سفر به قشم واقعا یه تجربه خوشاینده. اما چجوری باید بیاید قشم؟ برای اومدن به اینجا چنتا انتخاب دارید: هواپیما، قطار، اتوبوس، یا ماشین شخصی. ما براتون یکی یکی این موارد رو باز می‌کنیم:

سفر به قشم با ماشین شخصی:

سفر به قشم با ماشین شخصی خارج از هزینه‌های جانبیش، یکی از بهترین انتخاباست. به هر حال ماشین مال خود آدمه و هرجور که خواست می‌تونه مسافرت کنه. در مورد قشم هم که چون جزیره بزرگیه و جاذبه‌های گردشگری اون پراکنده هستن، خوبه که آدم ماشین داشته باشه تا بتونه راحت هر جا خواست بره.

برای سفر به قشم با ماشین شخصی، شما به طور کلی دو تا انتخاب دارید:

مسیر اول: یا از مسیر یزد و سیرجان خودتون رو به بندرعباس برسونید. که در این صورت اگه بخواید ماشین رو بیارید رو جزیره، باید یه نیم ساعت دیگه رانندگی کنید و خودتون رو برسونید بندر پل اونجا ماشین رو با شناورهای خودروبر یا لندینگ‌کرافت‌ میارید رو جزیره و بندر لافت. اگه هم به هر دلیل نخواید ماشین رو بیارید جزیره، اونوقت ماشین رو پارک می‌کنید و میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.

مسیر دوم: مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز و جهرم و لار می‌گذره. اگه از این مسیر بیایید میرسید به بندر پل که ماشین رو با لندینگ‌کرافت میارید رو جزیره. اگه هم نخواید ماشین رو بیارید قشم، نیم ساعت رانندگی می‌کنید و میرسید به بندرعباس. اونجا ماشین رو پارک می‌کنید و از اسکله شهید حقانی میاید جزیره قشم.

اینکه کدوم مسیر بهتره بسته به شما داره که بخواید از کدوم طرف بیاید. مسیر اول یعنی یزد و سیرجان و بندرعباس، مسیر کویریه و خب کویر هم زیبایی خودش رو داره. مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز، دوتا از شهرهای خوب کشورمون، می‌گذره.

توصیه ما اینکه تو انتخاب مسیر سخت نگیرید فقط سعی کنید کمی ماجراجویی کنید و از مسیر لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که این دو مسیر، تنها دو مسیر کلی بود و ممکنه مسیرتون بسته به اینکه از کجای کشورمون بخواید بیاید کمی فرق کنه. یکی از بهترین راه‌ها برای انتخاب مسیر مناسب، نرم افزار گوگل مپه.

البته یه روش دیگه هم هست و اونم اینه که ماشین رو با قطار بیارید بندرعباس و خودتون مثلا با هواپیما بیاید و بندرعباس تحویل بگیرید. این مورد بستگی به شما داره. تو این لینک می‌تونید اطلاعات مربوط به حمل خودرو با قطار رو پیدا کنید.

یک توصیه دوستانه:

هموطنای عزیز! مسافرت برای اینه که کمی از محیط دور باشیم و حال و هوا عوض کنیم. سفر برای اینه که خوش باشیم و ماجراجویی کنیم.

خواهش می‌کنیم تا حد امکان روز رانندگی کنید. سعی کنید با حالت خستگی رانندگی نکنید. بین راه چندبار استراحت کنید تا موقع رانندگی هوشیاریتون سطح قابل قبولی داشته باشه.

مهمتر از همه، جاهای سبقت ممنوع سبقت نگیرید. از سبقت‌های بی مورد هم دوری کنید.

به جای اینکه بخواید زود به مقصد برسید، سعی کنید از خود مسیر هم لذت ببرید. زندگی ارزشمندتر از اونه که تو تصادف از دستش بدیم.

خلاصه موارد بالا رو می‌تونید تو شکل پایین ببینید:

سفر به قشم با قطار:

راه دیگه هم اینه که با قطار بیاید. اگر از ما بپرسید سفر با قطار بهتر از اتوبوسه. هم اینکه امنیتش بیشتره هم اینکه راحتتره.

به هر حال وقتی به سلامتی رسیدید ایستگاه قطار بندرعباس، یه تاکسی یا ون سوار میشید و میرید اسکله شهید حقانی و سوار اتوبوس دریایی میشید.

ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشه که فعلا به درگهان اتوبوس دریایی یا شناور نداریم.

البته این ساعات کاری برای روزای عادیه. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمی‌کنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید.

شماره تماس گویا اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۱۱۱

زمان تقریبی سفر از تهران تا قشم : ۱۹ ساعت. خلاصه این موارد هم تو شکل زیر اومده:

سفر به قشم با هواپیما:

از هزینه سفر هوایی که بگذریم، سفر به قشم با هواپیما راحتترین انتخابه. شما سوار هواپیما می‌شید و فرودگاه قشم پیاده می‌شید. بعد از اون یه تاکسی می‌گیرید و میرید به سمت هرجایی که قراره اقامت کنید.

البته یه راه دیگه هم هست. اونم اینکه با هواپیما بیاید بندرعباس، بعد هم برید اسکله شهید حقانی، سوار اتوبوس دریایی شید و بیاید قشم یا هم درگهان. البته این راه توصیه نمیشه. چون هم مسیر طولانیتره هم احتمالا هزینه بیشتر میشه. اما شاید به هر دلیلی بخواید یا مجبور بشید این راه رو انتخاب کنید. مثلا: بلیط قشم گیرتون نیومده یا میخواید خونه دوست و آشنا بمونید یا…

ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب و برای درگهان هم تا اطلاع ثانوی اتوبوس دریایی تردد نداره. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشه.

البته این ساعات کاری برای روزای عادی هست. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمی‌کنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید.

شماره تماس اسکله شهید حقانی بندرعباس:

۰۷۶۳۱۱۱

زمان تقریبی سفر از تهران تا قشم: ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

تمام این موارد بالا رو تو شکل زیر می‌تونید خلاصه ببینید:

سفر به قشم با اتوبوس:

اگه نشد یا نخواستید با هواپیما یا قطار بیاید، می‌تونید سوار اتوبوس بشید. اتوبوس معمولا شما رو میاره تا بندرعباس. بعد از اینکه رسیدید مثل موارد قبل میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.

البته ممکنه هم اتوبوس شما مقصدش بندرعباس نباشه که در اون صورت از مسیر بندر پل وارد جزیره میشه و درگهان شما رو پیاده می‌کنه. البته این حالت معمولا برای اتوبوس‌هایی که مبداشون استان فارس یا بوشهره، اتفاق میفته.

خلاصه این موارد رو تو شکل پایین ببینید:

چند نکته دیگه:

اتوبوس دریایی:

اگه دریا آروم باشه، ساعات کاری اتوبوس دریایی به صورت زیره:

از بندرعباس به قشم: ۶ صبح الی ۱۱:۳۰ شب

از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب

از قشم به بندرعباس: ۶:۳۰ صبح الی ۱۰ شب

از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر

از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر

از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر

قبل از سفر حتما از وضعیت دریا مطلع بشید. برای اطلاع از وضعیت دریا با شماره های زیر تماس بگیرید:

اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۱۱۱

اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

منطقه گردشگری جزیره هنگام: ۰۹۱۷۹۰۳۰۶۰۲

دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای دریایی: ۱-۰۷۶۳۲۱۲۲۵۰۰

سفر به جزیره هرمز:

پیشنهاد می‌کنیم اگه میاید قشم، جزیره هرمز رو از دست ندید. چون واقعا جای بکریه. برای رفتن به هرمز می‌تونید از بندرعباس یا قشم اقدام کنید. می‌تونید تنهایی برید می‌تونید با تور لیدر‌های هرمز هماهنگ کنید.

از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب

از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر

از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر

از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر

لندینگ‌کرافت:

برای عبور از دریا باید ماشین رو با لندینگ‌کرافت از بندر پل به بندر لافت ببرید. لندینگ‌کرافت‌ها شبانه‌روزی کار می‌کنن. هزینه حمل خودرو به قشم هم حدودا ۴۵۰ هزار تومن هست که برای رفت و گشت هست. قبل از سوار شدن یک چنین برگه‌ای رو به شما میدن که موقع رسیدن به لافت مهر می‌کنید و باید تا آخر سفر پیش خودتون نگه دارید. زمان سفر هم بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشه.

اقامت در قشم:

شما برای اقامت تو قشم چنتا انتخاب دارید. یا چادر بزنید که توصیه می‌شه تو محل‌های مخصوص یعنی کمپ پارک‌ها چادر بزنید. یا یکی از هتل‌های درگهان یا قشم رو انتخاب کنید. یا سوئیت و خونه اجاره کنید. سوئیت رو می‌تونید هر جای جزیره اجاره کنید. مثلا به محض رسیدن تو بندر لافت یا شهرهای دیگه جزیره مثل سوزا یا روستای شیب دراز تو نزدیکی جزیره هنگام. اما معمولش اینه که تو درگهان یا قشم سوئیت بگیرید. به هر حال بستگی به خودتون داره.

یکی از انتخاب‌ها هم که اقامتگاه های بوم گردی قشمه که یه سری خونه هستن و برای اینکار از طرف سازمان منطقه آزاد مجوز دارن. اینجا درباره اقامتگاه های بوم گردی قشم بیشتر بخونید. این هم لیست اقامتگاه های بومگردی قشم.

دیدگاه خود را ثبت کنید

  1. محسن

    سلام وقت بخیر
    ببخشید میشه پارک هایی که تو قشم هست معرفی کنید؟ کجا میتونیم منقلو راه بندازیمو کباب کنیم؟

    1. محسن

      سلام
      پارک زیتون
      کمپ پارک ایران زمین
      جزایر ناز و بقیه سواحل

  2. زینب

    سلام میخواستم بدونم وقتی با لندینگ کرافت ماشین رو از بندر پل به قشم میبریم علاوه بر هزینه ای که نوشتید ۹۳ هزار تومنه باید به ازای هر نفر هم هزینه ای جدا بدیم؟ و سوال دومم اینه که هزینه اجاره ماشین تو قشم برای یک ماشین معمولی مثلا سمند روزانه در چه حدودیه؟ ما دو هفته دیگه یعنی بهمن قصد سفر به بندرعباس و قشم رو داریم.

    1. ابراهیم قشم گردی

      نه برای هر نفر نیازی به هزینه اضافی نیست.
      هزینه اجاره ماشین هم روزانه حدود ۲۰۰ تومن.

  3. علی

    با سلام
    اگر امکانش هست چند رستوران یا کترینگ بیرون بر با کیفیت و قیمت مناسب در قشم و درگهان معرفی کنید.

    1. محسن

      سلام
      رستوران بادیل، ریگو،سهیلی در قشم.
      رستوران گلدن فود و ایران زمین درگهان
      رستوران بوم امینی در سهیلی
      رستوران‌ شبهای دفاری در روستای دفاری

  4. محمد

    سلام و درور به شما دوست عزیز
    قربان چند سوال دارم. ما قصد داریم تعطیلات عید نوروز بیایم قشم ایشالا.
    ۱) لطفا بفرمایید لازم هست که از قبل لندیگرافت رزرو کنیم برای حمل ماشینمون (رفت و برگشت) یا اینکه انقدر شلوغ نمیشه و همون حضوری بیایم اوکیه؟
    ۲) تو زمان عید اقامتگاه ها و سوئیت ها پیدا میشن یا اینکه همه پر شدن و باید از قبل رزرو کرد؟
    ۳) قشم هم در تعطیلات عید مثل شمال کشور یک عده با نوشته ویلا به دست هستن و اقامتگاه اجاره میدن یا اینکه از این خبرا نیست؟
    ممنون و متشکرم

    1. محسن

      سلام
      ممنون از تماس شما
      لندیگراف معمولا شلوغه در روزهای نوروز ولی نمیشه رزرو کرد.باید تو صف باشید تا نوبت بشه.
      اقامتگاهها و سوییت ها معمولا باید از قبل رزرو کنید چون پر میشن.
      مثل شمال تقریبا میدان اول شهر قشم هستن کسایی که کار سویت و ویلا اجاره میدن. ولی از قبل بگیرید بهتره. ولی اقامتگاهها همچین سیستمی ندارن و باید از قبل رزرو بشن.
      سفر به خیر.

  5. ساحل

    سلام وقتتون به خیر
    ممنون بابت مطالبتون از تهران مسیر کویر نزدیکتره به قشم یا مسیر شیراز

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      مسیر کویر نزدیکتره

  6. عادل

    سلام ممنون ازاطلاعات خوبتون
    میخواستم بدونم از بندرعباس تاقشم بالندیگرافت چقدراهه؟

    1. محسن

      سلام.
      ممنون از تماستون.
      تقریبا نیم‌ ساعت طول میکشه از بندر پل تا بندر لافت با لندیگراف
      از بندرعباس به قشم لندیگراف نداره

  7. امیرحسین

    سلام مامیخوایم بریم قشم ودرگهان باقطار الان هوااونجاچطوره زمان خوبی برای تفریح هست و اینکه بچه کوچیک دارم میتونم باخودم کالسکه حمل کنم

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      بله الان هوا خوب و عالیه. برای حمل کالسکه مشکلی ندارید.

  8. ملی

    سلام
    قصد ما سفر هوایی به قشم هستش
    دوتا سوال دارم
    باتوجه به اینکه مسیر رفت یا برگشتمون از فرودگاه بندرعباس هس میخام بدونم کدوم راحت تره؟برای برگشت و سوار شدن به کشتی هم بارهامون چک میشه؟
    محل اقامت ما درگهان هستش ایا کشتی ها مستقیم به اونجا هم رفت و امد میکنن؟و چقد زمان میبره از درگهان برسیم به فرودگاه بندرعباس؟
    ممنون میشم جواب بدید

    1. محسن

      سلام.
      از قشم بلیت پرواز بگیرید راحتتره. چون موقع برگشت هم توی اسکله قشم و هم فرودگاه بندرعباس بارتون چک میشه.
      و ممکنه دریا خراب باشه و نتونید از قشم برید بندرعباس( کم پیش میاد) و مجبور بشید از بندر پل برید بندرعباس که مسیر ۳ ساعت تقریبا طولانی تر میشه.
      در حال حاضر کشتی ها از بندرعباس به درگهان رفت و آمد نمیکنن.
      در حالت عادی از درگهان تا اسکله قشم نیم ساعت و از قشم تا بندرعباس ۱ ساعت و از اسکله بندرعباس تا فرودگاه حداکثر ۲۰ دقیقه طول میکشه. البته اگه کشتی مسافرش تکمیل باشه و به محض رسیدن شما حرکت کنه. بهتره نیم ساعت به این زمان اضافه کنید که دیرتون نشه.

  9. نسیم

    سلام
    از ایستگاه راه اهن بندرعباس تا اسکله چقدر راهه؟ میشه تو یه ساعت رسید؟

    1. محسن

      سلام.
      تقریبا ۱۵ دقیقه طول میکشه برسید اسکله.

  10. سعید

    سلام…تووی خبرگزاری ها دیدم که دو سال پیش یه مسیر جدید برای حمل خودرو به قشم افتتاح شده که از بندر شهید باهنر تا بندر درگاهان هست و دیگه نیازی به رفتن به بندر پل نداره…شما در این مورد اطلاعی ندارید؟

    1. محسن

      سلام.
      نه، همچین چیزی نیست. تنها راه که در حال حاضر برای تردد خوردو به جزیره قشم هست همین بندر پله. فعلا راه دیگه ای نداره.

      1. سعید

        isna.ir/news/94122917232/خط-جدید-حمل-خودرو-به-قشم-از-بندر-شهید-باهنر-راه-اندازی-شد

        لطفا این خبر رو مطالعه کنید

        1. محسن

          سعید جان احتمالا قرار بوده راه بیفته.
          هنوز خبری ازش نیست.
          خط کشتی مسافری هم از بندرعباس به درگهان راه افتاد که فعلا غیر فعاله.
          در حال حاضر فقط از بندر پل میشه با ماشین رفت جزیره قشم.

  11. محسن

    سلام. ممنون از اطلاعات خوبتون. چند تا سوال دارم.
    ۱) هزینه لندیگ کرافت از بندر پل دقیقا برای یک رفت و برگشت برای خودرو سواری چقدره؟
    ۲) آیا سرنشینان خودرو هم باید علاوه بر هزینه ماشین هزینه ای پرداخت کنند؟ چقدر؟
    ۳) من شنیده بودم قیمتهای اقامتگاههای بوم گردی در قشم از هتل های قشم پایین تره ولی با تماس با یکی از این اقامتگاهها متوجه شدم با هتل تفاوت نداره و شاید بالاتر هم باشه. اگه امکان داره درباره این اقامتگاهها تجربه خودتون رو بنویسید. چون من نظر های متفاوتی درباره شون خوندم و نمیدونم کدوم درسته.
    ممنون از پاسخگویی تون

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام محسن جان
      ۱) ای خدا همینو که بارها تو کامنتا جواب دادیم.
      دقیقا ۹۲ هزار تومن برای یه رفت و برگشت. هم رفت هم برگشت. رفت یه هزینه داره برگشت هم همینجور که کمتر از رفته ولی جمعا ۹۲ هزار تومنه. ( مدیونید اگه بپرسید هزینه جدا گونش چنده 🙂 )

      ۲) هزینه فقط به ازای هر ماشینه. به تعداد مسافر هم بستگی نداره. شما اصلا ماشین بی راننده بفرست. همینه قیمت

      ۳) اقامتگاه ها یه تحربه خاصه. ممکنه به نظر بعضیا بصرفه با این تجربه خاص ممکنه نصرفه. بستگی داره شما چه انتظاری داشته باشید. دنبال اون تحربهه هستید ( مردم محلی المان های محلی غذای محلی و..) یا فقط اقامت. اگه فقط شب موندنه ما توصیه میکنیم همون سوئیت یا هتل بگیرید.

  12. مریم

    ممنون از پاسختون،خیلی عالی اگه کشتی باشه که بسیار عالیه و از اتوبوس دریایی بهتره
    فقط ی سوال دیگه شما چه تورهایی دارید توی قشم و هزینه چقدر هست و ی شماره تماس برای تورها
    متشکر میشم اگه زودتر جواب بدید چون ظهر عازم بندرعباسم ان شاء الله

    1. ابراهیم قشم گردی

      مریم خانم
      اتوبوس دریایی رو‌ چندین ساله که جمع کردن.
      تورهای دیگمون رو میتونید تو صفحه تورا ببینید. لینکش همین پایین یا بالا هست دیگه.

      شماره تماس هم پایین سایت هست.

  13. مریم

    سلام من پس فردا عازم بندرعباس وبعد قشم هستم.چندین سال قبل به قشم رفتم ولی احساس میکنم با اتوبوس دریایی نرفتم اسمش چیز دیگه ای بود،درست میگم یا نه؟یا چیز دیگه ای هم هست جز اتوبوس دریایی واسه قشم رفتن؟

    1. محسن

      سلام.
      قبلا با اتوبوس دریایی و لنج بین قشم و بندرعباس رفت و آمد میکردن.
      الان با کشتی های مسافری رفت و آمد میکنن.

  14. مهدی

    سلام؛
    از همه مهر و محبتی که در نوشته های شما و همسفرها هست ذوق زده شدم،
    ممنون بخاطر عشق ورزی تون، کلی ادب یاد گرفتم،
    اما به سووال داشتم:
    خودروی من امسال با پلاک بین المللی، کاپوتاژ شده برای خروج از کشور، آیا نیازه دوباره برگه کاپوتاژ برای قشم صادر بشه؟ آیا باید برگه قبلی رو باطل کنم یا نه؟
    سپاس از راهنمایی تون

    1. محسن

      سلام.
      قشم هم تابع قوانین داخلی هستش. فقط برای ورود چون نیاز به استفاده از لندیگراف داره از این سیستم استفاده میشه. نیازی به باطل کردن برگه قبلی نیست.

  15. محمد

    سلام. ممنون بابت توضیحاتی که دادین. ساعت حرکت لندینگ از بندر پل به قشم چه موقع است؟

  16. مجید

    سلام، من برای نوروز ۹۸ میخوام برم قشم، یه هتل معمولی، نه سطح پایین و نه سطح بالا، حدودا در ایام نوروز شبی چند هست؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      اون مواقع یه هتل با مشخصاتی که میخواید حواشی دویست و بالاتر هست.

  17. محسن

    با سلام
    میخواستم بدونم واسه انتقال خودرو از بندر پل به بندر لافت چه مدارکی لازم هست؟

    1. محسن

      سلام
      کارت ماشین، گواهینامه برای ورود به جزیره لازمه

  18. امید

    با عرض سلام وخسته نباشید
    برای ورود به قشم با ماشین به جز هزینه لندینگ کرافت آیا وجه دیگری هم باید بپردازیم.
    با تشکر

    1. محسن

      سلام.
      جمع همه هزینه های رفت و برگشت خودرو سواری به قشم ۹۳ تومنه

  19. روح‌الله رستمی

    عرض سلام و وقت بخیر، من و خونواده هم انشالله هفته آینده عازم جنوب و قشم هستیم. فک نکنم سوالی مونده باشه که بپرسم، چون هر سوالی داشتم تو متن و کامنت ها پیدا کردم، درود بر شما

    1. ابراهیم قشم گردی

      درود بر شما اقای رستمی.
      به سلامتی برسید.
      منتظر نوشتن تجربتون هستیم.

  20. امید

    سلام و خسته نباشید
    من قبلا هم مزاحتون شدم و شما خیلی با صبر و حوصله جواب دادید که از این بابت ممنونم میخواستم بدونم که آپارتمان مبله برا کرایه توی قشم هست برا چند شب یا نه؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام. ممنون ازتون
      با شماره تماس پایین سایت تماس بگیرید. تا راهنماییتون کنن.

  21. محمد

    سلام. من با ماشین اومدم بندرعباس و میخوام برم قشم. ولی کارت ماشین رو گم کردم. با کارت سبز و سند ماشین میتونم برم؟

    1. محسن

      سلام
      با سند ماشین و کارت ملی صاحب سند و گواهینامه میتونید وارد جزیره بشید.

  22. امیر

    سلام
    من با ماشین می‌خوام برم قشم برای کار و با خودم وسایل کاری گرون دارم آیا موقع برگشت مشکلی با گمرک پیدا نمیکنم و کلا در خصوص گمرک برگشت به پل توضیح بدید

    1. محسن

      سلام
      توی اسکله بندر پل قسمت گمرک برین و لیست بگیرین از وسایلتون.موقع برگشت اونو نشون بدین.

  23. محمد

    باسلام و عرض ادب
    درود خداوند بر پدر و مادرت, تندرستی و سعادت قواره وجودت ,بابت صبر و راهنمایی و نجابتت

    1. ابراهیم قشم گردی

      محمد جان
      ممنون بابت لطفت…

  24. شپرچكون

    با سلام و احترام خدمت شما میخواستم بدونم نحوه انتقال موتور سیکلت از بندرعباس به قشم به غیر از حمل موتور سیکلت با وانت از راه بندر پل به چه صورت هست یعنی شناورهاس تندرو این وسیله نقلیه رو حمل میکنند؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام. در این مورد اطلاعی نداریم.
      بهتره با اسکله تماس بگیرید. ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱

  25. امید

    سلام و خسته نباشید.
    ممنون از سایت خوبتون و همچنین راهنمایی های خوب و مفیدتون
    هزینه تور هرمز چقدر میشه و در ضمن چند ساعت طول میکشه؟

    1. محسن

      سلام
      ممنون از تماس شما
      تور هرمز در حال حاضر ۱۲۰ تومنه.
      از ساعت ۶:۳۰ صبح میان جلو هتل دنبالتون. و تقریبا تا ساعت ۱۶ بعد از ظهر میرسونن جلو هتل.
      برای اطلاعات بیشتر صفحه تور هرمز رو ببینید.
      https://qeshmgardi.com/product/tours/تور-هرمز-یک-روزه/

  26. مهسا

    پیشاپیش مرسی که جواب میدید
    من از شمال اومدم و در حال حاضر اصفهانم…هدف نهاییمون رسیدن به قشمه.. بین راه میخواستیم شیرازم ببینیم…اما شنیدیم جاده شیراز تا بندر خیلی خطرناک و خرابه ،میترسیم که با ماشین بیایم..آیا همینطوره؟و اینکه هزینه بردن ماشین به قشم همچنان ۹۲ هزار تومنه؟؟؟
    مرسی

    1. محسن

      سلام
      به سلامتی بیاید.
      بهتره یه بار دیگه از کسی که شنیدید خطرناکه جزئیات بیشتری رو بپرسید.
      چون از شیراز تا بندرعباس دو مسیر داره که هر دوتاش سالهاست که ماشین های شخصی و اتوبوسها در رفت و آمدن.
      مسیری که از جهرم و لار میگذره با اینکه قسمتیش دوطرفه است ولی خلوت تره. از نظر ما مشکل خاصی نداره.
      هزینه رفت و برگشت انتقال ماشین سواری به جزیره تغییری نکرده فعلا.

  27. نظری

    سلام
    ممنون از راهنمایی خوبتون
    من برای کار دارم میرم جایی بین لافت و درگهان، با اتوبوس بندرعباس میرم اما باید پل پیاده شم، چون از نظر زمانی نمیرسم برم بندرعباس، از بندر پل میتونم بدون داشتن ماشین با لندی کرافت برم؟

    1. محسن

      سلام
      از بندر پل هم با قایق هم با لندیگراف میشه رفت لافت.

  28. سارا

    با سلام
    سوالی داشتم از دوستانی که تجربه سفر به قشم با قطار و حمل خودروشون رو دارن.
    شنیدم که ممکنه خودرو رو تحویل ندن و نیارن و ما رو در مقصد بدون ماشینمون جا بذارم!
    چقد امنیت داره این کار؟واقعا احتمالش زیاده که خودرو نرسه دستمون و بی ماشین بمونیم؟!

    و اینکه به غیر از هزینه حمل٬بابت بیمه هم هزینه باید بدیم.خب هزینه هم معلوم نیس چقدره!

    لطفا اگه کسی تجربه داره راهنمایی کنه.
    بسیار سپاسگزارم

    1. محسن

      سلام.
      هزینه حمل خودرو با قطار مشخصه. اگر توی اینترنت سایت های رزرو بلیت قطار چک کنید مشخصه قیمت نهایی چنده.
      اینکه ممکنه ماشینتون نرسه دستتون رو اطلاعی نداریم. کسایی که اطلاع دارن میتونن نظر بدن تا به نتیجه خوبی برسیم.

  29. هادی شیرازی

    درود بر شما
    از اطلاعات کامل و جامع شما سپاسگذارم
    مانا باشید

    1. ابراهیم قشم گردی

      درود
      ممنون آقای شیرازی. نظر لطف شماست

  30. لیرا

    سلام و عرض ادب
    خیلی متشکر از اطلاعات کاملتون. ما هفته آینده عازم قشم هستیم برای اولین بار و خب معمولا یکم استرس ناشناخته بودن مکان و داشتیم اما با راهنمایی های خوب شما خیالم راحت شده:)
    تو این سفر ما یک همراه داریم که با ویلچر هست. میخواستم بدونم برای سوار و پیاده شدن اتوبوس دریایی برای این شخص امکاناتی درنظر گرفته شده و مشکل خاصی وجود نداشته باشه؟
    باز هم ممنونم از شما

    1. محسن

      سلام
      برای سوار و پیاده شدن و نشستن در کشتی مشکل خاصی نیست. چون کشتی ها بزرگ هستن. نگران نباشید.

  31. حسن

    با سلام
    میخواستم با ماشین شخصی بیام قشم میتونم این جاهای دیدنی که گفتین رو با ماشین شخصی برم یا اینکه بهتره از تور استفاده کنم و جزیره هرمز چه ساعتی باید رفت و میشه هر ساعتی خواستیم برگردیم؟
    با تشکر

    1. محسن

      سلام
      بیشتر به خودتون ربط داره.با ماشین میشه رفت. و ما هم تورهای گشت قشم با لیدر خوب داریم.
      هرمز ساعت ۷ صبح و ۳ بعد از ظهر کشتی داره‌ فقط. تور هرمز هم‌ داریم.

  32. علیرضا

    سلام
    ببخشیدد از بندر باهنر هم میشه با ماشین رفت قشم

    1. محسن

      سلام
      از بندر باهنر نمیشه با ماشین بیاید قشم.
      فقط از بندر پل میشه با ماشین وارد جزیره قشم شد.

  33. بیطارخ

    درود
    بند بند متن را که می خواندم متانت و وقار نگارنده در نظرم می آمد. چقدر قشنگ! نکته به نکته راه های مختلف را پیشنهاد داده اند آنگونه که زیبایی فال حافظ را تداعی می کند که برای هر دلی بهره بردنی است. این نشد آن ، آن نشد این.
    آفرین و درود بر شما که آسوده خاطری را به دیگران هدیه می دهید.

    سپاس و بدرود

    1. ابراهیم قشم گردی

      ممنون جناب خواجویی عزیز.
      ادب شما به از متن ما. “ما این همه نیستیم…”

  34. عليرضا

    سلام
    من سال پیش رفتم قشم قیمت لندینگ کراف با عوارض وهمه ی هزینه رفت وبرگشت حدود ١١٠تومن از من گرفتن الان حدودا چقدر شده؟؟؟

    1. محسن

      سلام
      احتمالا اشتباه محاسبه کردید.
      الان کرایه لندیگراف با عوارض رفت و برگشت برای خودرو سواری حدود ۹۲ تومنه. پارسال کمی ارزونتر بوده.

  35. کریم

    سلام, می خواستم بدونم چطور میشه از قشم به کیش رفت؟!

    1. محسن

      سلام. باید برید بندرعباس
      از اونجا با هواپیما مستقیم برید کیش.
      یا از بندرعباس با تاکسی برید بندر چارک. از اونجا با کشتی میشه رفت کیش

      1. کریم

        سلام ، یعنی هیچ مسیر دریایی بین قشم و کیش با کشتی یا لنچ وجود نداره؟ (مثل کشتی اقیانوس پیما سانی)

        1. محسن

          سلام
          در حال حاضر کشتی سانی فعالیتی نداره و نمیشه از کیش به قشم از راه دریا سفر کرد.

  36. کوروش

    با سلام وخسته نباشید
    لطفا چند تا رستوران و یا محل هایی که غذاهای نسبتا قیمت مناسب تری در سطح قشم عرضه میکنند رو با آدرس معرفی کنید.در ضمن از قشم ماهی و میگو چه طوری میتونم بفرستم به مقصد خودم .ممنونم

    1. محسن

      سلام
      رستوران بادیل هم غذاهاش خوشمزه است هم مناسبه قیمتش. مقابل برج دوقولو آپادانا
      رستوران ریگو و سهیلی هم قیمتاشون مناسبه. محله دوحه هستن
      برای خرید ماهی میتونید از بازار ماهی فروشان دوحه خرید کنید. برای ارسال با هواپیما باید ماهی بریزید تو یونولیت و یخ خشک پودری بریزید روش تا خراب نشه

  37. Sadegh

    سلام
    خسته نباشید

    ما یه گروه دانشجویی ۱۶ نفره هستیم و میخایم از بندرعباس بیایم قشم.

    تو یه روز هم میخایم هم هنگام بریم و هم قشم رو جاهای دیدنیشو بگردیم.

    وسیله نقلیه هم نداریم.

    شما میتونید کمک ما کنید؟

  38. سارا

    سلام
    من می خوام از تهران با اتوبوس بیام بندرعباس چند ساعت طول میکشه

    1. محسن

      سلام
      ۱۸ تا ۲۰ ساعت طول میکشه

  39. ماهی

    سلام وقت بخیر ببخشید ما هفته دیگه داریم میایم قشم، میخواستم بدونم هزینه برای رفتن به مراکز دیدنی و جزیره هرمز و جزیره هنگام و… حدودا چقدر هست و راه به صرفه اش برای رفتن به این مناطق چی هست؟ البته در جریان تورهای یک روزه شما هستم اما در کل میخوام این رو هم بدونم
    ممنون

    1. محسن

      سلام
      اگر تعداد شما بیشتر از ۱۰ نفر هستش میتونید سرویس دربست با لیدر حرفه ای بگیرید.
      اگر تعداتون کمه مناسبترین روش که به شما پیشنهاد میکنم خرید تور هست

  40. سمیرا

    سلام وقت بخیر. ممنون از وقتی که میذارید.
    خواستم بدونم هفته اینده چهارشنبه پنج شنبه تعطیل رسمی است( رحلت پیامبر ) آیا بازار ها و مراکز دیدنی قشم باز هستن؟ موردی برای سفر به قشم نیست؟ ممنون

    1. محسن

      سلام سمیرا
      طبق معمول هر سال بازارها روزهای شهادت تا ساعت ۱۴ ظهر تعطیل هستن. بعدش باز میکنن مغازه ها.
      مراکز دیدنی باز هستن. موردی نیست. بیاین که هوا خوب شده

  41. کریمی

    سلام.وقت بخیر.میخاستم بدونم اگر خانمی تنها بخواد ب قشم سفر کنه چطور میتونه هزینه هاشو کاهش بده.چون معمولن نمیصرفه ک هتل یا اقامتگاه بگیریم.ایا کمپ پارک چادر کرایه میدن؟

    1. محسن

      سلام
      جایی برای کرایه کردن چادر نیست. بهتره برای کاهش هزینه سفر, مسافرخانه یا مهمانپذیر بگیرید.

  42. نیک

    ممنون از راهنمایی های عالیتون. در مورد تورهای یه روزه و نیم روزه میخواستم بدونم هزینه های جانبی هم داره غیر مبلغ اصلی. منظورم اینه ۹۵تومن هزینه قایق و…. ورودی و… شامل میشه یا نه؟ اگر هم نمیشه میفرمایین نفری چقد غیر اون ۹۵ باید هر مسافر در نظر گرفته بشه؟

    1. محسن

      سلام
      هزینه قایق جزیره هنگام با ماست. هزینه ورودیها هم با ماست.
      هزینه قایق سواری جنگل حرا در صورتی دوست دارین با خودتونه. مبلغش ۱۵ تومن حدودا

  43. همایون

    سلام.برای رفتن ۲ نفر به سوزا با ماشین شخصی به صرفه تره یا تندرو؟؟

    1. محسن

      سلام
      به سوزا با ماشین شخصی یا با تاکسی باید رفت.
      با تندرو نمیشه رفت

  44. رضا

    سلام

    آیا برای گشت در هرمز و هنگام موتورسیکلت کرایه داده می شود ؟ کرایه موتور به چه صورت و ساعتی چند تومن می باشد ؟

    با تشکر

    1. محسن

      سلام
      وقتی رسیدین هرمز تو اسکله از محلی ها بپرسین راهنماییتون میکنن.
      تورهای هرمز و هنگام ما هم میتونه موزد خوبی باشه
      خوش بگذره

  45. محمدرضا

    با سلام و با تشکر از سایت خوبتون

    من وسیله ندارم و با اتوبوس دریایی می خواهم به قشم برم بهترین و اقتصادی ترین راه برای بازدید از نقاط مختلف قشم که کمتر هزینه تاکسی و … بدیم چیه ؟
    آیا تور های کلی که همه جاهای قشم رو بگردونه با قیمت مناسب هست ؟ پکیج های تورش به چه شکل و با چه قیمتیه ؟

    ممنون

    1. محسن

      سلام
      برای گشتن قشم پیشنهاد ما تورهای یکروزه گشت قشم و هرمز هستش که از طریق سایت میتونسن رزرو کنین. هم به صرفه است هم زمانبندی خوبی داره. و در زمان مناسب به همه جایهای دیدنی قشم می رسید.

  46. علی

    سلام.
    آیا می‌دونید که هزینه لندیکرافت برای ون چقدر هست و به‌جز هزینه انتقال اتومبیل آیا بابت هر مسافر هم باید هزینه‌ای پرداخت؟

    1. محسن

      سلام
      حدودا ۱۱۷۰۰۰ تومن هزینه رفت و‌ برگشت ون هستش.
      از مسافرا کرایه نمیگیرن

  47. maedeh

    سلام میخواستم بدونم هزینه لندیکرافت برای حمل مینی بوس چقدره و برای خرید از نظر قیمت و تنوع درگهان بهتره یاقشم؟

    1. محسن

      سلام
      هزینه رفت و برگشت مینی بوس تقریبا ۱۱۷ هزار تومنه
      از نظر تنوع هم درگهان هم قشم. فرقی ندارن. تنوع زیاده

  48. علیرضا

    سلام
    میخواستم بدونم آوردن پهپاد برای تصویر برداری به قشم ممنوعیتی داره و اگر برگشت بخوام هوایی برگردم به مشکلی برای برگردوندنش به تهران بر میخورم یا نه
    ممنون

    1. محسن

      سلام
      قانونا وارد و خارج کردن پهباد به جزیره غیر قانونیه. چون جزیره یه جورایی حالت نظامی داره.

  49. حمید

    سلام و تشکر بابت زحمات شما
    سوال داشتم
    بنده و خانواده تصمیم داریم با ماشین شخصی به بندر پل امده و از طریق لندیگرافت به قشم سفر کنیم سوال اینجاست
    از بندرعباس تا بندر پل چقدر مسافت هست؟
    آیا شماره تماسی از اسکله بندر پل موجود هست برای حمل خودرو و هماهنگی تماس بگیرم ؟؟؟؟؟
    باتشکر

    1. محسن

      سلام
      از بندرعباس تا بندر پل تقریبا ۱ ساعت راهه.
      نیازی با هماهنگی نیست‌.
      ۲۴ ساعته لندیگراف ها کار میکنن

  50. خاطره

    سلام خسته نباشید
    میخواستم بدونم هزینه اتوبوس دریایی از بندر عباس تا قشم و درگهان چقدره؟
    ممنون از سایت خوبتون

    1. محسن

      سلام
      هزینه اتوبوس دریایی از بندرعباس به قشم و برعکس ۱۷۵۰۰ تومنه.
      فعلا به درگهان نداره.

  51. سميرا

    سلام وقت بخیر
    ما به همراه خانواده قراره که ۶ ابان ماه بعد از دیدن کیش به سمت بندر عباس بیایم
    و اقامتگاه بوم گردی فردیس رو رزرو کردیم
    به ما پیشنهاد دادن که همون اول از بندر عباس به سمت جزیره هرمز بریم و بعد از دیدن اونجا به سمت اقامتگاه بریم
    از اونجایی که پرواز کیش به بندر ساعت ٧ صبح هست احتمالا به ساعت ٩ لنچ میرسیم
    و گویا اخرین لنچ برای برگشت از هرمز به قشم ساعت ٣ بعد از ظهر هست
    حالا به نظر شما ما یک شب در هرمز اقامت داشته باشیم یا ۴ ساعت برای دیدن هرمز کافیست؟؟؟
    در ضمن ما فقط ٣ روز در قشم اقامت داریم و نگرانیم که نتونیم جاذبه های دیگه قشم رو ببینیم
    ممنون میشم نظرتون رو در رابطه با اقامتگاه انتخابی هم بگید
    سپاسگزارم

    1. محسن

      سلام
      ۳ روز برای اقامت قشم کافیه و می‌تونید همه جاهای دیدنی رو‌ ببینید. ولی هرمز رو بهتره شب بمونید اگه میخواهین با حوصله بگردین. سفر به خیر
      اگر شهر قشم اقامت دارین پیشنهاد میکنم از تور یکروزه گشت قشم ما استفاده کنید همه جاهای دیدنی رو‌ برنامه ریزی کردیم ببینید.

  52. hamed

    سلام ممنون از راهنماییتون .
    اول اینکه در حال حاضر ساعت حرکت شناورها به سمت قشم و بلعکس از بندرعباس هر روز و نیم ساعت یک بار هست ؟ همه روزه برقرار هست غیر از زمان طوفانی بودن ؟
    دوم اینکه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید دقیقا بعد از گشت و گذار قشم و بازگشت به بندر عباس چه طور بریم کیش ؟ ماشین نداریم با قطار داریم میایم قشم این هفته .
    ممنون میشم اگر دقیق بگید چه جوری و به طرف کدوم بندر بریم که بتونیم کیش هم بریم . همچنین اگر در باره ساعت و قیمت های شناورهای بندرهای دیگه به کیش اطلاعاتی داشتید و بگید ممنون میشم .

    1. ابراهیم قشم گردی

      حامد جان سلام.
      اره هر ساعت هست. همیشه هم برنامه همینه.
      کیش فقط یا با پرواز یا هم باید برید بندرعباس از اونجا با تاکسی برید بندر لنگه و بندر آفتاب. از اونجا با کشتی میشه رفت کیش
      متاسفانه اطلاعات ما در مورد کیش مثل قشم نیست.

  53. isapour

    سلام امکانش هست مکان مهم و دیدنی جزیره هرمز و به ترتیب بفرمائید ؟ و اینکه در یک روز هم میشود همه جزیره را گشت ؟

    1. محسن

      سلام
      دره مجسمه ها، دره کریستال، خاک سرخ، دره رنگین کمان، قلعه پرتغالیه، ساحل قشنگ و زیبا
      به ترتیب نیست. و اینکه یک روز برای گشت جزیره هرمز کافیه. میتونید از تورهای ویژه گشت هرمز ما استفاده کنید به آدرس زیر سر بزنید لطفا
      https://qeshmgardi.com/product/tours/تور-هرمز-یک-روزه/

      1. mahsa

        و یچیز دیگه..محدودیتی برای استفاده از لندیگراف در طول سال نیست؟مثلا فقط تعطیلات عید یا چیز دیگه؟و قیمتش در حال حاضر چقدره؟

        1. ابراهیم قشم گردی

          مهسا جان ما همه اینا رو توضیح دادیم. اگه کامنتا رو بخونی اطلاعات دقیقی میتونی بدست بیاری
          نه هیچ محدودیتی نیست و هزینه رفت و برگشت با لندیگراف ۹۲ تومنی هست.

    2. mahsa

      سلام..یه سوال
      این فصل برای سفر به قشم چطوره؟
      ما میخوایم بیایم بندر عباس و ازونجا با ماشین بریم به قشم..میشه یکم بهم اطلاعات بدید؟

      1. ابراهیم قشم گردی

        از نظر اب و هوا فصل نسبتا خوبیه. آب دریا هنوز اونقدر سرد نشده و هوا هم دیگه عملا خنک شده.

  54. محمدرضا

    سپاسگزاریم از راهنمایی شما
    اینجانب با خانواده که ۴نفره هستیم میخواهیم سفر ۵روزه از شمال رشت به قشم را داشته باشیم به جز هوایی برای اینکه بتوانیم مدیریت زمان سفر درداخل قشم و اطراف ان را داشته باشیم کدام طریق مسافرت را پیشنهاد می کنیدزمان سفر هفته اول ابانماه ۹۷

    1. محسن

      سلام
      اگر بخواهید زمان بیشتری توی قشم و هرمز باشید بهتره با پرواز بیاید بندرعباس و از اونجا بیاید قشم. ولی اگر بخواهید هزینه رو بهتر مدیریت کنید قطار پیشنهاد خوبیه. قیمتش خیلی مناسبتر از هواپیماست. ولی از تهران تا بندرعباس حدود ۲۰ ساعت تو راهید.

  55. سهند

    سلام اطلاعات کامل و خوبی بود
    میخوام برم سمت جزیره لارک چجوری باید برم و از لحاظ امکاناتی اونجا چجور جاییه؟

    1. محسن

      سلام. جزیره لارک بیشتر برای غواصی میرن. برای رفتن به اونجا میتونید برید ماهی فروشهای محله دوحه. اونجا بپرسید راهنماییتون میکنن. بعضی قایقها میبرنتون.