ناراحتم که قبل از خرید بلیط دقت نکردم. من بیشتر قشم رو برای دیدن جاهای دیدنی دوست داشتم تا آبتنی.
    فکر میکنم با بچه یک سال و نیمی که دارم طی روز هیچ کجا نتونم برم. ببخشید میشه بگید نزدیک غروب جای نزدیکی کجا میتونم برم و یا شب‌ها جایی برای تفریح هست؟

    1. محسن

      سلام
      هوا کمی خنک تر شده. اونقدر گرم نیست. از اول مهرماه مسافر زیاد داشتیم که تور گشت قشم رفتن همه راضی بودن. نگران نباشین.
      شب بیشتر بازارها و مراکز خرید و رستوران گردی میتونین بکنین. پارک زیتون کنار دریا هم خوبه.

  26. علیرضا

    سلام وقت بخیر آیا قشم فصل حراج هم داره یانه

    1. محسن

      سلام
      فصل یا وقت خاصی که مغازه ها هماهنگ باشن حراج بزنن خیر. ولی خیلی از مغازه ها حراج فصل میزنن. مثلا الان کم کم جنسای تابستانه حراج میزنن. البته هماهنگ نیست و برنامه خاصی نداره. باید بگردید تو بازار

  27. علی

    سلام مراکز خرید جمعه ها تعطیل یا فعال است با تشکر از شما

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام.
      نه علی جان. مراکز خرید جمعه ها و روزای تعطیل باز هستن.

  28. زهرا

    سلام خسته نباشید
    اولای مهر هوا چطوره؟؟
    قیمتها چطوره؟الان با توجه به بالارفتن دلار هنوزم میشه اونجا خوب خرید کرد؟مرسی

    1. محسن

      سلام
      هوا کم کم داره بهتر میشه. قیمتها رو نمیشه دقیق گفت
      ولی در کل دلار برای همه کشور بالا رفته. بعضی به قیمت روز میفروشن بعضی به قیمت خرید قبل بعضی هم حراج زدن
      خلاصه باید بگردید و جنس و قیمت خوب رو پیدا کنید

  29. علی

    سلام
    هوا اواسط ابان در قشم چطوره.من کمی گرمایی هستم.
    با سپاس

  30. شایان

    درود
    من با نامزدم برای طبیعت گردی میخوایم هفته پایانی شهریور بریم قشم و هرمز
    میخواستم بدونم آیا رطوبت هوا برای نامزدم آزار دهنده نیست؟
    من خودم سه ماه زمستون بودم مشکلی نداشت

    1. محسن

      سلام.
      هوا معمولا شهریور کمی خنک تر میشه. ولی در کل هنوز گرمه. بستگی داره چقدر نامزدتون تحمل گرما داشته باشه.

  31. حسین

    سلام
    ما به همراه خانواده می خواهیم از شهر همدان به قشم مهاجرت کنیم واونجا زندگی کنیم اما تجربه سفر رو قشم رو نداریم ونمی دونیم چه چیزایی با خودمون ببریم البته می خواهیم هوایی سفر کنیم ممنون از راهنماییتون

    1. محسن

      سلام
      قشم هم مثل شهرهای دیگه ایران همه چی گیر میاد. نگران نباشید. سفر به خیر

  32. پارمیس

    سلام من یه پسر شش ماهه و دختر هفت ساله دارم به نظرتون تو شهریور برم قشم اذیت میشن ؟؟؟

    1. محسن

      سلام
      شهریور معمولا هوا کمی خنک تره و مسافر زیادی میاد قشم. اگه قصدتون خرید کردنه مشکلی نیست چون همه پاساژها سیستم خنک کننده دارن.

  33. ترجمه

    مطلب مفیدی بود…
    ممنون از شما

  34. بانو ج

    سلام منو همسرم از اصفهان مرداد ماه میخواستیم بیایم کیش و قشم هم برای خرید هم تفریح ب نظرتون کدوم پاساژ ها قیمتاشون خیلی مناسب ترن؟
    و ایا اینکه گرماش برای اصفهانی ها غیرقابل تحمله؟؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام.
      تمام پاساژها قیمتای مناسب دارن. گرماش غیر قابل تحمل نیست. به خصوص اینکه تو پاساژها به اندازه کافی خنک هست.

  35. الهه

    سلام روزتون بخیر.ما برای ۳ .۴ تیر میخوایم بریم درگهان چون ۵ نفر خانم هستیم ی سوئیت معتبر و کنار بازار سراغ دارین ک نیاز ب تردد با ماشین نباشه؟

    1. محسن

      سلام
      ما خدمات سوییت و اقامت انجام نمیدیم. کار ما اطلاع رسانیه.
      درگهان که رسیدین از مغازه دارها بپرسین معمولا راهنماییتون میکنن.
      سفر خوبی داشته باشین

  36. مهتاب

    سلام ممنون از راهنمایی خوبتون ، ما تصمیم داریم وسطای شهریور بیایم برای خرید و البته شنا … ممنون که آنقدر خوب توضیح دادید واقعا به دردم خورد

    1. ابراهیم قشم گردی

      به سلامتی. انشالله خوش بگذره بهتون ????

  37. مهدیس هودنه

    باسلام من به همراه همسرم می خواستیم بیایم اونجا برای زندگی زیادهم با گرما مشکل نداریم چون سرمایی هستیم می خواستم ببینم به نظر شما میتونیم اونجا زندگی کنیم از نظر خیلی گرم بودن ؟ ممنون

    1. محسن

      سلام
      اگر با گرما مشکلی ندارید حتما میتونید زندگی کنید. همیشه هم گرم نیست. نصف سال فقط گرمه. و همیشه هم بیرون نیستید. و اینکه خیلیها اینجا زندگی میکنن و مهاجر هستن. کرد و ترک و لر و بلوچ شمالی و… از همه جا هستن. حتما قابل تحمله. یه سفر بیایید همه چی دستتون میاد.

  38. وحید

    سلام.
    من الان قشم هستم ۲ شب هتل خلیج بودیم چون کنار ساحل قرار گرفته خیلی شرجی بود واقعا از ساحلش نمیشد استفاده کرد. امروز امدیم هتل رویال داخل شهر. اینجا هواش یکم بهتره. یه قانون بدی که گذاشتن روزهای تعطیل تمام پاساژها به اجبار بسته بود. روزهای دیگه هم چون ماه رمضان هستش فقط میتونن از ساعت ۲ بعد از ظهر باز کنن. به نظرم این فصل فقط برای شنا کردن مناسب هست که بیاید قشم. جاهای دیدنی هم که بخواید برید هوای شرجی بدجوری اذیتتون میکنه.

    1. محسن

      سلام
      ممنون بابت به اشتراک گذاری تجربتون

  39. آناهيتا

    ما قشمیم الان. ساعت ۶ صبح رسیدیم. گفتم یکم اطلاعات بذارم برا کسایی که میخوان بیان. خیلی گرم و شرجیه البته اینجا بهمون میگن الان خیلی هم بد نیست و چند وقت دیگه جهنم میشه. تمام پاساژ و مغازه و هر فضای بسته ای کولر داره و اصصصلا نباید نگران بود. تا نیم ساعت پیش ٨٠٪؜ فست فود ها و رستورانها بسته بود ( بخاطر ماه رمضون) . مغازه های پاساژا هم داشتن تازه باز میشدن. در کل بسیاااااااااار خلوته .تو هتلی که ما اقامت داریم حدود ٣٠ تا سوئیت داره که ما تنها مقیمشیم. رستوران بیرون بر خوش پخت هستیم. بلوار ولیعصر روبروی داروخانه دکتر آهنگ. یه پرس جوجه کباب مخصوص١۵. منهای برنج هندیش وااااااقعا بصرفه بود.

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام. ممنون از اشتراک تجربتون.
      چه خوب میشه تو بقیه بخش‌ها هم نظرتون رو راجع به جاهای دیدنی و مراکز خرید بگید.

  40. رامونا

    سلام و ممنون از اینکه وقت میذارید و جواب میدین، من میخوام از تهران برای تعطیلات هفته آینده بیام قشم. میخواستم بدونم هوا الان خیلی گرمه میخوام هم تفریحی بیام و هم خرید. یعنی موکول کنم سفرمو به بعد یا نه ؟ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. محسن

      سلام.
      هوا گرمه برای کسایی که تحمل گرما رو ندارن. ۳۴-۳۸ درجه است دمای هوا
      برای خرید کردن مشکلی ندارید. چون مراکز خرید کولر و سیستم خنک کننده دارن.

  41. ماری

    سلام ما قراره برای پانزدهم خرداد بیایم قشم دخترم دوسالشه یعنی هوا خیلی گرمه و بچه اذیت می شه خیلی

    1. محسن

      سلام
      اگه بیرون برید هوا گرمه و شاید برای بچه‌ قابل تحمل نباشه
      ولی برای خرید مشکلی ندارید چون همه مراکز خرید کولر دارن

  42. مه کامه

    سلام وقتتون بخیر
    ما برای تعطیلات خرداد میخوایم بیایم قشم ، ۱۴ ام و ۱۸ ام اقامتمون در بندرعباس هست و ۳روز مابین در قشم
    با توجه به اینکه میخوایم از جاذبه های مهم قشم دیدن کنیم ، ترجیحمون این بود که برای روزهای ۱۶ و ۱۷ خرداد از تور یک روزه هرمز و تور یک روزه قشم بهره مند شیم.
    سوالای من به شرحه زیره :
    ۱ : اینکه ماه رمضون و قبل افطار رستوران های خوب قشم کار میکنند؟ چون هتل محل اقامتمون هم رستوران نداره.
    ۲ : روز ۱۶ ام که شهادت حضرت علی هست میتونیم در یکی از تورها شرکت کنیم؟ و تموم برنامه های تور اجرا میشن؟
    ۳ : تور گشت ویژه قشم گردی ، ساحل لاکپشت ها و غار نمکدان رو شمال نمیشه ، اقامت در هتل مروارید هست ، چطور میشه از آنجا بازدید کرد؟
    ۴ : و در آخر شما اطلاعاتی در مورد اینکه آیا در بندرعباس توری اجرا میشه دارید؟ تا بتونیم برای کمتر از دوروزی که در بندرعباسیم از وقتمون نهایت استفاده رو ببریم.
    ممنونم از سایت بی نهایت خوبتون

    1. محسن

      سلام مه کامه
      بعضی رستورانهای قشم در ماه رمضان وقت ناهار باز هستن. رستورانهای خوبی هم هستن. نگران غذا نباشید.
      روز ۱۶ مشکلی برای اجرای تور نداریم و تور اجرا میشه.
      برای رفتن به غار نمکدان میتونید با تاکسی برید. و پیاده روی هم داره که تو این هوای گرم معمولا توصیه نمیشه. اگر خواستین برین حتما آب خنک داشته باشین و مواظب باشین گرمازده نشین.
      در مورد بندرعباس اطلاعات دقیقی نداریم.
      سفر خوبی داشته باشین

  43. امیرشاهی

    اگر ماشین میشه کرایه کرد شرایط و هزینه اش رو بفرمایید؟

    1. محسن

      سلام
      شرکتهای اجاره خودرو زیاد هستن تو قشم . ماشینهای مختلف قیمتهای مختلفی دارن.
      از روزانه ۱۰۰ تومن به بالا
      شرایط معمولا یه برگ چک و مبلغی به عنوان بیعانه و کارت شناسایی

    2. شروین

      سلام در تعطیلات خرداد بازار قشم چگونه است؟ باز است

      1. محسن

        سلام.
        طبق معمول هر سال روز شهادت امام علی(ع) بازار کامل تعطیله. و روز وفات امام خمینی بازار تا ظهر تعطیله. هر سال اینجوری بوده برنامه.

  44. مرجان

    سلام قشم در ماه رمضان چگونه است ؟ از نظر تفریحی و رستوران ها ؟ همچنین امکانات رفاهی اقامتگاه بومگردی به چه صورت است ؟

    1. محسن

      سلام
      ماه رمضون همه چیز مثل قبله
      فقط بعضی رستورانها و غذاخوریها روزا میبندن
      مراکز رفاهی و تفریحی مثل قبل باز هستن.

  45. زهرا

    سلام.خسته نباشید عرض میکنم و تشکر بابت مطالب مفیدتون.جسارتأ میشه منو راهنمایی کنید و بفرمایید اول خرداد که مصادف میشه با ماه رمضان حدودأ هزینه رفت و آمد واقامتگاه بومگردی و گردشگری برای دونفر با یه بچه یک ساله چقدر میشه؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به شما
      هزینه های اقامت در اقامتگاه بومگردی حدودا شبی ۳۰-۴۰ تومن برای هر نفره. هزینه های رفت و آمد هم بستگی داره بخواید برید کجا.
      برای گردش هم می تونید تورهای ما رو ببینید.
      برای رفت و آمد هم هزینه های تاکسی بین شهری درگهان و قشم هر نفر ۶ تومنه. تا فرودگاه ۳۵ -۴۰ تومن و تو خود شهر قشم هم نفری ۱۵۰۰ تومن.

  46. هومن

    سلام. با توجه به محلهایی که اکثر توریستها بازدید میکنند بهترین محل برای اقامت کدوم منطقه میتونه باشه که از زمان بهترین استفاده را داشته باشیم؟ به عنوان مثال نزدیکی قلعه پرتغالیها یا شهرک سام و زال انتخاب مناسبی هستند؟

    1. محسن

      با توجه به اینکه قشم شهر کوچکیه، فرقی نمیکنه کجا اقامت داشته باشین.
      ولی اگر قصد خرید ندارین و فقط میخواهین جاهای دیدنی برین بهتره مرکزجزیره اقامت داشته باشین. خونه های بومگردی انتخاب خوبیه.

      1. مصطفی

        سلام خدا قوت
        میخواستم برم کیش اما هزینه ش زیاد بود تصمیم گرفتم برم قشم، هوای قشم الان برای تفریح و خرید لباس چه جوریه ؟ هوا تقریبا چند درجه است؟ با تور بیام بهتره یا با ماشین؟

        1. محسن

          سلام
          دمای هوا تقریبا ۳۰ درجه است
          برای خرید مشکلی نیست. چون همه بازارها سیستم خنک کننده دارن.
          برای تفریح هم اگه خیلی گرمایی نیستین مشکلی نیست.
          با ماشین ارزونتر میفته براتون

  47. تقی

    سلام،خیلی ممنون بابت این سایت خوبتون
    من میخوام ۱۲اردیبهشت بیام قشم ویه هفته اونجا باشم،هم برای خریدوهم تفریح
    به نظرتون با آب وهواش خوش خواهد گذشت،یا نه،ممنون میشم توضیح بدین

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام. ممنون از شما
      برای ظهر یه مقدار گرمه و ممکنه اذیت بشید. اما قابل تحمله.
      برای خرید هیچگونه مشکلی نخواهید داشت.
      برای تفریح هم حوالی ظهر یه مقدار گرمه. اما شب یا عصر هوا خوبه.

  48. علیرضا

    سلام من و همسرم با پسرم که ۲ سالشه میخایم ۷ تا ۱۰ اردیبهشت بیایم قشم بنظرتون هوا خیلی گرمه و الان اذیت نمیشیم؟ ما بیشتر خرید و گردش دوست داریم و اهل شنا نیستم.

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      چرا ظهر یه مقدار هوا گرمه. اما صب و عصر هوا خوبه. البته برای خرید فرقی نمیکنه. مراکز خرید سرپوشیدن و تهویه خوبی دارن. در کل هوا هنوز اونقدار گرم نشده که طاقت فرسا باشه.

    2. محسن

      سلام
      برای خرید مشکلی ندارید چون پاساژها همه خنک هستن. ولی برای گردش روزانه ممکنه بچه اذیت بشه.هرچند شبها هوا خنکه تو اردیبهشت

  49. ملی

    سلام ، منوهمسرم واسه روز ۱۲،۱۳،۱۴ اردیبهشت میخاییم بیاییم قشم ، همسرم فرهنگی هستن چطوری میتونیم خانه معلم رزرو کنیم و اگه اطلاعی دارید ادرسشونو بگید ، و اینکه قیمت هتل ، سوییت ، مسافرخونه و هر چیزی که بشه اقامت داشت و قیمتش هم پایین باشه بگید ، و هزینه بازدید از مکان های دیدنی قشم هم بی زحمت بزارید ، و مرکز خریدی که همه چی داشته باشه و قیمتاش هم مناسب باشه ، تشکر

    1. محسن

      سلام
      برای رزرو خانه معلم با این شماره تماس بگیرید : ٠٧۶٣۵٢٢٠٠٢۵
      برای اطلاع از قیمت هتل، چون تنوع امکانات و قیمتا خیلی زیاده بهتره از اینترنت سایتهای رزرو هتل رو چک کنید
      جاهای دیدنی قشم معمولا رایگان هستن یا حداکثر ٢٠٠٠ تومنه قیمت بلیت.
      میتونید از سایت ما تور گردشگری قشم رزرو کنید. بدون نگرانی همه جاهای دیدنی رو با راهنماهای بومی بگردید.
      بازارهای قشم رو نمیشه گفت کدوم بهتره. بهتره بگردید و مغازه خوب رو پیدا کنید. خرید هم به گشتنشه که لذت بخشه
      سفر خوش

  50. آرزو

    سلام، مرسی از توضیحاتی که دادین،
    من میخوام ۱۲و۱۳و۱۴ اردیبهشت امسال رو برم قشم و به گردشگری (طبیعت گردی) و شنا خیلی علاقه دارم، آیا روز هم میشه از ساحل و گردش لذت برد یا هوا خیلی گرم میشه؟ گرچه تو توضیحات بینابین بود یعنی من اینطور برداشت کردم که ممکنه هوا گرم باشه و ممکنه نباشه!
    از دوستان پرس و جو کرده بودم گفتن فصل گرمیه برای رفتن و شهریور رو پیشنهاد کردن.

    لطفا راهنماییم کنید، دلم میخواد روز تولدمو تو طبیعت قشم بگذرونم????
    قیمت سوییت ها از چند تا چنده برای یک نفر؟
    پیشاپیش از پاسخگوییتون سپاسگزارم

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام به تو آرزو
      بله چرا که نه. برای شنا این مواقع عالیه. برای گشت و گذار ظهرا گرمه.
      قیمت سوئیت و هتل برای یه نفر اون مواقع از ۱۰۰ شروع میشه تا دویست و سی تومن.
      اقامتگاه های محلی تو روستاها هم هستن، با قیمت شبی سی چهل تومن. میتونید تو این اقامتگاه ها غذای محلی با دست پخت افراد محلی بخورید.

      اقامتگاه های محلی هم هستن، با قیمت خیلی کمتر با شبی سی چهل تومن.

    2. معصومه

      سلام آرزو خانم منم تولدم ۱۲اردیبهشت میخوام روز تولدم قشم باشم میشه باهم همسفر بشیم چون من دنبال ی همسفر هستم ????????

  51. معلم

    ممنون من دوبار قشم اومدم امسال عید هم تصمیم گرفتیم بیایم ولی اراده نکردیم چون راه دور بود تو چشمم ندیدم البته چون فرهنگی هستیم میتونیم بریم مدرسه و متاسفانه هتل هزینه اش زیاده برای ما .خیلی خوب توضیح دادید فقط من اگه اول شهریور بیایم چون به شنا علاقه دارم می تونم تو گرمای وسط روز هم شنا کنیم یا کنار ساحل بشینیم آفتاب سرمون رو داغون نمیکنه

    1. محسن

      سلام
      از اواسط شهریور معمولا هوا شروع به خنک شدن میکنه. ولی باز هوا گرمه. اما اگه به شنا علاقه دارید شهریور وقت خوبیه.

  52. حمید

    میشه هزینه بین بندعباس تا قشم با ماشین و لندی کرافت را هم بفرمایید ‌.ممنون میشم.

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام حمید جان
      ما تو سایت و کامنتا این سوالا رو جواب دادیم.
      به هر حال هزینه شناورای مسافری بین بندرعباس و قشم، بسته به شناور نفری ۱۵ و ۱۳ هزارتومنه.
      هزینه حمل خودرو از بندر پل به قشم هم، خودرویی ۹۲ هزارتومنه.

  53. عیسی

    سلام من بچی کوچک ۶ماهه دارم میشه قشم شب باچادر بخوابیم هوا سرد نیست

    1. ابراهیم قشم گردی

      چرا شب یه کم سرد میشه. بهتره پتویی چیزی داشته باشید.

  54. مینا

    سلام من دوس دارم اسفند ماه بیام قشم تا هم خرید کنم و هم تفریح اما مدت زمانم کمه سه روزه میشه خواهش کنم برای مکان های دیدنی یک برنامه خوب بهم بدین که بیش از یک روز و نیم وقتم را نگیره ؟ درضمن ساعات کاری بازارهای قشم کی شروع و چه ساعت از شب تمام میشه؟ ایا شب میشه از جاهای دیدنی قشم دیدن کرد و اگه بله از کجاها؟؟؟ ممنون میشم سریع پاسخ بدین

    1. ابراهیم قشم گردی

      میتونید با تور برید جاهای دیدنی رو ببینید. یه روزه همه جا رو میتونید ببینید.
      ساعات کاری بازارای قشم هم از ۱۰ صبحه تا ۱۲ شب.
      شب نه نمیشه. مگر مثلا پارک کروکودیل تو اتوبان قشم درگهان.

  55. سمنانی.

    با سلام .من برای خرید عمده پتو و پوشاک و کمی لوازم برقی میخاهم بیام درگهان.تا چه اندازه مجازم از جزیره خرید کنم.مبلغ فاکتور یا حجم و وزن اجناس.یاتعداد هر وسیله برقی.راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. محسن

      سلام
      از لحاظ قانونی شما نمیتونید خرید عمده انجام بدید!
      از لحاظ عُرفی اینطوره که شما به اندازه ای که مشخص نباشه عمده خرید کردین اشکالی نداره و میتونید جنس ببرید با خودتون!
      در این رابطه بهتره با فروشگاههایی که خرید میکنید مشورت کنید.