سفر به قشم واقعا یه تجربه خوشاینده. اما چجوری باید بیاید قشم؟ برای اومدن به اینجا چنتا انتخاب دارید: هواپیما، قطار، اتوبوس، یا ماشین شخصی. ما براتون یکی یکی این موارد رو باز میکنیم:
سفر به قشم با ماشین شخصی:
سفر به قشم با ماشین شخصی خارج از هزینههای جانبیش، یکی از بهترین انتخاباست. به هر حال ماشین مال خود آدمه و هرجور که خواست میتونه مسافرت کنه. در مورد قشم هم که چون جزیره بزرگیه و جاذبههای گردشگری اون پراکنده هستن، خوبه که آدم ماشین داشته باشه تا بتونه راحت هر جا خواست بره.
برای سفر به قشم با ماشین شخصی، شما به طور کلی دو تا انتخاب دارید:
مسیر اول: یا از مسیر یزد و سیرجان خودتون رو به بندرعباس برسونید. که در این صورت اگه بخواید ماشین رو بیارید رو جزیره، باید یه نیم ساعت دیگه رانندگی کنید و خودتون رو برسونید بندر پل اونجا ماشین رو با شناورهای خودروبر یا لندینگکرافت میارید رو جزیره و بندر لافت. اگه هم به هر دلیل نخواید ماشین رو بیارید جزیره، اونوقت ماشین رو پارک میکنید و میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.
مسیر دوم: مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز و جهرم و لار میگذره. اگه از این مسیر بیایید میرسید به بندر پل که ماشین رو با لندینگکرافت میارید رو جزیره. اگه هم نخواید ماشین رو بیارید قشم، نیم ساعت رانندگی میکنید و میرسید به بندرعباس. اونجا ماشین رو پارک میکنید و از اسکله شهید حقانی میاید جزیره قشم.
اینکه کدوم مسیر بهتره بسته به شما داره که بخواید از کدوم طرف بیاید. مسیر اول یعنی یزد و سیرجان و بندرعباس، مسیر کویریه و خب کویر هم زیبایی خودش رو داره. مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز، دوتا از شهرهای خوب کشورمون، میگذره.
توصیه ما اینکه تو انتخاب مسیر سخت نگیرید فقط سعی کنید کمی ماجراجویی کنید و از مسیر لذت ببرید.
در نظر داشته باشید که این دو مسیر، تنها دو مسیر کلی بود و ممکنه مسیرتون بسته به اینکه از کجای کشورمون بخواید بیاید کمی فرق کنه. یکی از بهترین راهها برای انتخاب مسیر مناسب، نرم افزار گوگل مپه.
البته یه روش دیگه هم هست و اونم اینه که ماشین رو با قطار بیارید بندرعباس و خودتون مثلا با هواپیما بیاید و بندرعباس تحویل بگیرید. این مورد بستگی به شما داره. تو این لینک میتونید اطلاعات مربوط به حمل خودرو با قطار رو پیدا کنید.
یک توصیه دوستانه:
هموطنای عزیز! مسافرت برای اینه که کمی از محیط دور باشیم و حال و هوا عوض کنیم. سفر برای اینه که خوش باشیم و ماجراجویی کنیم.
خواهش میکنیم تا حد امکان روز رانندگی کنید. سعی کنید با حالت خستگی رانندگی نکنید. بین راه چندبار استراحت کنید تا موقع رانندگی هوشیاریتون سطح قابل قبولی داشته باشه.
مهمتر از همه، جاهای سبقت ممنوع سبقت نگیرید. از سبقتهای بی مورد هم دوری کنید.
به جای اینکه بخواید زود به مقصد برسید، سعی کنید از خود مسیر هم لذت ببرید. زندگی ارزشمندتر از اونه که تو تصادف از دستش بدیم.
خلاصه موارد بالا رو میتونید تو شکل پایین ببینید: 
سفر به قشم با قطار:
راه دیگه هم اینه که با قطار بیاید. اگر از ما بپرسید سفر با قطار بهتر از اتوبوسه. هم اینکه امنیتش بیشتره هم اینکه راحتتره.
به هر حال وقتی به سلامتی رسیدید ایستگاه قطار بندرعباس، یه تاکسی یا ون سوار میشید و میرید اسکله شهید حقانی و سوار اتوبوس دریایی میشید.
ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول میکشه که فعلا به درگهان اتوبوس دریایی یا شناور نداریم.
البته این ساعات کاری برای روزای عادیه. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمیکنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید.
شماره تماس گویا اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۱۱۱
زمان تقریبی سفر از تهران تا قشم : ۱۹ ساعت. خلاصه این موارد هم تو شکل زیر اومده: 
سفر به قشم با هواپیما:
از هزینه سفر هوایی که بگذریم، سفر به قشم با هواپیما راحتترین انتخابه. شما سوار هواپیما میشید و فرودگاه قشم پیاده میشید. بعد از اون یه تاکسی میگیرید و میرید به سمت هرجایی که قراره اقامت کنید.
البته یه راه دیگه هم هست. اونم اینکه با هواپیما بیاید بندرعباس، بعد هم برید اسکله شهید حقانی، سوار اتوبوس دریایی شید و بیاید قشم یا هم درگهان. البته این راه توصیه نمیشه. چون هم مسیر طولانیتره هم احتمالا هزینه بیشتر میشه. اما شاید به هر دلیلی بخواید یا مجبور بشید این راه رو انتخاب کنید. مثلا: بلیط قشم گیرتون نیومده یا میخواید خونه دوست و آشنا بمونید یا…
ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب و برای درگهان هم تا اطلاع ثانوی اتوبوس دریایی تردد نداره. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول میکشه.
البته این ساعات کاری برای روزای عادی هست. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمیکنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید.
شماره تماس اسکله شهید حقانی بندرعباس:
۰۷۶۳۱۱۱
زمان تقریبی سفر از تهران تا قشم: ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه
تمام این موارد بالا رو تو شکل زیر میتونید خلاصه ببینید:

سفر به قشم با اتوبوس:
اگه نشد یا نخواستید با هواپیما یا قطار بیاید، میتونید سوار اتوبوس بشید. اتوبوس معمولا شما رو میاره تا بندرعباس. بعد از اینکه رسیدید مثل موارد قبل میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.
البته ممکنه هم اتوبوس شما مقصدش بندرعباس نباشه که در اون صورت از مسیر بندر پل وارد جزیره میشه و درگهان شما رو پیاده میکنه. البته این حالت معمولا برای اتوبوسهایی که مبداشون استان فارس یا بوشهره، اتفاق میفته.
خلاصه این موارد رو تو شکل پایین ببینید:

چند نکته دیگه:
اتوبوس دریایی:
اگه دریا آروم باشه، ساعات کاری اتوبوس دریایی به صورت زیره:
از بندرعباس به قشم: ۶ صبح الی ۱۱:۳۰ شب
از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب
از قشم به بندرعباس: ۶:۳۰ صبح الی ۱۰ شب
از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر
از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر
از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر
قبل از سفر حتما از وضعیت دریا مطلع بشید. برای اطلاع از وضعیت دریا با شماره های زیر تماس بگیرید:
اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۱۱۱
اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶
منطقه گردشگری جزیره هنگام: ۰۹۱۷۹۰۳۰۶۰۲
دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای دریایی: ۱-۰۷۶۳۲۱۲۲۵۰۰
سفر به جزیره هرمز:
پیشنهاد میکنیم اگه میاید قشم، جزیره هرمز رو از دست ندید. چون واقعا جای بکریه. برای رفتن به هرمز میتونید از بندرعباس یا قشم اقدام کنید. میتونید تنهایی برید میتونید با تور لیدرهای هرمز هماهنگ کنید.
از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب
از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر
از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر
از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر
لندینگکرافت:
برای عبور از دریا باید ماشین رو با لندینگکرافت از بندر پل به بندر لافت ببرید. لندینگکرافتها شبانهروزی کار میکنن. هزینه حمل خودرو به قشم هم حدودا ۴۵۰ هزار تومن هست که برای رفت و گشت هست. قبل از سوار شدن یک چنین برگهای رو به شما میدن که موقع رسیدن به لافت مهر میکنید و باید تا آخر سفر پیش خودتون نگه دارید.
زمان سفر هم بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول میکشه.
اقامت در قشم:
شما برای اقامت تو قشم چنتا انتخاب دارید. یا چادر بزنید که توصیه میشه تو محلهای مخصوص یعنی کمپ پارکها چادر بزنید. یا یکی از هتلهای درگهان یا قشم رو انتخاب کنید. یا سوئیت و خونه اجاره کنید. سوئیت رو میتونید هر جای جزیره اجاره کنید. مثلا به محض رسیدن تو بندر لافت یا شهرهای دیگه جزیره مثل سوزا یا روستای شیب دراز تو نزدیکی جزیره هنگام. اما معمولش اینه که تو درگهان یا قشم سوئیت بگیرید. به هر حال بستگی به خودتون داره.
یکی از انتخابها هم که اقامتگاه های بوم گردی قشمه که یه سری خونه هستن و برای اینکار از طرف سازمان منطقه آزاد مجوز دارن. اینجا درباره اقامتگاه های بوم گردی قشم بیشتر بخونید. این هم لیست اقامتگاه های بومگردی قشم.




سلام .ببخشید قیمت رفت و برگشت لندی گراف به قشم چنده؟ آیا تو بندر پل پارکینگ هم داره؟
سلام
هزینه رفت و برگشت از پل به قشم ۹۲ هزار تومنه.
توی بندرپل پارکینگ نیست.
سلام ؛ قصد سفر با دوچرخه دارم که بندرعباس هم خواهم آمد و خیلی دوست دارم به قشم هم بیام اگر امکانش بود ؛ برای بردن دوچرخه (سنگین و پرحجمه چون خورجین عقب و جلو داره و کلی وسایل ) به داخل قشم ؛ اگر اسلکه مسافربری بندر عباس اقدام کنم ؛ دوچرخه رو باید بازکنم قطعاتش رو و یا همونجوری اجازه میدن ببرم؟ ودوم اینکه هزینه ی هرنفر چقدره ؟ وبابت دوچرخه چقدر جداگونه ازم میگیرن؟باتشکر
سلام یونس به سلامتی برسید
فکر نمیکنم برای اوردن دوچرخه به مشکلی بربخورید. عرشه شناورای مسافری فضا داره و اگه باهاشون صحبت کنید فکر نمیکنم با مانعی روبرو بشید.
هزینه اومدن از بندرعباس به قشم برای هر نفر ۱۵ هزار تومنه.
در مورد دوچرختون نمیتونیم نظر بدیم. ولی فکر نمیکنیم هزینه ای گرفته بشه. به هر حال جزء بار مسافره.
سلام
اگه ماشین نداشته باشیم هم امکان تردد از بندر پل برای مسافرها هست یا فقط با خودرو میشه از لندینگ کرافت استفاده کرد؟
اگه نداشته باشید هم میشه. هزینش برای هر نفر ۶ تومنه.
با سلام.ممنون بابت اطلاعات خوبتون…من با خانواده قراره فردا ۶ به قشم بیایم.شما فرمودید قیمت لندیکرافت ۹۲ هزارتومان هست؟یعنی برای رفت و برگشت مجموعا ۱۸۴ هزار تومان میشه؟
سلام آقای جدیدی
هزینه رفت و برگشت ۹۲ تومنه
بسیار ممنون که سریع جواب میدید…ببخشید سوال دیگه اینکه تو کمپ هایی که چادر میزنن سرویس های بهداشتی فراهم هست؟ آخه چند سال پیش ما اومدیم مشکل آب خیلی وحشتناک بود، آیا رفع شده؟ حمام چی ، آیا حمام های عمومی هست؟
در ضمن من کارت ماشین همراهم نیست ولی برگ سبز هست مشکلی پیش نمیاد؟خودرو هم به نام من نیست
از بوشهر میشه رفت با کشتی قشم؟
نه. باید بیاید بندر پل
سلام،
فاصله بندر شهید ذاکری تا فرودگاه قشم چقدر هست؟؟
با ماشین چند دقیقه تو راهیم؟؟
ممنون
داریوش جان این موارد رو میتونید به راحتی از نرم افزار گوگل مپ بدست بیارید.
به هر حال فاصله قشم تا فرودگاه ۴۰ دقیقه ای هست.
سلام. موقع استفاده از لدینگ کرافت و داشتن خلافی خودرو اونهم باید پرداخت بشه یا خیر؟
سلام
نه. استفاده از لندینگ کرافت ربطی به خلافی نداره.
سلام مطالب بسیار مفیدی بود. فقط صف انتقال ماشین در ایام نوروز چند ساعت طول می کشه ؟
سلام
طبق گزارش بندر پل، حدود ۱۰ دقیقه.
سلام
آیا در کمپ هایی که برای مسافرین در قشم فراهم کردند، کانکس هایی هست جهت اقامت و اجاره کردن ؟
اگه هست در کدوم کمپ ها میشه آدرس بدین؟
و اینکه قیمت هاش چقدره ؟
باتشکر
سلام
نه! کانکس تو هیچکدوم از کمپ پارک ها نیست.
سلام از قشم با ماشین خودمون چطور بریم درگهان و جزیره هرمز؟؟؟
سلام
شما اصلا وقتی وارد جزیره شدید، تو راه شهر قشم اول میرسید به درگهان.
برای رفتن به درگهان از شهر قشم هم میندازید تو اتوبان قشم درگهان.
جزیره هرمز رو با ماشین نمیشه رفت. باید برید اسکله با شناورای مسافری برید.
سلام
یک سوال ایا نزدیک لحظات سال تحویل (مثلا یک ساعت قبل از سال تحویل) در بندر پل لندیکرافت هست یا نه؟
با تشکر
سلام خانم مشایخی
بله به طور کلی لندینگ کرافت ها یا همون شناورای خودروبر در تمام ایام سال و در تمام طول هفته و در ۲۴ ساعت شبانه روز فعال هستن.
شناورا هر یک ساعت حرکت دارن، مگر اینکه زودتر پر بشن. که معمولا این اتفاق میفته. مگر اینکه بندرگاه خیلی خلوت باشه.
سفرتون خوب و خوش…
سلام ببخشید ما فردا از تهران به بندرعباس پرواز داریم و بعد از راه دریایی به قشم بریم می خواستم بدونم که صف برای سوار شدن کشتی شلوغ هست و آیا باید از قبل بلیط تهیه کنیم؟
سلام به تو فاطمه
نه نیازی به گرفتن بلیط نیست. و صف چندان طولانی هم تشکیل نمیشه.
سلام مجدد و عرض ادب مجدد. من هرچی میگردم اطلاعاتی راجع به جزیره هرمز پیدا نمیکنم.
-آیا مناطق گردشگری خاصی داره؟ مثلا از ساعت ۷ صبح تا ۳ بعد از ظهر داخل جزیره چه کارهایی میشه انجام داد؟
-از قشم از طریق کدوم اسکله میشه به هرمز رفت؟
-با قایق موتوری معمولی تا اونجا میبرن یا اتوبوس دریایی؟ چقدر طول میکشه از قشم تا اونجا؟
ببخشید اگه سوالم تکراریه هرچی گشتم فقط زمان رفت و برگشت رو پیدا کردم.
بله حق دارید شما. اطلاعات کمی راجع به هرمز نوشتیم، اما درآینده نزدیک و اطلاعات هرمز هم برای راحتی هموطنامون کامل میکنیم.
هرمز جای دیدنی زیاد داره نه یکی و دوتا!
“دره کریستال، خاک سرخ، دره مجسمه ها، قلعه پرتغالی ها، دره رنگین کمان” چنتا از مهمتریناش هست. هرمز یه جای دیگس کلا. طوری که ما به همه میگیم اگه قشم رو ندیدید، هرمز رو از دست ندید. از ما گفتن بود! 🙂
از قشم از اسکله شهید ذاکری (همون اسکله ای که به بندر مسافر جابه جا میکنه) میتونید برید. ۴۰ دقیقهای تو راه هستید. از خود بندرعباس هم از اسکله شهید حقانی (همون اسکله مسافری به قشم) میشه رفت.
با اتوبوس دریایی میبرن. جابه جایی تو قشم با قایق و لنج خیلی محدود شده. مگر برای جزیره هنگام.
تو لینک پایین تور هرمز هم هست اگه دوست داشتید رزرو کنید.
تور هرمز
خیلی ممنونم. توضیحاتتون عالی بود.
سلام و عرض ادب. مثل همیشه چند سوال از شما عزیزان.
-توی اطلاعات بعضی هتلها نوشته خارج از محدوده طرح ترافیک! مگه اونجا هم طرح ترافیک داره؟ آیا ایام نوروز هم طرح ترافیک فعاله؟ چجوری میتونم محدوده طرح ترافیک رو بدونم؟
-قوانین رانندگی توی قشم مثل کیش سفت و سخته؟ میشه لطفا اگه مورد خاصی به ذهنتون میرسه راهنمایی کنین؟
-هتلی که گرفتم پارکینگ نداره و اطراف بازار قدیم قشمه. به نظرتون از لحاظ امنیت میشه ماشین رو کنار خیابون گذاشت یا باید از پارکینگای عمومی استفاده کنیم.
سپاس از راهنمائیهای همیشگی شما.
نه اشتباهه، قشم طرح ترافیک نداره.
نه قوانین رانندگی مثل کیش نیست.
قشم به طور کلی امنه.
اما پارکینگ هست، کنار خیابونم میشه گذاشت.
آقا خیلی ممنون از خبر خوش شما :)))))))
سلام
ممنون از سایت خوبتون
میخواستم بدونم هر موقع برسیم بندر پل لندی کرافت هست یا نه ساعت خاصی داره
ممکنه ساعت ۱۰ شب برسیم بندر پل. آیا مشکلی نیست؟
سلام به تو مجید
بله هر موقع برسید هست. ساعت کار لندینگ کرافت های بندر پل در تمام ایام سال به صورت شبانه روزیه.
هر یک ساعت حرکته. مگر اینکه زودتر پر بشه. که تو ایام شلوغ مثل نوروز این اتفاق میفته. پس نگران نباشید.
سلام ممنون از وقتی که میزارین وباحوصله جواب میدیدن راستش من عید ۹۷ قراره بیام بندرعباس فقط چون دفعه اول که با نوزاد میریم مسافرت یکم استرس دارم از اینورم میگن تو عید بندر خیلی شلوغ میشه میخواستم ببینم از این لحاظ بچه اذیت نمیشه؟؟من فرهنگیم ومیخوام تو مدرسه اسکان بگیرم مدارسش از لحاظ امکانات بهداشتی چه جوریه؟؟ممنون .
سلام به شما
والا شلوغی که شلوغ میشه. اما خیلیا با بچه کوچیک مسافرت میکنن. اگه اونا مشکلی نداشتن پس ایشالله شمام نباید مشکلی داشته باشید.
در مورد مدارس هم اطلاعی نداریم. شاید همکاراتون بهتر بدونن.
و کاش اگه یه همکاری از شما احیانا این کامنت رو دید و تجربهای داشت، نظرش رو بنویسه تا همه اطلاع پیدا کنیم. شما هم به سلامتی اومدید تجربیاتتون رو بنویسید تا بقیه هم استفاده کنن.
سلام
من قبلا توی مدرسه رفتم کلاسها رو کاملا خالی میکنن و یه امکانات اولیه ای براش میزارن دستشویی ها ی مدرسه را هم چندتاشو دوش میزنن فکر میکنم برای این دوستمون اقامت توی مدرسه اونم با بچه کوچیک مشکل باشه به هر حال برای تعویض و حمام و …باید از کلاسها خارج بشن
با سلام و خدا قوت
ممنون بابت زحمات و پاسخگوییتون
میخواستم ببین لندینگ کرافت ها به ازای نفر هم پولی میگیرند؟! یا فقط خودرو؟!
بعد یکی از همکارای ما که کشتی های اونجارم ساختن میگفت برای اجاره خونه به مشکل میخورین..
برین روستاهای محلی اطراف.. با توجه به اینکه میدونم عید قراره به مشکل خونه بخوریم( چه از نظر هزینه و چه از نظر ساکن شدن) میخواستم ببینم بجز هتل ها کدوم روستاها یا محل ها مکان های امنتر و زیباتری هستند..؟!
بازهم ممنوونممم بابت وقتی که میگذارین
سلام. ممنون از شما برای تعریفتون.
نه لندینگ کرافت ماشینیه. چه خالی باشه چه پر. اما اگه یه نفر کلا ماشینی نداشته باشه، احتمالا ۶ تومن کرایه بگیرن.
برای اجاره خونه بله. احتمال به مشکل خوردن هست. چون شلوغ میشه. همون اول که رسیدید ادم وایستاده برای اجاره منزل.
بله روستاهای محلی هم هستن. بعضیاشون کلا خونه هاشون رو کردن اقامتگاه. تو سایت بعضیاشون رو لیست کردیم. از لینک پایین میتونید پیدا کنید:
خانه محلی
والا همه روستاها لطف خودشون رو دارن و همه هم امن هستن. اگه این اقامتگاه ها تا حالا پر نشده باشن اقامتگاه های وسط جزیره خوبن. اسم روستاهاشون رو اوردیم. با یه نقشه میتونید پیداشون کنید.
اگه کلا جاهای بکر میخواید و سواحل ندیده و دست نخورده، بزنید برید ته جزیره: روستای کانی. اونجا هم اقامتگاه داره و بسیار نزدیک به غار نمکدان قشم: طولانی ترین غار نمکی جهان
امیدواریم سفر و اقامت خوبی داشته باشید.
سلام.خیلی ممنون از اطلاعات خوبتون.واقعا جامع و کامله.
ما برای عید می خوایم بیایم بندر عباس و یک روز قشم و یک روز هرمز رو بگردیم.از سایتتون اطلاعات خیلی خوبی راجع به قشم دراوردم.فقط اینکه اطلاعاتی راجع به هرمز می خواستم.
۱٫یک روزه میشه همه جای هرمز رو گشت؟
۲٫میشه با کرایه دوچرخه خودمون همه جاهای دیدنی هرمز رو بریم یا حتما تور لیدر لازمه؟
۳٫من راجع به شن های ساحل هرمز و نور پلانکتون هاش خیلی شنیدم.خیلی دوست دارم شب رو یجوری هرمز باشم ولی بندرعباس جا داریم و برنامه ی اتوبوس های دریایی هم که دیدم مثل اینکه آخرین اتوبوس دریایی ۶ بعد از ظهر برمیگرده.راه دیگه ای که نداره که بتونیم حداقل یکی دوساعت از تاریکی رو هرمز باشیم و بعد بندرعباس برگردیم؟
ممنون
سلام.
ممنون
میشه یک روزه هرمز رو گشت. ولی با دوچرخه نمیشه. باید با ماشین رفت چون کمی از هم دور هستن.
متاسفانه شب قایق نداره و باید یه شب رو همونجا بمونید.
سلام پیشاپیش عید نوروز رو به شما تبریک عرض میکنم
سوالی داشتم در مورد لندینگ گرافت:
لندینگ گرافت حدودا چند متره و مثلا چند تا خودرو سواری گنجایش داره؟
عرض لندینگ گرافت اندازه چند خودروسواری جا داره یکی یا چند تا؟
یعنی چند تا خودرو کنار هم جا میشن ؟
در بندر چند تا لندینگ گرافت فعال هست ؟
ممنون از جوابتان.
والا از متراژ لندینگ کرافت اطلاع نداریم!! اما اونقدری هست که کلی ماشین توش جا بشه.
بندرعباس نداره. باید برید بندر پل.
تعدادشون رو هم نمیدونیم اما سعی شده به میزان کافی باشه. زمان نوروز به دلیل شلوغی تعدادشون بیشتر هم میشه.
سلام
ممنون از وقتی که میذارید
من میخام با ماشین برم قشم
کدوم بندر برم برای عبور ماشین؟
و شنیدم بندر پل کوتاهترین مسیره؟ درسته؟
هزینه عبور ماشین چقدر هست؟
موقع برگشت از قشم هم باید از همون بندر بیام یا فرقی نداره؟
سلام
برای اومدن به قشم با ماشین، باید برید بندر پل. راه دیگه ای هم نداره. برای برگشت هم همینطور
هزینه عبور برای هر ماشین رفت و برگشت هم ۹۲ هزار تومنه.
خیلی ممنونم از پاسخگویی سریع و جامعتون
سپاس
با عرض سلام خسته نباشی بنده یکسوال خدمت شما داشتم میشه آدرس محلها بزاری برای اجاره سوئیت یا خونه چیزی که قبلا بیام قشم رزو کنم با تشکر
سلام
آدرس خاصی وجود نداره. موقع ورود به جزیره افرادی وایستادن برای اجاره سوئیت.
سلام
خداقوت
ممنون از اینکه به بهترین نحو ممکن پاسخگوی هموطنان عزیز هستید،
برای اقامت توی چادر آیا مکانهای مشخصی توی جزیره درنظرگرفته شده؟
ازنظر امکانات چه وضعیتی دارند؟
ممنون
سلام.
ممنون از شما
بله هست. یه سری پارک هست که سازمان درست کرده و مخصوص چادرزدن و کمپ. یه سری رو تو سایت مشخص کردیم اینجا:
چادر زدن در قشم
سلام
ممنون از سایت خوب و مطالب مفید و پاسخهای راهگشاتون
درنظرداریم تو تعطیلات عید به قشم سفر کنیم
آیا تو قشم جایی برای تجربه غواصی وجود داره؟ هزینش چقدره؟
کجا میشه راحت شناکرد؟ امکانات درچه حده؟ آیا امکان شنا برای بانوان هست؟
چه تجربه خاص و لذت بخشی را میتونیم تو قشم تجربه کنیم؟
سلام
غواصی پارک زیتون و جزایر ناز میشه رفت.
برای شنا هیچ امکاناتی نیستش. فقط مجتمع ساحل طلایی امکاناتی مثل سوییت و حمام و دستشویی داره تو پلاژ
برای بانوان در حال حاضر ساحل اختصاصی برای شنا نیست.
پاراگلایدر، جت اسکی و کلی ورزشهای آبی دیگه تو جزایر ناز هستش
سلام.ممنون از مطلب خیلی خوبتون.واقعا مفید بود برام.فقط یه چیزایی گنگه برام هنوز.به طور کلی میخوام بدونم.
انشاالله این عید قراره بندرعباس و قشم رو ببینم.۲ خانواده ۲نفره میاییم.منتها نمیتونیم تصمیم بگیرم برا هرکدوم ازین شهرا چند روز جا رزرو کنم.هدف از سفرمون در وهله اول دیدن منطقه و بعدش خریده.یعنی کلا ما مراکز خرید کیشو ۱ روزه میگردیم.علاقه زیادی به پاساژ گردی نداریم و خیلی وقت تلف نمیکنیم تو مراکز خرید، صرفا در حد ۱ بار گذارا دیدن و خرید اگر پسند بشه.خیلی حرفه ای بازار گردی نمیکنیم. اما نمیدوم مراکز خرید قشم و بندرعباس چقدر هستن و چه مدت زمان میگیره.با این جاذبه هایی که از قشم و بندر خوندم به نظرم آدم باید ۴ روز قشم بمونه و ۱ روز بندر.اما خب خیلیا میگن قشمو ۱ روزه ام میشه گشت.حالا من سوالم اینه که من اگه ۲ روز(۲شب) بندر جا بگیرم و بعد بیایم قشم و ۲ روزم (۲ شب) قشم کافیه آیا؟یعنی راحت میشه نصف روز بازارو گشت و ۱٫۵ روز کل جزیره رو با این تور های ۱ روزه قشم و نیم روز جزیره هرمز؟
از طرف دیگه نمیدونم ماشینو چیکار کنم.یعنی بزارم بمونه بندرعباس و با کشتی بریم قشم بهتره یا ماشینم ببریم بهتره؟ بیشتر از لحاظ شلوغیه لندینگ کرافت تو عید میپرسم.مطمعنا چندین ساعت صف بارگیری
از هر طرف زمان میبره تو عید.ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
سلام به شما.
ما عاشق اینجور کامنتای مفصل و پر محتوا هستیم.
اول که چقدر خوبه که میاید قشم.
برای گشتن اگه نخواید خیلی وسواس به خرج بدید، شما تو یه روز میتونید ۸۰ و اندی درصد! از جاهای دیدنی قشم رو بگردید. برای هرمز هم همینجور. یه روز کافیه.
برای خرید اگه واقعا اهل گذری خرید کردنید، یه شب سیتی سنتر وقت بذارید کافیه. یا اگه بازم بیشتر میخواید، درگهان همه بازاراش کنار همن. میتونید همشون رو یه نگاه بندازید.
با توجه به حرفای بالا شما دو روز کافیه براتون. اگه حساب نصف روز بازار و ۱٫۵ روز گشت شما رو اصل قرار بدیم، یه کم کارتون سخت میشه. فقط باید تور نیم روزه قشم رو انتخاب کنید و یه روزه هرمز.
نکته اساسی اینه که برای جا یه مقدار باید عجله کنید. اون مواقع شلوغه و ممکنه تو دردسر بیفتید یه کم.
برای ماشین هم به نظر میرسه شما نیاز چندانی به حرکت آنچنانی به این ور و اونور نداشته باشید. پس فکر نمیکنیم نیازی به آوردن ماشین به اینور باشه. اصولا جابه جا شدن تو قشم سخت نیست.
این پیشنهادات ما بود. بازم هر مشکلی بود بپرسید.
و اینکه شما که وقت گذاشتید برای این کامنت مفصل و خوب، کاش بعد از سفر تجربتون رو همینجا و جاهای دیگه در اختیار ما و بقیه بذارید. اینجوری همه بهتر میتونیم تصمیم بگیریم.
سفر ۴ نفرتون خوب و خوش 🙂
ممنون از پاسخ سریعتون.در مورد بندرعباس نظری ندارین؟یعنی اونجا واقعا بیشتر از ۲ روز نیازه وقت بزاریم؟ من جا تو بندرعباس راحت تر از قشم میتونم جور کنم.آیا منطقیه ما مثلا کلا تو بندر ساکن باشیم و ۲ یا اگه نیاز شد ۳ روز صبح زود با قایق بیاییم قشم گشت و گذار کنیم و شب باز برگردیم عباس؟اصلا کار اصولی هست؟با توجه به فاصله حدوداً ۴۰ دقیقه ای این دو شهر و شلوغی عید.
اگه سوالام غیرمنطقیه ببخشید.من سال ۷۴ تا ۷۷ تقریبا ساکن بندر بود و با ذهنیت اون موقع دارم سوال میپرسم که با قایق موتوری های ۶ نفره میومیدم قشم و برمیگشتیم ۱ روزه و گاها نصف روزه.
اگه تور رزرو میکنید بهتره قشم باشید. چون صبح نسبتا زود حرکته. اما اگه بتونید خودتون رو برسونید هم اشکالی نداره. ساعتای ۶:۳۰ اولین اتوبوس دریایی حرکت میکنه به سمت قشم.
فقط شاید بعد از این همه گشت و گذار آخر روز خسته باشید و برای برگشتن اذیت بشید. اگه از این نظر مشکلی نیست به نظر همون بندر بمونید بهتره.
در مورد بندرعباس هم عذر میخوایم اما نمیتونیم نظری بدیم. چون آشنایی ما به بندر مثل قشم نیست.
مرسی از راهنماییاتون.ایشالا میاییم به شهر زیباتون
سلام
ممنون از اطلاعات مفیدتون
هزینه بلیط جزیره هرمز و سه چرخه هایی که داخل هرمز میشه کرایه کرد چقدره؟
کرایه ۷ تومنه
باسلام و تشکر از همه هموطنان گرامی
من امسال به امید خدا از مشهد عازم قشم هستم بیشتر جواب سوالام و گرفتم ولی بازم اگه کسی نظری داره یا نکته داره ممنون میشم بهم یادآوری کنه چون من برای بار اول میخام قشم سفر کنم. متشکرم
سلام
باتشکرازصبر وحوصله شما
ماانشااله این هفته مسافر قشم هستیم.چند سوال داشتم.>
/برای گرفتن هتل درگهان بهتره یا قشم
/هتل سینگو هتل خوبی هست
/دیدن جاهای دیدنی با تور بهتره یا خودمون اقدام کنیم {فرق ریالی اون زیاده؟؟؟}
/ساحل مناسبتر برای گردش شبانه در نزدیکی کدام هتل است؟
بازم ممنون
سلام.
به سلامتی. امیدواریم سفر خوبی داشته باشید
بین درگهان و قشم، تفاوت چندانی وجود نداره.
آره هتل سینگو رو هتل شیک و تمیزی دیدیم. دیگه عملا تو خود بازاره. طبقه بالای بازار دریا.
فرق ریالیش نه اونقدرا.
اگه دنبال ساحل مناسبید، توی قشم هتل بگیرید. هتل خلیج فارس کنار ساحله.
سلام به دوستان
سوال ۱ – آیا از هر بندر ورودی باید خارج شد؟ یعنی از پل به لافت واردشویم و برگشت از حقانی بندر عباس؟
۲- آیا موقع کاپوتاژ سند خودرو باید بنام شخص باشد؟
۳- چه مدارکی جهت کاپوتاژ نیاز است؟
۴- اکثر بوم گردی ها نوشته اند سرویس توالت و حمام ندارند و این آیا حقیقت دارد؟
۵- حمام عمومی در قشم موجود است؟
سلام دوست عزیز
اگر ماشین شخصی وارد قشم میکنید فقط از لافت میشه وارد شد و خروج هم از همونجاست.
مهم نیست ماشین به نام کی باشه
کارت ماشین و گواهینامه راننده لازمه
خانه های بومگردی مانند منزل شخصی هستند که چندتا اتاق دارن. معمولا دستشویی و حمام واسه هر اتاق جدا ندارن
حمام عمومی تو قشم هست. چهار مرگ به سمت بلوار باهنر
ممنون از پاسخ سریع شما
سلام علی هستم می خواستم بدونم برای عید قیمت لند کرافت چقدر می شه
سلام علی جان.
هزینه حمل خودرو برای عید، میشه حدود ۹۲ هزار تومن.
سلام ما دوتا خانواده آیم مجموعاً ۱۰ نفر ی جا میخایم قیمتش مناسب باشه وفاصله هم تا مراکز خرید کم باشه کجا رو پیشنهاد میدید
سوئیت بهترین انتخابه. چون هزینه ها سر شکن میشه. بازار قدیم خوبه، اما خونههای اونجا نسبتا قدیمیتره.
وقتی اومدید قشم، تو اسکله هستن کسایی که سوئیت اجاره میدن.
سلام
من میخوام برم قشم از بندرعباس از قشم با پرواز برم تهران منتهی میگن از اسکله قشم تا فرودگاه قشم خیلی راه درسته؟
میگن قیمت تاکسی از اسکله قشم تا فرودکاه قشم ۵۰ تومن هست!
درسته؟
سلام علی جان
از قشم ۵۰ دقیقه راهه حدودا. کرایه هم ۳۵ تومن.
آیا سوییت و خونه دوخوابه مرتب داخل قشم راحت گیر میاد؟ حدود چه قیمت ؟
و اینکه خود قشم چندروز زمان میخاد تقریبا ؟ می ارزه خود قشم خونه بگیریم یا بندر ؟
برای سفر یه هفته ایی
احمد جان
سوالتون رو تو کامنتهای دیگران هم جواب دادیم.
سوئیت خوب از ۱۰۰-۱۲۰ به بالاس تو ایام عادی.
راحتش رو والا نمیشه تعیین کرد. اگه شلوغ نباشه بله.
قشم یه روزه میشه همه جاهای دیدنی رو دید. اما خرید بستگی داره به شما.
درود بر ادمین عزیز
ممکنه راجع به اقامت در قشم با هزینه مناسب اطلاعاتی رو بفرمایید و اینکه چند روز مناسب هست تا قشم و جزیره هرمز رو خوب گشت ، من میخوام با قطار به قشم بیام و قصد خرید هم ندارم ، فقط گشتن
سپاسگذارم
درود به شما سام عزیز ????
برای اقامت اگه تعدادتون کم باشه، اقامتگاه های بوم گردی خوبن. با هزینه ای حدود ۳۰ تومن نفری میتونید یه اتاق کرایه کنید.
شما تو ۲ روز میتونید تقریبا همه جای قشم و هرمز رو بگردید. اگه بخواید با خیال آسوده بگردید ۳ تا ۴ روز. دیگه بستگی به خودتون داره که چقدر میخواید با خیال آسوده بگردید.
برای گشت هم تورهای گشت جزیره قشم و هرمز هستن. که با برنامهریزی شما رو میگردونن.
خوش و خرم باشید
سلام
ممنون از اطلاع رسانی شما
واقعا زنده باد
یه سوال داشتم اونم اینکه در ایام عید مثلا یکم فروردین اگر صبح زود مثلا ۶ صبح بریم داخل صف ماشین ها برای لندکرافت حدودا چند ساعت باید توی نوبت باشیم
حدودی
پیشاپیش سپاسگذارم
اون موقع ها همون لحظه که شما میرسید در حال بارگیریه
سلام و عرض ادب. چندتا سوال داشتم در مورد اقامت.
– میشه بفرمائید در ایام نوروز قیمت اجاره منزل برای سه شب حدودا چقدر هست؟
– و اینکه در نوروز آیا به راحتی مسکن گیر میاد یا باید از قبل رزرو کرده باشیم؟
– اگه امکان رزرو هست میشه لطفا برای شماره تماس راهنمایی بفرمائید.
– هنگام مراجعه حضوری آیا داخل شهر محل خاصی وجود داره که برای اجاره منزل مراجعه کنیم؟
– در کل شما منزل رو پیشنهاد می کنید یا هتل؟ هم به جهت هزینه و هم راحتی.
خیلی ممنون از پاسخگوئی و راهنمایی شما عزیزان.
سلام به شما
– اجاره منزل شبی بین ۲۰۰ تا ۳۵۰-۴۰۰٫
– ما سعی نکردیم توی نوروز خونه اجاره کنیم که دقیقا اطلاع داشته باشیم. اما از شواهد میتونیم بگیم که مواقع شلوغی مثل نوروز گیر آوردن منزل یه مقدار مشکله و ممکنه اذیت بشید.
– ما چون اجاره منزل کار نمی کنیم، شماره هم نداریم.
– وقتی وارد اسکله شدید کسایی رو میبینید که دارن تبلیغ کرایه منزل میکنن.
– اگه تعدادتون زیاد باشه، ترجیحا منزل چون سر شکن میشه. یه خونه کامل با امکانات و فضای کافی. اما اگه کم باشید تقریبا تفاوتی نداره. مگر در مواقع عادی سال.
– اگه هزینه براتون مهمه، شاید اقامتگاه های بوم گردی انتخاب خوبی باشن که بهش فکر کنید. تو سایت نوشتیم دربارشون. فقط اقامتگاه ها روستایی هستن و یه مقدار از شهر دور.
مطلب کاملی بود و تمامی مسیرها رو به خوبی توضیح دادین.
من خودم آخر هفته با هواپیما میام قشم و از همین الان بلیط هواپیما و هتلم رو از سایت سامتیک رزرو کردم.
خواستم بدونم میشه توی پنج روز جزایر اطراف و بقیه جاذبه های قشم رو رفت؟
سلام
بله دوست عزیز
۵ روز زمان خیلی خوبیه برای گشتن قشم و جزایر اطرافش.
هم میتونید خودتون ماشین اجاره کنید هم با آژانسهای مختلف گردشگری برنامه سفرتون رو بریزید.
سلام.وقتتون بخیر.من و خانوادم به امید خدا فردا عازم جزیره زیباتون هستیم.البته این دومین باره که به قشم میایم.سه روز قشم میمونیم میخواستم بپرسم به نظرتون توی این سه روز چطور برنامه ریزی کنیم برای بازدید از جزیره؟ما دفعه پیش هرمز رو ندیدیم و من دوست دارم حتما این بار ببینمش و اینکه هزینه گشت جزیره حدودن چقدر میشه؟ما سفرمون هواییه ولی تور نگرفتیم.
سلام فاطمه جان.
اگه نخواید خیلی برای خرید وقت بذارید، می تونید تو دو روز هم هرمز رو برید هم مهمترین جاهای جزیره رو.
برای هرمز یه روز وقت میخواید. اگه با تور گشت جزیره برید، هزینش ۱۱۰ تومن میشه.
یه روزم میتونید با تور کامل جزیره رو بگردید که هزینش ۹۵ تومنه. (اگه جزیره رو ندیدید). البته بسته به نیازتون تورهای مختلف دیگه هم هست.
برای اینکه از جزئیاتش بیشتر با خبر بشید، میتونید با شماره های زیر تماس بگیرید.
۰۷۶۳۵۲۲۸۹۴۰
۰۹۳۳۲۰۶۶۶۷۶
۰۷۶۳۵۲۲۶۶۵۳
آژانس دلفین سیر.
سفر دوباره خوب و خوشی داشته باشید 🙂
واقعا از محبتتون سپاسگزارم.
شلام خدمت شما آدمین عزیز…
تشکر فراوان بابت این همه وقت ک میذارید و جواب هم وطنان عزیز رو میدین.
من هم ان شاء الله بعد از شهادت بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها به همراه همسرم راهی قشم هستیم..خواستم چن تا سوال بپرسم از محضرتون..
۱٫چه پاساژ یا مجتمع تجاری برای خرید لباس عیدانه مناسبتره..
۲٫هزینه در حد یک میلیون یا خورده ای بیشتر ایا کافیه برای خرید لباس توی مراکز خرید؟؟؟
۳٫چ لباس ها و وسایلی تو قشم ارزونتره؟؟؟
۴٫من خودم اونجا خونه دارم..بنظرتون هزینه های دو سه روزه برای من چقد میشه؟؟؟
تشکر فراوان از شما دوست عزیز ک وقتتون رو به ما میدید
۱ تنوع و ارزانی تو درگهان بیشتره. روز رو برید درگهان شبم برید قشم
۲ بستگی داره. چقدر میخواید خرید کنید؟! اگه از حراجیا و ارزونیا بگیرید که فکر کنیم کافی باشه. به خصوص پوشاک زنانه. اما اگه مردونه هم هست، به نظرم بیشتر میخواید.
چه خوب که بعدا تجربتون رو اینجا بنویسید. مطمئنا سوال دیگرانم هست.
۳ هر لباسی تو قشم ارزونتره معمولا. (یا صد درصد)
وسایل هم نمیدونیم منظورتون چیه. لوازم برقی ارزونتره.
۴ سوال سختیه. اگه خرید به مقدار لازم باشه و ارزون، برای یه مرد و زن، فکر کنیم بین ۲.۵ تا ۳ خرید و رفت و امد و خورد و خوراک هم خییلی که بشه، میشه ۵۰۰-۶۰۰. گردشم یه روز بذارید بیشتر از دویست نباید بشه.
اینا تقریب بود. همه چی بستگی داره به شما.
سلام و عرض ادب. خیلی ممنون از وقتی که میذارین بابت پاسخ به سوالات. راستش من حدود ۱۵ سال پیش از بندر عباس با لنج اومدم قشم و اینقدر اون سفر برام خاطره انگیز بود که هیچوقت یادم نمیره. مرغای دریایی که کنارمون پرواز میکردن به امید غذاهایی که مسافرا بهشون میدادن در کنار دریای آبی و زلال واقعا دیدنی بود. امسال تصمیم دارم برای عید خانواده رو بیارم قشم. فقط چندتا سوال دارم که ممنون میشم اگه پاسخ بدین.
۱- هنوز اون لنجها هست یا اینکه فقط میشه با اتوبوسهای دریایی سفر کرد؟
۲- کلا توصیه میکنید ماشین رو ببرم قشم یا اینکه بذارمش بندرعباس و از تاکسیهای قشم استفاده کنیم؟
۳- لندینگ کرافت ها مثل لنجها عرشه دارن؟ یعنی میشه در طول سفر اومد روی عرشه یا سیستمشون یه جور دیگست؟
۴- از لحاظ امنیت و بیمه برای حمل ماشین چجوری هستن؟
باز هم ممنونم از بزرگواری و پاسخگویی شما.
سلام به شما و ممنون به خاطر سوال مفصل و دقیقتون.
۱- اون لنجها دیگه نیستن و فقط با اتوبوس دریایی میشه اومد.
۲- برای ماشین هم به این فکر کنید که برای چه هدفی میاید؟ اگه میخواید زیاد جابه جا بشید، مثلا اینکه خودتون برید جاذبه ها رو ببینید، خب بیارید به نظر بهتره. هزینه بنزین کمتر از هزینه کرایه تاکسیه.
وگرنه میشه با ۵-۶ تومن از هر جای شهر قشم به هر جای دیگه شهر رفت. کرایه تاکسی قشم به درگهان هم نفری ۵ تومنه.
۳- بله عرشه دارن. و میتونید از ماشین پیاده بشید و دریا رو تماشا کنید.
۴- از لحاظ امنیت و بیمه هم مشکلی ندارن. کلا دیگه همه از این ها استفاده میکنن.
بازم مساله ای بود ما درخدمتیم.
ضمن اینکه چه خوب میشه تجربتون رو در همین موارد و موارد دیگه، با ما بقیه در میون بذارید تا همه استفاده کنن.
به امید یه سفر خوب و خوش دوباره…
واقعا یه دونه اید(۶تا شکلک قلب)
سلام. شنیدم الآن اتوبان بندر به قشم تأسیس شده! این صحت داره؟ ورودی این اتوبان از کجاست؟ و چند کیلومتر هست؟
والا اگه منظورتون پل خلیج فارسه خیر نشده. اما از بندرعباس تا بندر پل که ماشینا عبور میکنن، چرا.
سلام . خیلی ممنون میشم اگر اطلاعاتی برای کرایه ی هایلوکس یا ون در قشم دارین منو راهنمایی کنین. ما یک گروه ۹ نفره هستیم که دنبال همچین ماشینی میگردیم برای هفته ی بعد دو روز برای گشت در قشم کرایه کنیم.
هایلوکس به دردتون نمیخوره. ون بهتره. با شماره زیر تماس بگیرید
۰۹۱۷۳۶۶۶۶۷۶
سلام ممنون از راهنماییتون
میخواستم بدونم برای حمل ماشین رفت و برگرد میشه ۶۷ یا اینکه هر بار ۶۷؟
سلام
برای رفت این مبلغ باید پرداخت کنید
برای برگشت حدودا ۲۰ تومن پرداخت میکنید.
من و همسرم به امید خدا فردا از مشهد عازم به قشم هستیم .نظراتو خوندیم خیلی از سوالات مهمون جوابشو پیدا کردییم .ممنون بخاطر پاسخگوئی و صبوری و وقت و انرژی که میزارین.
انشالاه که برگشتیم میایم نظراتمون رو در مورد سفر در اختیار بقیه میزاریم
سلام خسته نباشید ممنون از راهنماییتون
ببخشید این هزینه لیفتراکت یکطرفه ۶۷ هزار تومن هست؟
ینی رفت و برگشت میشه ۱۳۲؟
سلام
برای برگشت عوارض نمیگیرن و فقط کرایه لندیگراف پرداخت میشه.
حدودا رفت و برگشت میشه ۸۵ تومن
سلام ارادتمندم.
آقا یه لطف میکنید در مورد رفتن به جزیره هرمز از طریق قشم یه راهنمایی بکنید؟
آخه من هرچی سرچ میکنم به صورت مشخص و واضح ننوشتن که از کجای قشم میشه به هرمز رفت. با قایق؟ لنج؟ از کدوم اسکله؟ چه ساعتی؟
پیشاپیش ممنون و متشکر
سلام
برای رفتن به جزیره هرمز از قشم، باید ساعت ۶:۴۵ در اسکله شهید ذاکری قشم حاضر باشید و بلیت تهیه کنید. ساعت ۷ کشتی یا همون قایق تندرو حرکت میکنه و حدوداً ۴۰ دقیقه بعد میرسید( بستگی به تلاطم دریا داره)
بهتره از قبل تور جزیره هرمز تهیه کنید یا با لیدرهای هرمز از قبل هماهنگ کنید.
برگشت ساعت ۱۵ از هرمز هستش.
سلام
می خواستم بدونم که از کیش به قشم چطوری میشه رفت اول از تهران بیام کیش بعد برم قشم دوباره تهران
۲( حتی تو این موقعه سال اونجا کسی تو کمپ چادر میزنه ؟؟؟
بیشتر دنبال ی مسافرت هیجانی هستم
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
از کیش میتونید با پرواز برید بندرعباس، از اونا با قایق تندرو بیاید قشم.( سریعترین راه)
یا از کیش با قایق برید سمت بندر لنگه و از اونجا با تاکسی برید سمت بندر پُل یا بندرعباس و وارد جزیره قشم بشید.
بله، اینموقع چون هوا خوبه معمولا کسایی که تو کمپ چادر میزنن زیادن. برای هیجان بیشتر میتونید به جزایر ناز برید و پاراگلایدر و جت اسکی رو امتحان کنید.
سفر خوبی داشته باشید.
سلام
من میخوام با همسرم اسفندماه به قشم سفر کنیم (هوایی البته) و یه هتل تمییز و ترجیها نزدیک به دریا می خوام البته تمییزیش مهمتره، متاسفانه نظرات درباره هتلها خیلی کم و متفاوته هنوز نتونستم تصمیم بگیرم، ضمنا در مورد تورهای داخلی قشم اعم از هنگاه و هرمز و.. هم راهنمایی بفرمایید ممنون
همونجور که خودتونم میگید نظرات در مورد هتلا خیلی کمه.
به خاطر همین ما از هموطنا میخوایم که نظراتشون رو در مورد هر چیزی که تجربه کردن چه در زمینه هتل چه چیزای دیگه بنویسن تا همه استفاده کنن.
اما جواب شما. هتل نزدیک دریا هتل خلیج فارس هست، هتل ساحل طلایی هست که کلی امکانات تفریحی هم داره. اما بیرون از شهره.
هتل ارم هم هتل خوبیه و نمای رو به دریا داره.
اما درباره تمیزی هتل نظر دادن سخت. مثل مزه غذا هر کی سلیقه ای داره. ما هتل ارم رو هتل تمیزی دیدیم.
هتلای درگهانم همشون نزدیک دریا هستن. یک دقیقه پیاده روی داره فقط. هتل سینگو رو هم هتل خوب و تمیزی دیدیم. اما گفتم که اینا سلیقه ایه.
برای تورهای گشت جزیره هم میتونید با آژانس دلفین سیر تماس بگیرید. پکیجای خوبی دارن.
۰۷۶۳۵۲۲۶۶۵۳
البته کاش این سوال رو توی مطلب مرتبط میذاشتید. اینجوری اطلاعات یه جا بود. مردمم راحتتر بودن ????
سفرتون خوب و خوش…
سلام
کرایه اتوبوس دریایی و قایق موتوری واسه مسیر بندرعباس هرمز چند درمیاد حدودن؟
سلام
۷ تومنه.
با این شماره تماس بگیرید:
۰۷۶٣٢٢٣٧٧٨۱
با سلام وخسته نباشد
ممنون از توضیحات کاملتون
۱- هزینه لندینگ کرافت به جزیره قشم رو متوجه شدم ۶۷ هزار تومان است ولی به ازای هر نفر که همراه ماشین هست چقدر هزینه داره
۲- آیا چادر زدن در کمپها امنیت داره
۳-آیا قیمتها نسبت به شهر های مرکزی فرق چندانی داره
۴-برای اطلاع از وضعیت دریا یه شماره تلفن معرفی میکنید . بنده از بندر لافت میخوام وارد جزیره بشم
ممنون از توضیحات خوبتون
ممنون از شما.
۱ هر ماشین سواری همینقدره قیمتش. فرق نداره یه نفر سوار باشه یا چند نفر.
۲ کمپ ها اصلا برای همین ایجاد شدن. قشم رو دریاشم امنه. فقط باید مواظب موج باشید!
۳ قیمت ها معمولا پایین تره. اما دقیقترش رو باید بقیه هموطنا نظر بدن. مثلا خودتون به سلامتی که اومدید تجربتون رو توی کامنت بنویسید. توی مطلب مراکز خرید و توی مطلب مربوط به هر کدوم از بازارها.
این سایت برای راهنمایی شما درست شده. و شما هم میتونید تو راهنمایی بقیه کمک کنید. هدف آسون کردن سفر به قشمه.
۴ شماره رو تو متن نوشتیم. به هر حال می تونید با شماره های زیر تماس بگیرید:
شماره تماسهای ضروری قشم:
اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۲۲۳۷۷۸۱
اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶
منطقه گردشگری جزیره هنگام: ۰۹۱۷۹۰۳۰۶۰۲
دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای دریایی: ۱-۰۷۶۳۲۱۲۲۵۰۰
سلام
ممنون از توضیحات خوبتون.
ما به زودی قصد سفر به قشم داریم. با ماشین شخصی
می خواستم بدونم سایتی یا سامانه ای برای خرید یا رزور بلیط لندینگ کرافت نیست؟
اگه نیست، شماره تلفنی از این لندریگ کرافت در بندر پل ندارید؟
ممنون از شما که میاید قشم 🙂
نه متاسفانه. تماس هم فایده نداره. چون تلفنی نمیفروشن. باید حضور داشته باشید و مدارک رو تحویل بدید.
معمولا هر وقت که برسید مشکلی ندارید.
مگر نوروز و وقتای شلوغ سال. اون مواقع هم فکر کنم شب یا اوایل صب برسید مشکلی نداشته باشید.
سلام
چقد خوب همه چیز رو توضیح دادین
بسیار عالی
بسیار ممنون
چندتا فقط میمونه
اینکه لندینگ کرافت هر چندوقت حرکت میکنه؟ میخوام ببینیم که ساعت رسیدنمون رو با حرکت لندینگ کرافت هماهنگ کنیم یا نیازی نیست؟
و اینکه از چند روز قبل میشه وضعیت دریا رو پیگیری کرد که برای روز حرکت برنامه ها یهو تغییر نکنه
این موارد برای اینه که وقتی خسته از این همه مسیر میرسیم خیلی معطلی نداشته باشه
لندینگ کرافت ۲۴ ساعتس. اگه با ماشین نیستید بهتره روز برسید. نصف شب با اینکه خلوته اما یه ساعت یه بار حرکت میکنه.
وضعیت دریا هم یه هفته قبلش چک کنید. اما بازم یکی دو روز قبل از حرکت چک کنید.
فقط اینکه لندینگ کرافت یه کم بحثش با اتوبوس دریایی فرقه. چون تو بعضی وضعیتا که اتوبوس دریایی و قایق اجازه تردد نداره، لندینگ کرافتا حرکت میکنن.
شماره های تماس هم توی متن نوشتیم.
سفرتون خوب…
ممنون بابت توضیحات و وقتی که گذاشتید
یه سوال داشتم
لندینگ کرافت، مسافر بدون ماشین هم جابجا میکنن؟
یعنی اگه بخوام بدون ماشین سفر کنم و ماشین نگیرم، میتونم از بندر پل با لندینگ کرافت برم به لافت؟
اگه بله، هزینه اش و میدونید؟
اگه نع، چطوری میتونم این کار و انجام بدم که کم هزینه در بیاد؟
واسه ما هیچهایکرها، خیلی حیاتی عه 🙂
جابه جا میکنن. ممکنه یه هزینه هم بگیرن. هزینش هم والا یه بار مدتها پیش برای خودمون هم پیش اومد، یا ۳ تومن بود یا ۶ تومن.
چیزای عجیب غریب از ما میخوایدا!!
یا همینجوری سوار شید و توکل کنید به خدا.
یا برید صحبت کنید که هیچهایکر هستید تا شاید ازتون هزینه نگیرن.
یا هم با یکی از اون ماشینایی که دارن سوار لندینگ کرافت میشن هماهنگ کنید.
ما که روش دوم رو توصیه میکنیم.
البته اونجا قایق هم هست.
لطف کنید هر تجربهای داشتید همینجا یا جای دیگه سایت بنویسید، تا بقیه هیچهایکرا و هموطنا هم استفاده کنن.
واقعا عالی بود.خیلی کوتاه و کامل توضیح داده بودین.ممنون
ممنونم.اطلاعاتتون عالی بود
ممنون از شما به خاطر اینکه بازخورد دادید. کاش وقتی سفرتون تموم شد، تو بخشای مختلف سایت تجربه، نظر و نقدتون رو به صورت کامنت بنویسید تا به بقیه کمک کرده باشید.
خیلی خوب بود????
🙂
ممنون از اطلاعاتتون
من که جواب چندتا از مهمترین سوال هام را گرفتم.
موفق باشید
سلام و ممنون بابت اطلاعات کامل و دقیقتون واقعا عالی بود توضیحات صریح و با جزییات بود.متشکرم
🙂