سفر به قشم واقعا یه تجربه خوشاینده. اما چجوری باید بیاید قشم؟ برای اومدن به اینجا چنتا انتخاب دارید: هواپیما، قطار، اتوبوس، یا ماشین شخصی. ما براتون یکی یکی این موارد رو باز می‌کنیم:

سفر به قشم با ماشین شخصی:

سفر به قشم با ماشین شخصی خارج از هزینه‌های جانبیش، یکی از بهترین انتخاباست. به هر حال ماشین مال خود آدمه و هرجور که خواست می‌تونه مسافرت کنه. در مورد قشم هم که چون جزیره بزرگیه و جاذبه‌های گردشگری اون پراکنده هستن، خوبه که آدم ماشین داشته باشه تا بتونه راحت هر جا خواست بره.

برای سفر به قشم با ماشین شخصی، شما به طور کلی دو تا انتخاب دارید:

مسیر اول: یا از مسیر یزد و سیرجان خودتون رو به بندرعباس برسونید. که در این صورت اگه بخواید ماشین رو بیارید رو جزیره، باید یه نیم ساعت دیگه رانندگی کنید و خودتون رو برسونید بندر پل اونجا ماشین رو با شناورهای خودروبر یا لندینگ‌کرافت‌ میارید رو جزیره و بندر لافت. اگه هم به هر دلیل نخواید ماشین رو بیارید جزیره، اونوقت ماشین رو پارک می‌کنید و میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.

مسیر دوم: مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز و جهرم و لار می‌گذره. اگه از این مسیر بیایید میرسید به بندر پل که ماشین رو با لندینگ‌کرافت میارید رو جزیره. اگه هم نخواید ماشین رو بیارید قشم، نیم ساعت رانندگی می‌کنید و میرسید به بندرعباس. اونجا ماشین رو پارک می‌کنید و از اسکله شهید حقانی میاید جزیره قشم.

اینکه کدوم مسیر بهتره بسته به شما داره که بخواید از کدوم طرف بیاید. مسیر اول یعنی یزد و سیرجان و بندرعباس، مسیر کویریه و خب کویر هم زیبایی خودش رو داره. مسیر دوم هم که از اصفهان و شیراز، دوتا از شهرهای خوب کشورمون، می‌گذره.

توصیه ما اینکه تو انتخاب مسیر سخت نگیرید فقط سعی کنید کمی ماجراجویی کنید و از مسیر لذت ببرید.

در نظر داشته باشید که این دو مسیر، تنها دو مسیر کلی بود و ممکنه مسیرتون بسته به اینکه از کجای کشورمون بخواید بیاید کمی فرق کنه. یکی از بهترین راه‌ها برای انتخاب مسیر مناسب، نرم افزار گوگل مپه.

البته یه روش دیگه هم هست و اونم اینه که ماشین رو با قطار بیارید بندرعباس و خودتون مثلا با هواپیما بیاید و بندرعباس تحویل بگیرید. این مورد بستگی به شما داره. تو این لینک می‌تونید اطلاعات مربوط به حمل خودرو با قطار رو پیدا کنید.

یک توصیه دوستانه:

هموطنای عزیز! مسافرت برای اینه که کمی از محیط دور باشیم و حال و هوا عوض کنیم. سفر برای اینه که خوش باشیم و ماجراجویی کنیم.

خواهش می‌کنیم تا حد امکان روز رانندگی کنید. سعی کنید با حالت خستگی رانندگی نکنید. بین راه چندبار استراحت کنید تا موقع رانندگی هوشیاریتون سطح قابل قبولی داشته باشه.

مهمتر از همه، جاهای سبقت ممنوع سبقت نگیرید. از سبقت‌های بی مورد هم دوری کنید.

به جای اینکه بخواید زود به مقصد برسید، سعی کنید از خود مسیر هم لذت ببرید. زندگی ارزشمندتر از اونه که تو تصادف از دستش بدیم.

خلاصه موارد بالا رو می‌تونید تو شکل پایین ببینید:

سفر به قشم با قطار:

راه دیگه هم اینه که با قطار بیاید. اگر از ما بپرسید سفر با قطار بهتر از اتوبوسه. هم اینکه امنیتش بیشتره هم اینکه راحتتره.

به هر حال وقتی به سلامتی رسیدید ایستگاه قطار بندرعباس، یه تاکسی یا ون سوار میشید و میرید اسکله شهید حقانی و سوار اتوبوس دریایی میشید.

ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشه که فعلا به درگهان اتوبوس دریایی یا شناور نداریم.

البته این ساعات کاری برای روزای عادیه. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمی‌کنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید.

شماره تماس گویا اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۱۱۱

زمان تقریبی سفر از تهران تا قشم : ۱۹ ساعت. خلاصه این موارد هم تو شکل زیر اومده:

سفر به قشم با هواپیما:

از هزینه سفر هوایی که بگذریم، سفر به قشم با هواپیما راحتترین انتخابه. شما سوار هواپیما می‌شید و فرودگاه قشم پیاده می‌شید. بعد از اون یه تاکسی می‌گیرید و میرید به سمت هرجایی که قراره اقامت کنید.

البته یه راه دیگه هم هست. اونم اینکه با هواپیما بیاید بندرعباس، بعد هم برید اسکله شهید حقانی، سوار اتوبوس دریایی شید و بیاید قشم یا هم درگهان. البته این راه توصیه نمیشه. چون هم مسیر طولانیتره هم احتمالا هزینه بیشتر میشه. اما شاید به هر دلیلی بخواید یا مجبور بشید این راه رو انتخاب کنید. مثلا: بلیط قشم گیرتون نیومده یا میخواید خونه دوست و آشنا بمونید یا…

ساعت کاری اتوبوس دریایی برای قشم هر روز از ساعت ۶ صبح تا ۱۱:۳۰ شب و برای درگهان هم تا اطلاع ثانوی اتوبوس دریایی تردد نداره. زمان سفر با اتوبوس دریایی تا قشم ۵۰ دقیقه و تا درگهان ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه طول می‌کشه.

البته این ساعات کاری برای روزای عادی هست. یعنی اگه دریا طوفانی بشه دیگه اتوبوس دریایی حرکت نمی‌کنه. به خاطر همین قبل از سفر با اسکله شهید حقانی تماس بگیرید و از وضعیت دریا اطلاع پیدا کنید.

شماره تماس اسکله شهید حقانی بندرعباس:

۰۷۶۳۱۱۱

زمان تقریبی سفر از تهران تا قشم: ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه

تمام این موارد بالا رو تو شکل زیر می‌تونید خلاصه ببینید:

سفر به قشم با اتوبوس:

اگه نشد یا نخواستید با هواپیما یا قطار بیاید، می‌تونید سوار اتوبوس بشید. اتوبوس معمولا شما رو میاره تا بندرعباس. بعد از اینکه رسیدید مثل موارد قبل میرید اسکله شهید حقانی و به مقصد قشم یا درگهان سوار اتوبوس دریایی میشید.

البته ممکنه هم اتوبوس شما مقصدش بندرعباس نباشه که در اون صورت از مسیر بندر پل وارد جزیره میشه و درگهان شما رو پیاده می‌کنه. البته این حالت معمولا برای اتوبوس‌هایی که مبداشون استان فارس یا بوشهره، اتفاق میفته.

خلاصه این موارد رو تو شکل پایین ببینید:

چند نکته دیگه:

اتوبوس دریایی:

اگه دریا آروم باشه، ساعات کاری اتوبوس دریایی به صورت زیره:

از بندرعباس به قشم: ۶ صبح الی ۱۱:۳۰ شب

از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب

از قشم به بندرعباس: ۶:۳۰ صبح الی ۱۰ شب

از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر

از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر

از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر

قبل از سفر حتما از وضعیت دریا مطلع بشید. برای اطلاع از وضعیت دریا با شماره های زیر تماس بگیرید:

اسکله شهید حقانی بندرعباس: ۰۷۶۳۱۱۱

اسکله شهید ذاکری قشم: ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶

منطقه گردشگری جزیره هنگام: ۰۹۱۷۹۰۳۰۶۰۲

دبیرخانه مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای دریایی: ۱-۰۷۶۳۲۱۲۲۵۰۰

سفر به جزیره هرمز:

پیشنهاد می‌کنیم اگه میاید قشم، جزیره هرمز رو از دست ندید. چون واقعا جای بکریه. برای رفتن به هرمز می‌تونید از بندرعباس یا قشم اقدام کنید. می‌تونید تنهایی برید می‌تونید با تور لیدر‌های هرمز هماهنگ کنید.

از بندرعباس به هرمز: ۷ و ۹ صبح، ۱۲ ظهر، ۲ و ۵ بعد از ظهر، ۸:۳۰ شب

از هرمز به بندرعباس: ۸ و ۱۰ صبح، ۱ و ۳ و ۶ بعد از ظهر

از قشم به هرمز: ۷ صبح و ۲ بعد از ظهر

از هرمز به قشم: ۸ صبح و ۳ بعد از ظهر

لندینگ‌کرافت:

برای عبور از دریا باید ماشین رو با لندینگ‌کرافت از بندر پل به بندر لافت ببرید. لندینگ‌کرافت‌ها شبانه‌روزی کار می‌کنن. هزینه حمل خودرو به قشم هم حدودا ۴۵۰ هزار تومن هست که برای رفت و گشت هست. قبل از سوار شدن یک چنین برگه‌ای رو به شما میدن که موقع رسیدن به لافت مهر می‌کنید و باید تا آخر سفر پیش خودتون نگه دارید. زمان سفر هم بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشه.

اقامت در قشم:

شما برای اقامت تو قشم چنتا انتخاب دارید. یا چادر بزنید که توصیه می‌شه تو محل‌های مخصوص یعنی کمپ پارک‌ها چادر بزنید. یا یکی از هتل‌های درگهان یا قشم رو انتخاب کنید. یا سوئیت و خونه اجاره کنید. سوئیت رو می‌تونید هر جای جزیره اجاره کنید. مثلا به محض رسیدن تو بندر لافت یا شهرهای دیگه جزیره مثل سوزا یا روستای شیب دراز تو نزدیکی جزیره هنگام. اما معمولش اینه که تو درگهان یا قشم سوئیت بگیرید. به هر حال بستگی به خودتون داره.

یکی از انتخاب‌ها هم که اقامتگاه های بوم گردی قشمه که یه سری خونه هستن و برای اینکار از طرف سازمان منطقه آزاد مجوز دارن. اینجا درباره اقامتگاه های بوم گردی قشم بیشتر بخونید. این هم لیست اقامتگاه های بومگردی قشم.

دیدگاه خود را ثبت کنید

  1. مهدیه

    سلام ما هفته اخر فروردین میخوایم بیایم قشم دوتا بچه کوچیکم داریم
    به نظر شما چه راهی بهتره؟ ماشین شخصی یا قطار؟ من قصد خریدم دارم
    من خودم میگم ماشین ولی همسرم میگه قطار چون میگن مسیر طولانیه
    اصلا کجا جا بگیریم بهتره؟ هتل که صبحانم‌داره؟ یا سوییت؟
    اولین باره میایم قشم میخوام خیلی خرجای جانبی ‌مون نشه که خرید بیشتر بکنیم

    1. محسن

      سلام
      وقت بخیر
      مسلما ماشین وقتی داشته باشید تو قشم راحت ترید. ولی برای مسیر هم بیشتر به خودتون بستگی داره. با ماشین بیایید باید یه شب یه جا توقف کنید که خسته نشید. و سویت و هتل هم خیلی تفاوت قیمت ندارن. صبحانه هم که هم خودتون میتونید تهیه کنید هم صبحانه خوریهای قشم که خیلی صبحانه های خوشمزه ای دارن و باید امتحان کنید هستن. برای اطلاع از قیمت هتل و سویت و مقایسه بهتره از سایتهای رزرو سویت و هتل کمک بگیرید.

  2. میترا

    سلام من ۲۵ اسفند ماه میخوام به قشم بیام به دلیل شلوغی مسیر بندر پل راه دیگه ای میتونید بهم پیشنهاد بدید که ترافیک کم باشه

    1. عادل

      وقتتون بخیر
      ۲۵ اسفند معمولا اونقدر شلوغ نیست
      ولی اگه میخواید با ماشین ببیاید جزیره تنها راه ورود بندر پهل هست.
      یا هم میتونید برید بندرعباس و پارک کنید و با شناور خودتون فقط بیاید قشم.

  3. مهدی

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بدونم ساعت حرکت لندینگ کرافت ها در دی روزانه از چه ساعتی تا چه ساعت حرکت می‌کنند؟ و شماره ای هم برای تماس و کسب اطلاعات وجود دارد یا خیر…

    1. محسن

      سلام
      لندیگراف ۲۴ ساعته حرکت دارن ولی از ۱۲ شب تا ۶ صبح هر دو ساعت یه بار حرکت میکنن.

  4. سدنا

    سلام ، من قصد دارم اول برم مقام بعدش با یه ماشین بیام بند پل، میخواستم ببینم مسافر بدون ماشینم سوار لندینگراف میتونه بشه ؟ و اگر اره بلیتش چقده ؟

    1. محسن

      سلام
      بلیتی نیست. میتونید سوار شید و برید قشم رایگان

  5. نصری

    سلام. کرایه حمل خودروسواری از بندر پل به لافت چنده؟
    شماره تلفن مرکز حمل خودرو در بندر پل را دارید؟
    متشکرم.

    1. محسن

      سلام
      حدود ۲۵۰ تومن رفت و برگشت.
      شماره تلفن عمومی نداره. ۲۴ ساعته باز هست در ایام شلوغی.

  6. پروانه

    سلام.ممنون از پاسخدهی خیلی خوبتون.میشه بگین الان اونجا هوا چطوره؟من اول اذر میخوام بیام ولی اگر هوا شرجی باشه میدونم خیلی اذیت میشم.بنظرتون سفرم رو به تعویق بندازم هوا خنک تر یا شرجیش کمتر میشه؟

    1. عادل

      سلام
      هوای جزیره قشم معمولا از اوایل آبان خنک میشه و تا پایان اسفند هم همینجوری میمونه.
      کمی روز گرم هست ولی قابل مقایسه با روزهای گرم سال نیست.
      ولی برای اینکه بهتر متوجه بشید هوا چطوره پیشنهاد میکنم از نرم افزار هواشناسی روی گوشیتون استفاده کنید تا تفاوت دمای شهر خودتون با قشم رو متوجه بشید.

  7. مینا

    الان وضعیت قیمت هتل و خرید در قشم به چه صورتی هست

    1. محسن

      برای نرخ هتل از سایتهای رزرو هتل هم قیمت رو چک کنید هم کیفیت از روی نظرات دیگران

  8. مریم

    سلام، هزینه تقریبی سفر ب قشم چجوری هست؟ برای ی خانم با بچه ۵ ساله سفر با کدوم وسیله بهتره؟

    1. محسن

      سلام. سفر با قطار همیشه ارزونتره. تقریبا روزی ۲۵۰ تومن غذا. رفت آمد روزی ۵۰ تومن. هتل روزی ۵۰۰ به بالا. بستگی به خودتون داره. این عددها میانگین هستن.

    2. فرشته

      سلام وقت بخیر راجب صف لنج یکم توضیح میدین من شنیدم شاید تاچندروز حتی صف داشته باشه درسته؟

      1. محسن

        سلام. در مواقع شلوغی مثل نوروز یا تعطیلات و آخر هفته ها شلوغ میشه ولی معمولا حداکثر چند ساعت در صف می‌مونید. چون تعداد لندیگراف خیلی زیاد هست و سرعت کار بالا. و در کل معطلی بستگی به تعداد مراجعه کننده ها داره. چند روز که هیچوقت نمیشه.

  9. هادی

    سلام خسته نباشید هزینه الان با ماشین ببری جزیره قشم و سه روز بمونی هتل معمولی برای خانواده چهار نفر چقدر میباشد

    1. محسن

      سلام.
      هزینه رفت و برگشت ماشین ۲۲۰ تومن
      هزینه شبانه سوییت حدودا شبی ۱ تومن

      1. سید مهدی قاضی

        سلام وقت بخیر ما میخایم تور ببریم با اتوبوس امکان اینکه اتوبوس رو با شناور ببریم روی جزیره وجود داره و هزینه تقریبی چقده!؟

        1. محسن

          سلام. امکانش هست با اتوبوس به جزیره سفر کنید. با اتوبوس از بندر پل وارد جزیره قشم بشید.

  10. محمد

    با سلام و احترام.
    میخواستم بدونم لندینگ کرافت از بندر پل تا قشم تا چه ساعتی هست. ممنون از پاسخگویی و راهنمایی

    1. ابراهیم قشم گردی

      شناورا ۲۴ ساعته هستن. هر نیم ساعت هم حرکته، مگر اینکه زودتر پر بشن که تو این فصول زودتر هم پر میشن.

  11. محمد

    با سلام و احترام.
    آیا خودرو سواری را میشه برد جزیره هرمز. اگه نمیشه جای پارکینگ هست که ۲۴ ساعت پارک کرد.

    ممنون

    1. ابراهیم قشم گردی

      نیازی به بردن ماشین به جزیره نیست. شما میتونید تو بندرعباس یا قشم، همون قسمت پارکینگ بندرای مسافری، ماشین رو پارک کنید.

    2. ابتکار

      سلام من برای کار میخوام خونوادگی بیام قشم و باید خونه رهن و اجاره کنم؛ میشه به ترتیب بگید کدوم مناطقش گرونتره و کدوم ارزونتره

      1. محسن

        سلام
        شهرک های ساحلی مثل شهرک آفتاب گرونتر هستن. سام و زال و الهیه و بوستان گلستان خونه نوساز زیاده و قیمتا در یک حد. از اپلیکیشن دیوار میتونید کمک بگیرید.

  12. علی

    سلام
    الان بخواهیم بیام جزیره
    کارت واکسن کرونا یا نتیجه تست کرونا نیاز هست؟
    هزینه کاپوتاژ چنده؟
    ممنون

    1. محسن

      سلام
      کارت واکسن فعلا لازم نیست
      هزینه کاپوتاژ ۲۲۰ تومنه تقریبا رفت و برگشت

  13. محمد رضا

    سلام
    راه های دسترسی از جزیره قشم به بندر لنگه و بندر کنگ رو میشه بگید؟
    و هزینه هاش رو
    جایی هست که من هروقت خواستم بتونم از قیمت ها اطلاع پیدا کنم؟سایتی یا شماره تماسی؟

  14. مهرداد

    سلام
    ممکنه بفرمایید این روز ها هزینه لندینگ کرافت واسه رفت و برگشت چنده

    1. ابراهیم قشم گردی

      ▪️ کرایه حمل خودرو + عوارض از بندر پُل به جزیره قشم و بالعکس
      ➖ سواری؛ ۲۱۸۹۰۰ تومان (برای دارندگان کارت شهروندی ۱۳۱۰۰۰ تومان و برای متولدین قشم ۱۱۹۷۰۰ تومان)
      ➖ وانت؛ ۱۹۰۰۰۰ تومان
      ➖ کامیونت، خاور و شش چرخ؛ ۲۲۱۰۰۰ تومان
      ➖ ده چرخ؛ ۳۱۴۵۰۰ تومان
      ➖ تریلی؛ ۴۸۵۵۰۰ تومان
      ➖ مینی بوس؛ ۲۸۰۵۰۰ تومان
      ➖ اتوبوس؛ ۴۹۹۵۰۰ تومان

      1. محمد

        سلام. الان هزینه ورود سواری به قشم چند شده؟

        1. محسن

          سلام. حدودا ۲۲۰ تومن رفت و برگشت

      2. حسین

        سلام کارت شهروندی چطور میشه تهیه کرد ؟

        1. محسن

          سلام. به دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

  15. حامد

    سلام
    الان اجازه ورود به ماشین میدن؟چند روز قبل ممنوع شده بود

    1. محسن

      سلام. فعلا همه راههای ورودی قشم بازه. از طریق اینستاگرام ما اطلاع رسانی میکنیم.

  16. ان سی

    سلام خیلی سایت خوبی دارین چقد خوبه که جواب سوال هارو میدین، میتونین من رو راهنمایی کنین برای خرید عمده لباس زیر زنانه قشم برم بهتره یا درگهان ؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      کاش این کامنت رو تو مطلب مربوطه میذاشتید.
      برای خرید عمده برید درگهان.

  17. شبنم

    سلام و سپاس برای اطلاعاتی که دادین
    ایا امکان توقیف ماشینی که جریمه بالای دو میلیون تومن داره در هنگام لندینگ وجود داره؟
    ایا چهار روز اقامت برای دیدن همه ی جزیره و خرید کافیست؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      نه کاری به جریمه و… ندارن
      اره تو چهار روز میتونید هم بگردید هم خرید کنید. به همه چی میرسید

  18. زهرا

    سلام. ممنون از سایت خوب تون و ممنون از پاسخ های کامل تون.
    در تعطیلات عید، صف انتقال خودرو به قشم، با لنج شلوغه؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام.
      اره ولی مثل قبلا نه. تقریبا یکی دو ساعت تو صف بیشتر نیستید.

  19. محمد

    سلام بهترین ساحل برای کمپ زدن کجاست؟ جایی که هم آرامش باشه هم امنیت؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      ساحل جنوبی جزیره از قسمت فرودگاه به بعد خیلی از جاها مناسبه (مثلا سواحل اطراف نقاشه، یا سواحل اطراف غار نمکدان). جزیره هرمز و هنگام هم تقریبا همه جاهاشون خوبن.

      فقط مراقب باشید که لب صخره یا جایی که مد بهش میرسه چادر نزنید.

  20. حسینی

    سلام ممنون از سایت خوبتون
    ما برای عید داریم میریم قشم بهمون گفتن از بندر خمیر بریم شنیدم اونجا برای اینکه از لندیگ کرافت استفاده کنیم باید تو صف باشیم اطلاعاتی دارید که چقدر زمان میبره ؟و تا ساعت چند شناورها مسافر می برن؟و اینکه ماشین رو همون روز بهمون تحویل میدن؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      بندر پل، نه بندر خمیر. نه صف اونچنانی مثل قبلا تشکیل نمیشه. خیلی که تو صف باشید یه ساعت. اونم زمان شلوغی. روزای معمول که هیچی. شناورا یه ساعت یه بار حرکت میکنن. اره شما اینجا با ماشین سوار میشید اونور با همون ماشین پیاده میشید.

    2. زهرا

      سلام.از بندر پل هزینه حمل ماشین چقدره؟بندر دیگه هم هست که بشه ماشین برد قشم؟

      1. عادل

        سلام
        در حال حاضر ۱۵۴ تومن رفت و برگشت هست
        و فعلا بندر پل تنها راه حمل خودرو به قشم هست.

    3. نفس

      سلام برای عید۱۴۰۰ایا ماشین پلاک تهران رو در قشم جریمه می کنند با قطار بیایم؟

      1. محسن

        سلام. برای نوروز هنوز مشخص نیست اجازه ورود به خودرو مسافر بدهند یا خیر.

  21. آیت

    با سلام.راهنماییهاتون کامل و با حوصله جواب همه را میدین.برا روز عید۹۹ انشاالله بندر پل باشیم،هزینه حمل ماشین همین ۱۵۴۰۰۰ تومنه یا بیشتر شده.

    1. ابراهیم قشم گردی

      برای عید مطمئنا بیشتر میشه. از الان نمیشه گفت چقدر

      1. ستاره

        من تماس گرفتم با بندر گفتن برای عید حدود ۱۵۰ تا ۱۷۰ تومان هست

        1. ابراهیم قشم گردی

          معمولا همونقدرا هست. یه درصدی گرونتر از الان میشه.

    2. ستاره

      سلام برای دختر۱۱ماهه ام چقدر حق بار وجود داره ازقشم؟ سفرمون با قطار هست
      برای ادم بزرگسال چقدرهست؟

      1. محسن

        سلام
        میزان باری که میتونید با خودتون ببرید قانون دقیقی نداره.

  22. جليلى نيا

    من و همسرم اقامتگاهمون تو روستاى سهیلى هستش میخواستم بدونم براى تور ها باید تا قشم بیایم یا میاید دنبالمون؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      نه. باید خودتونو برسونید به قشم. ماشین میتونه بیاد دنبالتون، اما برای اطمینان، با شماره پایین سایت تماس بگیرید.

  23. علی

    درود
    وقت بخیر
    کجا میتونیم چادر بزنیم؟
    هزینه ش چقدره؟

    پمپ سی ان جی هم داره قشم؟

    1. عادل

      سلام
      برای چادر زدن میتونید در پارک زیتون قشم چادر بزنید که امنیت هم بیشتر هست و لب ساحل هم هست و امکانات رفاهی هم داره.
      سی ان جی هم نزدیک درگهان هست

      1. حسین

        سلام
        امروز مورخه ۲۴ وضعیت دریا مناسبه؟ آیا تمامی خطوط اتوبوسهای دریایی از بندر به هرمز و قشم و بالعکس در ساعات تعین شده حرکت میکنند؟

        1. ابراهیم قشم گردی

          برای اطلاع از وضعیت دریا این کانال رو در طول سفر دنبال کنید

          radiomarine@

      2. حمید

        سلام قشم برخلاف کیش محدودیت ورود خودرو های مدل ۹۰ به پایین رو که نداره؟

        1. ابراهیم قشم گردی

          خیر. برای ورود به قشم محدودیتی وجود نداره.

  24. شکوفه

    سلام. سایت خیلی خوبی دارین. اطلاعاتتون خیلی کامل هست.
    یک سوال داشتم. خواستم بدونم آخرین ساعتی که شناور از هرمز به بندرعباس میره چه ساعتی هست؟ بعضی سایت ها زده ساعت ۱۵ ولی سایت شما زده ساعت ۱۸ هم داره.
    ممنونم

    1. عادل

      سلام
      بسته به زمان گاهی اوقات متفاوت هست
      در حال حاضر حرکت ها به صورت کلی به این شکل هست
      از هرمز به بندر عباس آخرین حرکت ساعت ۱۹
      از هرمز به قشم آخرین حرکت ساعت ۱۵
      از قشم به بندر و برعکس آخرین حرکت ساعت ۲۲:۳۰
      برای اطلاع دقیق از حرکت شناورها هم بهتره قبل از رسیدن با این شماره تماس بگیرید
      ۰۷۶۳۱۱۱
      منبع: تعاونی شناورهای تندور بندرعباس

    2. امیر

      سلام یه سوال داشتم میشه با وانت نیسان رفت اجازه ورود میدن؟

      1. محسن

        سلام. مشکلی نیست. هر ماشینی باشه اجازه ورود به قشم داره.

  25. صمد

    سلام از تهران اتوبوسها مستییم میان برای قشم؟

    1. عادل

      سلام
      ما نتونستیم جایی رو از تهران پیدا کنیم که مستقیم با اتوبوس به قشم حرکت داشته باشه.
      معمولا حرکت از تهران به بندرعباس هست و البته قطار هم انتخاب خیلی خوبیه که باز هم تا بندرعباس هست 🙂

    2. مجید

      سلام. میخواستم بدونم قانون خروج بار از قشم یا درگهان چیه؟ اگه خرید زیادی کنیم چطوری میشه تا تهران اورد.با قطار یا هرچیز دیگه؟ ممنون

      1. عادل

        سلام
        قانون جزیره معافیت ۸۰ دلاری روی محصولاتی هست که می خرید.
        ولی اگر اجناسی که می خرید شخصی باشند و به صورت عمده نباشند و حجم زیادی نداشته باشند مشکلی پیش نمیاد.

        1. شهاب

          سلام اتوبوس دریایی از کیش به قشم و بالعکس هست؟

          1. ابراهیم قشم گردی

            فعلا متاسفانه هیچ مسیر مستقیمی از قشم به کیش وجود نداره.

  26. مهران

    سلام.
    ممنون از اطلاعات خوبتون
    میخواستم ببینم تو این تاریخ هزینه حمل همینی هست که نوشته شده یا افزایش پیدا کرده؟
    و اینکه ساعت حرکت لندینگ کرافت ها به چه صورت هست؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      هزینه حمل یه مقدار بیشتر شده. ۱۵۴ تومن.
      ۲۴ ساعته هست حرکتشون

      1. مهران

        ممنون از پاسختون.
        یعنی ساعات حرکت مشخصی ندارن؟

        1. عادل

          سلام
          همونجور که گفتند ۲۴ ساعته حرکت هست
          هر زمان هم پر بشن حرکت میکنند و در صورت پر نشدن هم نهایتا هر لندینگ کرفت نهایتا یک ساعت توقف داره
          مسیر هم معمولا متوسط ۱۵ دقیقه ای میرسید.

  27. حسین

    سلام مدل ساخت و نوع وسیله شخصی که مانعی نداره برای ورود به جزیره قشم

    1. ابراهیم قشم گردی

      خیر. از اون نظر هیچ مانعی نیست.

  28. میم

    سلام.
    امکانش هست در صورت اجبار از اسکله پل سوار شیم در حالیکه ماشین نداریم؟؟ در این صورت هزینه رو چطوری حساب میکنن

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام. اره مشکلی نیست میتونید سوار شید. کرایه لندینگ کرافت از مسافر ممکنه نگیرن اصلا. اما اگه بگیرن مبلغ زیادی نیست.
      ولی کرایه قایق از بندر پل تا لافت ۳۵ تومن دربستی هست.نفری ۱۰ تومن.

  29. سيما

    ممنون از راهنماییتون به غیر از مبلغی که برأی ماشین دریافت میشه برأی أشخاص چقد گرفته میشه؟؟

    1. عادل

      در اسکله پل و لافت که برای حمل ماشین هستند، از مسافر مبلغی گرفته نمیشه و به صورت ماشینی محاسبه میشه

  30. gita

    سلام و خدا قوت.
    من عادت ندارم نظر بدم, ولی سایتتون اینقدر عالی و کامل بود که دلم نیومد تعریف نکنم. من یبار بهمن پارسال اومدم قشم و واقعا لذت بردم. تصمیم گرفتیم که عید باز هم بیایم. میخواستم بدونم ابو هوا تو عید چجوریه؟
    باوجود شلوغی تو خیابونای قشم ترافیک هست؟
    راجع به کیش اطلاعات ندارین؟ اینکه قیمت حمل خودرو چجوریه؟ تو عید کیش شلوغتر از قشمه؟ جاهای دیدنیش چیه

    1. ابراهیم قشم گردی

      ترافیک کم و بیش بله. ولی قشم کوچیکه و خیلی نگران این موضوع نباشید. آب و هوا هم خوبه. هوا داره به گرمی میره اما هنوز خوبه.

      درمورد کیش اطلاعاتمون مثل قشم نیست. سایتای خوبی در این زمینه وجود داره.

    2. gita

      ممنون از پاسخگوییتون. سال خوبو پر باری پیش رو داشته باشین

  31. محمد اورعی

    عالی بود دوست عزیز
    خیلی از توضیحاتتون استفاده کردم .
    نوروز ۹۸ اگر خدا بخواد میایم قشم . همه جا پر شده و فقط بوم گردی دیدم جا هست .
    و البته قیمتهای خیلی بالا از هتلها …

  32. کیان

    آقا محسن دمت گرم بابت این وب و وقتی که میذاری برای پاسخ دقیق و درست دادن به پرسش های مردم.خدا خیرت بده.

    1. مرتضی

      سلام واقعا خسته نباشید سایت فوق العاده ای دارید همینطور اطلاعات جامع و کاربردی من که خیلی استفاده کردم

  33. هما

    سلام
    سپاس از اطلاعات خوبتون. میخواستم بپرسم میشه بلیط های بندر پل به بندر لافت، قشم به هرمز یا قشم به هنگام رو اینترنتی تهیه کرد؟

    1. محسن

      سلام
      بلیت قشم به بندرعباس در حال حاضر میشه خرید. ولی نیازی هم نیست. هروقت برسید بلیت هست. و سریع میتونسد بخرید.

  34. اميد

    با سلام
    میخاستم اگ میشه شماره تلفن افرادی ک تو قشم خونه یا سوئیت اجاره میدن رو بهم بدین ممنون میشم

    1. محسن

      سلام.
      با تلفن های سایت تماس بگیرید.

  35. Fateme

    سلام خسته نباشید ممنون بابت اطلاعات خوبتون
    میخواستم بپرسم هزینه سافاری در قشم چقدره و باید از قبل بلیط تهیه کرد یا نه؟

    1. محسن

      سلام.
      نیازی به تهیه بلیت نیست.
      اگر ماشین دارید که رایگانه. ولی اگر ندارید، پارک زیتون تشریف ببرید بپرسید راهنماییتون میکنن.

  36. الینا

    سلام توضیحات عالی بود ممنون .بخوام خونه بگیرم قشم باید حتما از قبل رزرو کنم یا برسم اونجا میتونم پیدا کنم؟؟من ۲۸ اسفند میرسم تا ۵ فروردین میخوام بمونم .جاهای دیدنی و مرکز خرید رو معرفی میکتید؟؟

    1. محسن

      سلام.
      جاهای دیدنی رو توی سایت کاملا معرفی کردیم.
      میتونید تورهای گشت جزیره هم از سایت رزرو کنید. و بهتره از قبل خانه مورد نظر رزرو کنید، چون نوروز خیلی شلوغه و خونه مناسب شاید گیرتون نیاد.

  37. Aref

    با سلام و تشکر بابت مطالب مفیدتون
    بخاطر مشکلی ک برای من پیش اومده روی پلاک ماشین شکایت هست و امکان توقیف وجود داره
    ۱.میخواستم بدونم ک برای لندینگ کرافت از راهور یا نیروی انتظامی استعلام گرفته میشه؟
    ۲.برای اینکه کامل مطمئن بشم از شرایط حمل خودرو به قشم از چه ارگانی باید بپرسم ؟
    ۳.با تماس با شماره بنادر میتونم اطلاعات دقیق به دست بیارم یا خیر؟
    با تشکر بخاطر پاسخگوییتون

    1. محسن

      تماس بگیرید با بندر لافت احتمالا جوابتونو بگیرید.
      ۰۷۶۳۵۲۵۲۴۲۳

  38. مسلمی

    ببخشید از بوشهر میشه رفت با لاندگراف یا فقط از بندر پل هست

    1. عادل

      برای بردن ماشین به لافت در حال حاضر باید از اسکله بندر پل استفاده کنید.

        1. عادل

          از بندرپل رفت و برگشت جمعا ۹۲ تومن هست ر حال حاضر

  39. محمد

    سلام ما دوم فروردین میرسیم بندر پل
    ۱_حدودا کار های انتقال ما شین چقدر طول میکشه، با توجه به شلوغی؟ وما اگه صب بندر پل باشیم کی به بندر لافت میرسیم؟
    ۲_شلوغیه ایام نوروز چطوریه خیلی اذیت کنندس یا میشه تحمل کرد؟
    ۳_با توجه به این که ما مجردی تشریف میاریم خواستم ببینم محدودیتی برا اقامت در قشم داریم؟
    ۴_اگه بخواییم فقط چادر بزنیم غیر از خرید هامون و غذا خوردن. حدود چقدر هزینمون میشه؟
    ۵_بازم با توجه به این که مجرد هستیم و حدود سه الی چهار روز قشم هستیم جاهای بکر و زیبا و البته با امنیت را بهم معرفی کنید
    ۶_و آخر اینکه هزینه لندینگ کرافت برا نوروز هم همینه یا بیشتر میشه و اینکه هزینه خود ما هم جدا حساب میشه یا همه باهمه؟

    1. محسن

      سلام.
      انتقال ماشین بستگی به شلوغی داره و از ۳ ساعت تا ۶ ساعت باید روش حساب کنید. بستگی به شانستون داره.
      همه جا شلوغه. اذیت کننده بودنش به شما ربط داره. چون خیلی ها میان و حال میکنن.
      غیر از این چیزایی که گفتین فقط هزینه بنزین ماشین شماست.
      لطفا سایت رو بخونید اطلاعات زیادی به دست میارید.
      هزینه تا الان که قرار نشده گرونتر بشه. از مسافر هزینه اضافی دریافت نمیشه.
      خوش بگذره

        1. بهنام

          سلام
          من با ماشین پدرم میام که خودش باهامون نیست،مشکلی واسه ورود ماشین به جزیره قشم نداره که به نام خودم نیست؟

          1. عادل

            سلام
            تا به حال که سخت گیری در این مورد نمی‌شده و مشکلی وجود نداشته
            کارت ماشین حتما همراهتون باشه

      1. محمد

        ممنون.از توضیحاتتون. یه سوال دیگه اینکه هزینه لندینگ کراف را باید یه دفعه بدیم یا باید برگشتن هم دوباره ۹۲ تومن بدیم؟

        1. عادل

          هزینه لندینگ کرافت اول حدود ۷۰ تومن برای ورود می‌دین و برای برگشت ۲۲ تومن

  40. مهدی

    سلام تو ایام عید شلوغی برای ورود ماشین به قشم خیلیه؟ خیلی معطلی داره؟

    1. محسن

      سلام.
      بستگی به شانستون داره
      ممکنه تا ۶ ساعت هم معطل بشید.
      یا حتی یک ساعته کارتون راه بیفته.

  41. عماد

    با سلام وعرض ادب من برای ۲۳ اسفند هتل قشم رزرو کردم فقط می خواستم بدونم ماشینم رو نمیتونم از بندر شهید باهنر به قشم ببرم وباید حتما تا بندر پل بیام

    1. ابراهیم قشم گردی

      بله فعلا فقط از بندر پل باید بیایید

  42. علی

    سلام ، وسیله نقیله من دوچرخه هست می خوام بدونم اگر بخوام برم قشم اتوبوس های دریایی دوچرخه منو قبول می کنن ؟ یا باید با لندیگ کرافت برم ؟ همین طور کیش رو ؟ ممنون

    1. ابراهیم قشم گردی

      دوچرخه رو میتونید بیارید تو شناورای مسافری مشکلی نداره. نیازی به لندینگ کرافت نیست.

  43. میلاد

    سلام خدمت دوست عزیزمون آقا دستت درد نکنه خیلی جامع و کامل بود
    فقط چندتا سوال داشتم از شما اگر امکانش باشه ممنوم میشم پاسخ بدید.
    ما عید امسال با ماشین داریم میایم بندر عباس. اسکانمون بندرعباسه.
    سوال اول: اگر من هر روز با ماشین بیام قشم چند روز زمان میبره جاهای دیدنیشو ببینم ؟
    سوال دوم: در کل این رفت آمد به صرفه هست یا بهتره جا بگیریم؟ (با توجه اینکه من بندر عباس اسکان دارم و جا گرفتم)
    سوال سوم: با لندینگ کرافت میایم بازرسی در چه حده
    سوال چهارم: با ماشین میشه رفت هرمز؟ و ارزش داره؟
    سوال پنجم: با ماشین اومدیم قشم خرید کردیم مشکل گمرکی که نداریم؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      بخواید خوب وقت بذارید و با حوصله با شرایط شما دیگه خیلی طول بکشه دو تا سه روز. اول معین کنید کجاها رو میخواید ببینید.
      به صرفه بودنش بهتره خودتون حساب کنید. ۹۰ تومن هزینه انتقال ماشینتون به قشمه. بنزین و باقی هزینه ها هم هست.
      اگه میدونید از یه روز بیشتر میشه تو همین قشم یه جا تو بوم گردیا بمونید.

      بازرسی توی گمرک و ایست و بازرسی نیروی انتظامی قبل از سوار شدن به لندینگه.
      با ماشین نمیشه رفت هرمز. از همون بندر برید. اره ارزشش رو داره.
      اگه در حد خرید خانوادگی باشه نه مشکل گمرکی ندارید.

      1. میلاد

        ممنون از شما و پاسخگویی شما. واقعا دمتون گرم

  44. Habi

    باسلام خدمت شما
    سوال من اینه ما ۱۰فروردین۹۸ تاریخ حرکتمون به قشم هستش میخواستم بدونم تو این تاریخ جزیره وضعیت شلوغیش چطوره خیلی شلوغه یا نه
    اگه میشه راهنماییمون کنید ممنون

    1. عادل

      سلام
      به طور کلی باید شلوغ باشه (طبق تجربه ساله های گذشته) ولی به نسبت اوایل فروردین باید بهتر باشه

  45. سیب خان

    بسیار توضیحات کامل و عالی بود
    کار گرافیکی شما برای انتخابهای مسیر و بقیه موارد بدون شک توی کشور بهترینه
    تبریک میگم

  46. صنم

    سلام وقتتون بخیر
    اول اینکه ممنونم بخاطر اطلاعات جامعی که در اختیار گذاشتین
    ببخشید ما قراره ۷ فروردین شب از شیراز حرکت کنیم به سمت بندرعباس که صبح برسیم، میخواستم بدونم کشتی از چه ساعتی هست برای حرکت به سمت قشم ؟ آیا قبلش نیاز به هماهنگی و تهیه بلیط داره یا همونجا انجام میشه ؟ البته ماشین قشم نمیبریم

    1. ابراهیم قشم گردی

      از ۶ و نیم هست تا ۱۰ شب
      نه نیازی به تهیه بلیط از قبل نیست.

  47. رهام

    یه سوال دیگه از قشم تا کیش را میشه بگین چطوری میشه رفت؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      باید برید بندرعباس از اونجا بندر آفتاب یا لنگه بعد هم جزیره کیش

  48. رهام

    سلام ممنون بابت اطلاعات خوبتون
    ما برای عید میخواهیم بیاییم قشم چند تا سوال داشتم
    ۱_ برای سفر دریایی حمل خودرو از بندر پل از الان بلیط رزرو کنیم برای عید ؟
    ۲_ بندر هرمز از قشم میره ؟باید سفر قایق بشیم ؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      نه لازم به رزرو بلیط نیست. اونجا که رسیدید گیت داره و یک دقیقه طول میکشه کارای مربوط به هزینه و مدارک.
      هرمز از قشم هم میره. جزیرس دیگه. باید سوار قایق بشید.

  49. علی

    ممنون از سایت خوبتون و اطلاعات بدرد بخورتون