دیدنیهای قشم خیلی زیادن. هموطنای زیادی از ما می‌پرسن که جاذبه‌های گردشگری و جاهای دیدنی قشم چیان و کجای جزیره قرار دارن. تعداد جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری قشم ۵۰ تایی هست و اگه بخواید همش رو ببینید باید چند روز وقت بذارید. اگه نمی‌تونید چند روز تو قشم بمونید، اشکالی نداره ما از بین جاهای دیدنی قشم، ۷ تا از مهم‌تریناش رو بهتون معرفی و موقعیتاشون رو هم براتون مشخص می‌کنیم. اما قبلش چند تا نکته:

شاید دنبالش باشید

تورهای گشت جزیره قشم     |     تور جزیره هرمز

نکته ۱: تو این راهنما فرض کردیم که اقامت شما یا قشمه یا درگهان

اگر شما جای دیگه‌ای مثل اقامتگاه های بوم گردی قشم، اقامت داشته باشید، باز هم این راهنما به دردتون می‌خوره. اما بهتره از نرم افزار گوگل مپ استفاده کنید.

نکته ۲: بهتره ساعت ۸ صبح حرکت کنید.

نکته ۳: اگه به هر دلیل نخواستید بعضی از دیدنی های قشم رو ببینید (مثلا وقت نداشتید)، حتما دره ستاره ها، جزایر ناز، جزیره هنگام و جنگل حرا رو بیینید. البته هر طور شده جزیره هرمز رو هم ببینید. ما اینجا جزیره هرمز رو توضیح ندادیم اما می‌تونید تو مطلب راهنمای جامع سفر به قشم اطلاعات سفر به هرمز رو پیدا کنید.

با توجه به این نکات بهتره نرم افزار گوگل مپ Google Map رو رو گوشیتون داشته باشید. با این نرم افزار می‌تونید راحت مسافت‌ها و زمان تقریبی رسیدن به هر کدوم از جاذبه‌‌ها رو بدست بیارید.

خوبی قشم اینه که مسیر رفتن به جاهای دیدنیش خیلی سرراسته. از نظر موقعیت می‌شه جاذبه های گردشگری قشم رو به سه بخش تقسیم کرد:

۱ جاهای دیدنی جاده شمالی

۲ جاهای دیدنی جاده‌های مرکزی

۳ جاهای دیدنی جاده جنوبی

بر طبق نقشه قشم، جاده شمالی میشه جاده بالای نقشه و جاده جنوبی میشه جاده پایین نقشه.

قسمت‌های بالا و رو به کشورمون میشن جاده شمالی و قسمت‌هایی که رو به خلیج فارس هستن میشن جاده جنوبی

مهمترین جاذبه های گردشگری قشم مربوط میشن به جاده جنوبی و بعد جاده شمالی.

اگر قشم اقامت دارید می‌تونید به این ترتیب شروع کنید:

غار خربس، ساحل طلایی (پلاژ سیمین)

غارهای خربس قشم

مجتمع تفریحی ساحل طلایی که به پلاژ سیمین قشم هم معروف هست، یه مجتمع اقامتیه که لب دریاست و علاوه بر اینکه یه هتل سه ستارس، ساحل تمیز و شنی اختصاصی داره. تو ساحل طلایی به جز شنا و گشت تو ساحل می‌تونید به ورزش‌ها و تفریحات آبی مثل جت اسکی و غواصی هم بپردازید. اگه اطلاعات بیشتری درباره هتل های قشم می‌خواید روی عبارت هتل های قشم کلیک کنید.

یکی دیگه از جاهای دیدنی قشم، مجموعه غارهای خربس هستن. غارهای خربس  قشم تو فاصله حدود ۱۰ کیلومتری شهر قشم قرار دارن.

به صورت کلی غارهای خربس از مجموعه ای از غار های تو در تو تشکیل شدن که با فرسایش خاک و عبور اون از تو سنگ ها به وجود اومدن.

بعد ها بومی ها برای پناهگاه خودشون اومدن این غارهاکه حدود ۳۰ متر بالاتر از زمینن رو شکل دادن و از اون استفاده کردن.

قشم تا غار خربس

دره ستاره ها

دره ستارگان قشم

دره ستاره ها هم که احتمالا معرف حضور هر کسی که به قشم سفر می‌کنه هست. دره ستارگان یا همون دره ستاره ها یکی از جاهای دیدنی قشم به حساب میاد که نزدیک روستای برکه خلف واقع شده و از نظر زمین‌شناسی قدمتی حدود ۲ میلیون سال داره که از فرسایش خاک اون منطقه طرح های خیلی جالبی تو این دره به وجود اومده.

خاک سست این منطقه باعث شده که فرسایش خیلی زیادی از طریق باد و بارون به وجود بیاد و وقتی که باد تو دره میپیچه صداهای عجیبی تو این به گوش میرسه که بعضی بومی ها میگن صدای اجنه است و برای همین شب ها نمیرفتن تو دره. برای رفتن به دره ستاره ها باید یه فرعی رو دو سه کیلومتر برید تا برسید به روستای پاک برکه خلف. پشت روستا دره ستاره ها قرار داره.

قشم تا دره ستاره ها

جزایر ناز

جزایر ناز قشم

جزایر ناز هم که احتمالا کم و بیش دربارش شنیدید و خوندید. اما مخصتر اینکه جزایر ناز درواقع دو تا جزیرن که وقتی آب دریا پایین میره، به قشم وصل می‌شن و موقعی که مد می‌شه ارتباطشون قطع میشه. اما دقت کنید که برای رفتن روی جزایر به جزر و مد دریا دقت کنید. ما تو مطلب بهترین زمان برای رفتن به جزایر ناز، زمان‌های تقریبی جزر و مد رو نوشتیم.

اگر موقع رسیدن به محل جزایر ناز، آب دریا بالا باشه، می‌تونید تو ساحل گشت بزنید و از دور جزایر رو تماشا کنید. اما شاید اصرار داشته باشید که حتما برید رو جزایر ناز. در این صورت می‌تونید مسیر رو ادامه بدید و وقتی موقع مناسب رسید برای تماشا برگرید. اگر هم وقت نشد می‌تونید روز بعد برگردید. خلاصه اینکه اومدید سمت ما، هر کدوم از جاهای دیدنی قشم رو نتونستید ببینید، این یکی رو از دست ندید.

قشم تا جزایر ناز

جزیره هنگام

دلفین های جزیره هنگام

برای دیدن دلفینها و بازدید از جزیره هنگام باید برید اسکله شیب دراز یا کندالو. اگه دوست دارید شانستون برای دیدن دلفین‌ها بیشتر بشه، پیشنهاد می‌شه ماه‌های خنک سال و حداکثر تا ساعت ۱۰ صبح خودتون رو به اسکله شیب دراز برسونید.

به هر حال وقتی به شیب دراز رسیدید، یه قایق می‌گیرید و میرید گشت جزیره هنگام.

قشم تا جزیره هنگام

جنگل حرا

جنگل های حرا قشم

و به! می‌رسیم به یکی از شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی قشم یعنی جنگل حرا. جنگل های حرا قشم محل زندگی گونه های خیلی زیادی از گیاهانو جانورانی هستند که خیلی از اون ها مختص همین جنگل ها محسوب میشن.

حرا که مقدار زیادی از این جنگل ها رو شامل میشه یه درختیه که ریشه ای داره که تو عمق چند صد متری دریا است و با جزر و مد قسمت بالاییش پدیدار میشه و بعد هم ناپدید میشه.

برای رفتن و لذت بردن از این جنگلا قایق های تفریحی هم هست که میتونین اجاره کنین و از گردش لذت ببرین.

برای بازدید از جنگل حرا می‌تونید برید به یکی از روستاهای سهیلی یا هفت رنگو. روستاها فاصله چندانی از هم ندارن.

قشم تا جنگل حرا

تنگه چاهکوه

تنگه چاهکوه

اگر تا اینجا از جاهای دیدنی قشم بازدید کردید ولی هنوز طبع ماجراجوییتون سیر نشدید، دیدنی بعدی قشم رو امتحان کنید:

تنگه چاهکوه حدود ۹۰ کیلومتر با شهر قشم فاصله داره.

وقتی برید اونجا یه سری چاه های کم عمق میبینین که برای جمع آوری آب استفاده میشده که دلیل اصلی نام گذاری این دره هم همینه.

باید سعی کنید تو فصول خنک تر سال به این تنگه برید، به خاطر گرمای زیاد و تنگ بودن بعضی قسمتای این دره ممکنه با مشکلاتی روبرو بشید پس آب حتما با خودتون همراه داشته باشین.

بعد از جنگل حرا با شماست که اول بخواید تنگه چاهکوه رو ببینید بعد غار نمکدان، یا اول غار نمکدان بعد تنگه چاهکوه.

اگه بخواید اول از تنگه چاهکوه بازدید کنید باید مسیر زیر رو طی کنید:

قشم تا چاهکوه

غار نمکدان

غار نمکدان

غار نمکدان یا غار نمکی که طولانی ترین غار نمکی جهان محسوب میشه،نزدیک روستای کانی قرار داره و حدود ۶ کیلومتر طول داره.

البته این غار یکی از چندین غار نمکی هست که تو کوه مخروطی شکل نمکدان شکل گرفته. ارتفاع این کوع حدود ۳۴۰ متره.

اگه به غار نمک برید حس این بهتون دست میده که وارد یه منطقه کوهستانی پر برف شدین ولی به جای برف همش نمکه!

این منطقه برای عاسی واقعا جای بکریه، البته باید با خودتون چراغ قوه همراه داشته باشین چون از حدود ۲۰ متر به بعد دیگه غار تاریک میشه.

چون غار نمکدان از قشم دوره، خیلی از افراد بازدید از اون رو بی خیال می‌شن. به همین دلیل توصیه می‌کنیم اینجا رو اصلا از دست ندید. ضمنا سواحل اطراف روستای کانی واقعا جای بکر و قشنگیه. برای رفتن به غار نمکدان دوتا انتخاب دارید: می‌تونید اول برید تنگه چاهکوه که بالا توضیح دادیم. یا می‌تونید اول برید غار نمکدان بعد تنگه چاهکوه. برای این مورد باید مسیر زیر رو طی کنید:

مسیر قشم تا غار نمکدان. مسیری که از تنگه چاهکوه عبور نمیکنه!

چند نکته برای شروع از درگهان:

مسیر رفتن از درگهان به جاهای دیدنی قشم، درست شبیه مسیریه که بالا توضیح دادیم. تنها تفاوت، مسیر رسیدن به غار خربسه. باقی مسیر مثل بالاس.

درگهان تا غار خربس:

برای رفتن از درگهان به غار خربس، باید مسیر پایین که از رمکان میگذره رو طی کنید:

درگهان تا غار خربس

چند نکته تکمیلی:

مسیری که بالا توضیح دادیم مسیر کامل و سرراستیه. اما فرض کنیم بعضی جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری رو قبلا دید یا نمی‌خواید ببینید. در این صورت برای بعضی جاذبه‌ها گردشگری میشه از مسیرهای دیگه رفت.

دره ستاره ها:

برای رفتن از درگهان به دره ستاره ها می‌تونید مسیر دیگه‌ای رو انتخاب کنید. مسیری که از گیاهدان، رمکان، زیرانگ و ریگو می‌گذره. ضمنا خوبی این مسیر اینه که می‌تونید تو گیاهدان و رمکان سراغ لوازم خانگی رو بگیرید.

درگهان تا دره ستاره ها

جزایر ناز:

برای رفتن از درگهان به جزایر ناز هم می‌تونید مسیر دیگه‌ای رو که از گیاهدان، رمکان و سوزا می‌گذره، انتخاب کنید.

درگهان تا جزایر ناز

جزیره هنگام:

اگه دوست دارید مستقیما از درگهان به اسکله کندالو (جزیره هنگام) برید، بهتره مسیر پایین رو طی کنید:

درگهان تا جزیره هنگام

جنگل حرا:

برای دیدن جنگل حرا هم می‌تونید یکی از دو مسیر پایینی رو طی کنید. مسیر دوم شامل طی کردن جاده شمالی و گذر از لافته.

درگهان تا جنگل حرا

اگه هنوز هم از دیدن این همه جای دیدنی خسته نشدید، پارک کروکودیل قشم رو اصلا فراموش نکنید.

جاهای دیدنی قشم در شب

جاهای دیدنی قشم اصولا موقع شب یا بسته هستن یا چون طبیعی هستن، محیط تاریکه و نمی‌نونید چیزی رو تماشا کنید. پس این یعنی شب باید بشینید تو محل اقامتتون تا صبح بشه؟!… نه! اگر تو شهر قشم اقامت داشته باشید، جاهای زیر رو دارید که شب رو بگذرونید.

پارک زیتون

برای اینکه از منظره دریا (تو یه محیط آروم و امن و پر از امکانات و نزدیک یه مرکز خرید بزرگ) لذت ببرید و به صدای موجا تو تاریکی شب گوش بدید یا حتی پاتون رو به آب بزنید، پارک زیتون یه مکان عالی برای این کاره. چون پارک قشنگ لب آب ساخته شده و کاملا مشرف بر دریاست. برای همین ویوی خوبی داره.

پارک زیتون با سیتی سنتر قشم فاصله خیلی کمی در حدود ۲-۳ دقیقه پیاده روی داره. هر وقت از گشتن تو مرکز خرید خسته شدید می‌تونید برید پارک و از منظره دریا لذت ببرید.

اینجا حتی مکان مناسبی تو روز برای استراحته. اگه دنبال تفریحات دریایی و آبی مثل غواصی و جت اسکی هستید اینجا سه تا مدرسه غواصی هست که می‌تونن شما رو به هدفتون برسونن!

پارک امکاناتی مثل سرویس بهداشتی، دستگاه خودپرداز، رستوران و اغذیه فروشی و… داره. حتی مکان مناسبیه برای چادر زدن و استراحت روزانه.

از پارک زیتون می‌تونید دوتا جزیره رو ببینید. جزیره لارک تو روز و جزیره هرمز تو شب.

سینما دریا

سینما دریا مثل پارک زیتون یه پارک باز نزدیک سیتی سنتر. اما با فضای خیلی کوچیکتر و البته ساحل و منظره متفاوت. سینما دریا همونطور که از اسمش پیداس، یه نمای سینما طور از دریا داره.

چنتا صندلی کنار دریاس که می‌تونید مثل سالن سینما برید و از فیلم سینمایی بی‌نهایت دقیقه‌ای دریا ساخت خلیج فارس لذت ببرید.تو شب چراغای ساحل اونور آب  کاملا پیداست.

تو سینما دریا هم می‌تونید چادر بزنید اما امکانات پارک زیتون رو اینجا ندارید.

مراکز خرید

احتمالا شمایی که جستجو کردید “جاهای دیدنی قشم در شب” دنبال مرکز خرید نبودید. به هر حال اگه خواستید اطلاعات کاملی درباره مراکز خرید و بازارهای قشم و درگهان بدست بیارید، برید مطلب مرتبط با همین موضوع رو ببینید.

پارک کروکودیل

اگه خیلی دوست دارید کروکودیل از نزدیک ببینید، یه تاکسی بگیرید تا ده دقیقه‌ای شما رو ببره به پارک کروکودیل نوپک. درباره پارک زیاد نمی‌گیم بهتره برید خودتون ببینید. درباره پارک کروکودیل قشم بیشتر بدونید.

موزه ژئوپارک

اگه اهل بازدید از موزه هستید، پیشنهاد می‌کنیم برید بازار ستاره. کنار بازار چنتا پله رو برید پایین تا برسید به موزه ژئوپارک. موزه چندین ماکت جالب از جاهای دیدنی قشم داره. ماکتی از جنگل حرا، نمای جزایر ناز به همراه یک اسکلت واقعی از یه نهنگ، یه ماکت از نمای غار نمکدان و زندگی ماقبل تاریخ بشر تو جزیره قشم.

وقتی از کنار هر کدوم از این ماکت‌ها رد می‌شید صدای مرتبط با همون ماکت پخش می‌شه. مثلا از ماکت جنگل حرا صدای پرندگان جنگل حرا پخش میشه و از ماکت جزایر ناز صدای موجای دریا.

یه ماکت گنده هم اون وسط از نقشه جزیره قشم گذاشتن. تو موزه کلی از حیوانات تاکسیدرمی شده دیده می‌شه.

هزینه بازدید از موزه ژئوپارک ۵۰۰۰ تومنه.

شکم گردی در قشم

البته که غذاهای هر منطقه‌ای جز جذابیت های اون منطقس. با این حال خیلی از جاهایی که شما می‌تونید برید و غذای محلی بخورید تو اقامتگاه‌های بومگردی روستاهاس که ممکنه شما شب اونجا نباشید. اما جای نگرانی نیست. خود شهر هم پره از رستوران‌های سنتی جورواجور. پیشنهاد می‌کنیم اگه اهل شکم گردی هستید، شب رو بیکار نمونید.

جاهای دیدنی درگهان درشب

به طور کلی درگهان تو ذهن خیلیا یعنی خرید. که البته ذهنیت اشتباهی نیست. پس اگه تو درگهان هستید، برای گشت و گذار خیلی انتخاب ندارید. مگر اینکه یا برید پارک کروکودیل، یا هم برید رستوران‌هایی که تو راهنمای رستوران‌ها معرفی کردیم. یا هم اینکه برید پشت بازارها و از منظره ساحل دریا لذت ببرید.

ضمن اینکه مجتمع تجاری قصر هم همون نزدیکی‌ها یه شهر بازی داره که می‌تونید وقتتون رو با بچه‌ها اونجا بگذرونید.

ما مهم‌ترین دیدنی های قشم رو تو نقشه پایین مشخص کردیم. قبل از سفر خوبه که یه نگاه بهش بندازید.

نقشه جاذبه های گردشگری قشم
نقشه جاذبه های گردشگری قشم در یک نگاه

برای دانلود نقشه بالا کلیک کنید.

درنهایت باز هم توصیه می‌کنیم از نرم افزار گوگل مپ گوشیتون استفاده کنید. و اگه دوست دارید که عکسای بیشتری از جاذبه های قشم ببینید، پیج اینستاگرام ما رو دنبال کنید: qeshm.gardi می تونید سوالاتتون رو تو دایرکت از ما بپرسید.

این شما و این قشم، و این همه جای دیدنی، پس اون ساک رو سریعتر جمع کنید که وقت نداریم.

عکس بگیرید و برامون بفرستید. اگه هم مشکلی بود حتما کامنت بذارید.

خوش بگذره 🙂

دیدگاه خود را ثبت کنید

  1. Farnaz

    سلام ببخشید من خود قشم ساکنم ولی نرفتم بگردم درست
    میشه بگید که تو قشم جایی هست که لباس کرایه بدن؟

    1. محسن

      جاهای دیدنی مثل جنگل حرا و جزیره هنگام و هرمز لباس برای کرایه دارن

  2. فریما

    از نقشه ای که پایان مقاله گذاشته بودین استفاده کردم. ممنون و موفق باشین

  3. روزبه

    ممنون واقعا اطلاعات خوب بودند

  4. مهدی

    اقا سلام
    دمت گرم خیلی عالی یک سوالی داشتم اول برنامه مه چیدمو میگم بعد شما بفرمایید کجا میتون هرمز رو جا بدم 😁😁
    ما دو روزه میخایم بیایم تو قشم ساکنیم
    برنامه رو اینجوری چیدم:
    روز اول اول صبح هنگام بعد از جاده جنوبی برگردیم قشم هر چی جای دیدنی تو راه بود بریم، شبش پارک زیتون و موزه ژئو پارک
    روز دوم صبح میریم چاهکوه و غار نمک برگشت هر جا شد میریم و شب پارک کروکودیل و پارک سینما
    فقط مسئله اینکه حتما حتما میخام هرمز هم بریم
    بنظرت کدوم روز میرسیم که بریم؟
    و اگه تغییری تو برنامه میشه داد جوری که هرمز هم بشه رفت ممنون میشم راهنمایی کنی دمت گرم (((؛

    1. محسن

      سلام
      برای هرمز باید یه روز کامل اختصاص بدی. چون شناور ساعت ۷ صبح به سمت هرمز میره و ساعت ۳ عصر برمیگرده. ساعت دیگه ای نداره از قشم

  5. سجاد

    سلام
    آیا حقیقت داره که اسکله بندر پل رو بستند و ورود ماشین شخصی به جزیره ممنوع است؟
    اگه حقیقت داره این محدودیت تا چه زمانی ادامه داره؟

    1. محسن

      سلام.
      استوریهای اینستاگرام قشم‌گردی رو چک کنید اطلاع رسانی میکنیم.
      فعلا همه راهها باز است.

      1. ادریس عظیمی

        من دیروز اومدم الانم با ماشین تو قشمم

  6. امیر

    سلام ما میخوایم بهمن ماه بریم برای ۲۲ بهمن اوضاع خوب هست توی روز کجا هارو پیشنهاد میکنین

    1. محسن

      همه جاهایی که نوشتیم عالی هستن و پیشنهاد میشن.

  7. زهرا

    سلام وقتتون بخیر
    تورهای شما چند نفره هست ما خودمون سه نفر هستیم. و اینکه اگر بخوایم بیایم از چند وقت قبل باید تور شمارو رزرو کنیم که پر نباشه؟

    1. عادل

      سلام
      تعداد هر تور بسته به تعداد رزرو ها داره
      بهترین کار این هست با تیم پشتیبانی ما در واتس اپ در ارتباط باشید (شماره پایین سایت موجود هست)
      و نهایتا تا ساعت ۱۰ شب روز قبل حرکت تور فرصت برای رزرو هست. (به علت محدودیت ها، روزهای شلوغ باید خیلی قبل تر اقدام کرد)

  8. سجاد

    سلام الان با وضعیت کرونا امکان سفر با ماشین به قشم هست؟ ممنوعیت تردد برقراره؟ مراکز تفریحیش فعاله؟

    1. عادل

      سلام
      مشکل خاصی در حال حاضر وجود نداره.

  9. محمد مهدی

    ممنون از اطلاعات خوبتون
    ما ان شا الله ۲ هفته دیگه عازم هستیم

  10. faezeh

    سلام
    خیلی خوبه که جواب میدین
    میخواستم بدونم الان برا سفر به قشم مناسبه؟
    بعد هزینه ای که ماشین به قشم میبرن چنده؟
    برای رفتن به جا های گردشگری قشم با ماشین خود هم میشه رفت؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      سلام
      الان هوای خیلی برای سفر مناسبه. البته نیمه شب سرد میشه لباس گرم باید داشته باشید.
      هزینه هم حدود ۱۵۰ تومن.
      بله با ماشین هم میتونید برید جاهای گردشگری

  11. شیلا

    سلام. ممنون از اینکه خیلی با دقت و حوصله نشستید مطالب رو نوشتید. سایت های دیگه مثل شما توضیح ندادند. مخصوصا تفریحات شکم گردی و شبانه ی قشم رو فقط شما ذکر کردید که خیلی عالی بود. ما دو هفته دیگه عازمیم.. از مطالب شما اسکرین شات گرفتن و همه آدرس ها رو روی گوگل مپ ذخیره کردم.
    شما حرف ندارید

  12. فرهاد

    سلام.
    باماشین خودم ازکدوم بندرباید بیام قشم.؟هزینه حمل خودرو چقدره به قشم؟ ممنون

    1. عادل

      سلام
      در حال حاضر هزینه رفت و برگشت جمعا ۱۵۴ هزار تومن هست.
      از اسکله پل (پهل) باید بیاید به اسکله لافت (جزیره قشم)
      برای اطلاعات کامل مطلب سفر با ماشین شخصی به قشم رو بخونید.

  13. حميد

    سلام لطفا بفرمائید در حال حاضر قیمت کرایه ماشین دربستی در قشم از سیتی سنتر تا در گهان چقد هست

    1. ابراهیم قشم گردی

      نفری ده تومن از ایستگاه بازار قدیم. کرایه داخل شهر هم میخوره ۷-۸ تومن دربست.

  14. پژمان امینی

    سلام
    چند روز واسه دیدن جاذبه های قشم کافیه؟

    1. عادل

      سلام
      حداقل سه روز وقت بزارید اگه میخواهید همه جا بگردید دو روز خود قشم و یک روز هم جزیره هرمز
      اگه دوست دارید بدونید ما چجوری پیشنهاد میکنیم جزیره رو بگردید میتونید از توضیحات تور قشم گردی ما هم استفاده کنید
      https://qeshmgardi.com/product/tours/%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%82%d8%b4%d9%85-%da%af%d8%b1%d8%af%db%8c-%db%8c%da%a9-%d8%b1%d9%88%d8%b2%d9%87-%d9%88%db%8c%da%98%d9%87/

  15. متین

    سلام خیلی توضیحاتتون خوب بود معلومه با حوصله نشستید و نوشتید و حسابی وقت گذاشتید انرژی خوبی میده و ادمو واسه سفر شارژ میکنه . کلی اطلاعات از سایت شما برداشتم اعم از مکانها و هتل هایی که معرفی کردید. ممنون

  16. مینا

    سلام
    قشم میگن سیل اومده،اوضاع چطوره؟
    ما دوروز دیگه مسافریم

    1. عادل

      سلام
      شهر به سرعت در حال برگشت به حالت عادی خودش هست

      1. مینا

        خداروشکر،انشالله بلا از همه دور باشه

  17. جواد

    سلام ممنون از وب سایت خوبتون. اگر میگفتین کدوم یکی ازین جاها برای سفر با کودک مناسب هست و کدوم نیست هم خوب میشد. مثلا تنگه چاهکوه و غار نمکی به نظر نمیاد با بچه بشه رفت. درسته؟

    سوال دیگه: امکانش هست شماره یا وب سایت شرکت هایی که ماشین اجاره میدن رو بنویسید؟ اگر نیست. هزینه اجاره ماشین روزانه چقدر هست؟ امکان اجاره ون هم هست برای گروه ۹ نفره

    1. ابراهیم قشم گردی

      همه مکان ها رو میشه با بچه رفت. به جز غار نمکی که به دلیل دوری خیلیها نمیتونن برن.
      تنگه چاهکوه رو میشه با بچه رفت.
      فعلا شماره ای برای کرایه ماشین نداریم. اما حدودا ۲۰۰ تومنه روزانه.
      ون هم امکان اجارش هست. میتونید با شماره پایین سایت تماس بگیرید.

  18. متین

    سلام
    ممنون از مطالب مفیدتون
    ساعات کاری مراکز خرید پنجشنبه جمعه ها چجوریه؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      مثل بقیه روزا. فرقی نداره

      1. متین

        یعنی تا چه ساعتی مراکز خرید باز هستن؟

        1. عادل

          بستگی داره به روز و شلوغی
          معمولا روزهای عادی بازار قدیم تا ۱۰شب باز هست و بازار ستاره و پردیس و فردوسی حدود ۱۱ – ۱۱:۳۰ گاهی هم بیشتر و سیتی سنتر هم معمولا تا ۱۲ شب
          بازار درگهان هم معمولا تا ۹ شب بعضی بیشتر باز هست

  19. امید تحدیان

    باسلام
    واقعا ممنونم بابت اطلاعات مفیدی که ارائه فرمودین
    بسیار سپاسگزارم

  20. مریم

    سلام
    میخواستم ببینم آدم همینطوری یه روز راه بیافته بره قشم برسه اونجا سوییت و آپارتمان قیمت مناسب گیر میاره؟ تو زمستون
    به پسرم قول دادم ببرمش دریای جنوب شن بازی و شنا… به نظرتون الان امکانش هست؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      اگه موقع شلوغ نباشه مثل تعطیلات بهمن اره امکانش هست. اما اگه اون موقعس، حتما حتما از قبل به فکر باشید.
      آب تو زمستون یه مقدار سرده. اما ناممکن نیست.

  21. من

    باسلام. واقعا فوق العاده است سایتتون.من ادم نکته سنج و ایرادگیری هستم.اما توضیحات تون بیسته.عادت داریم درباره هرچیزی ازقیل اطلاعات جمع کنم.اگه خدابخواد قصد مسافرت به قشمو داریم.فقط یه سوال،اواسط برج۱۱نیاز به لباس گرم هست؟و پتو؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      ممنون از شما
      اره هم پتو هم لباس گرم نیازه. البته میزان و طول زمان سرما مثل مناطق دیگه نیست.

  22. ژیلا

    سلام خسته نباشید.جزیره قشم پلاژ برای خانم ها داره؟

  23. زهرا رئیسی

    ممنون بخاطر متن خیلی خوبتون از جزیره

  24. عبدالحمید

    توی نقشه کلی جاذبه های قشم،
    محل پارک کروکودیل اینباره نشان داده شده.
    اصلاح بفرمایید
    با تشکر

    1. ابراهیم قشم گردی

      متوجه منظورتون نشدیم.

  25. نگین

    سلام
    ببخشید فرق درگهان و قشم چیه ؟؟
    مگه درگهان یه منطقه تو قشم نیست ؟؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      قشم یه جزیرس به مرکزیت شهر قشم
      و درگهان هم یکی دیگه از شهرهای این جزیرس.

    2. ح.ر

      ما امروز داریم از شیراز میریم سمت قشم….تمام اطلاعات سفر رو از سایت شما برداشتم ….هاااااا بود.مخصوصا این نقشه گردشگری که بالا گذاشنید. ….فقط یه سوال پارک نوپک همه جا آدرسشو نوشته بین قشم و درگهان ظاهرا اما شما تو نقشه پایین قشم مشخص کردید خیلی فرق داره مکانش….کدوم یکی درسته؟

      1. ح.ر

        ببخشید تو کامنت قبلم نوشته بودم سایتتون عاااااااالی بود ولی یه چیز دیگه تایپ شده اصلا😉
        به سوال دیگه هم داشتم خدمتتون…اینکه محل اقامت ما هتل خلیج فارس هست .به نظرتون برای رفتن به مکانهایی دیدنی مسیر اول که از قشم رد میشه رو انتخاب کنیم یا مسیر درگهان ؟کدوم یکی نزدیکتره؟

        1. عادل

          سلام
          برای سوال گردشگری از کدوم طرف برید به طور کلی تفاوت خاصی نداره چون هتل تقریبا در میانه راه هم قرار داره.
          ———–
          برای سوال در مورد پارک کروکدیل
          سلام
          آدرس پارک کروکدیل نوپک در بزرگراه بین قشم و درگهان هست. (از سمت قشم که به درگهان میرید سمت راست میشه)
          اطلاعات کامل در باره پارک کروکدیل نوپک رو اینجا مطالعه کنید
          https://qeshmgardi.com/listing/پارک-کروکودیل-قشم/

  26. مهتاب زندی

    سلام ممنون از توضیحاتتون.ما قراره برا ۲۸ ام قشم بریم؟ و هتل نخل زرین یا دیپلمات رو انتخاب کنیم که قیمت مناسبی دارن . میخام بپرسم اگه قرار باشه جنگل حرا خربس و دره ستاره ها و جزیره ناز و هنگام و هرمز رو بریم کدوم یکی ازین هتلها بهتره و اینکه میشه بفرمائید دو روز کافیه برای دیدن این جاها و حدودا چقدر هزینه میبره هر کدوم ازینجاهای دیدنی ورودی دارن چطوره ببخشید سوالام زیاد بودن ممنون میشم از راهنماییتون

    و اینکه اگه تور یه روزه الی گشت رو انتخاب کنیم که شامل خربس جزایر ناز جنگل حرا دره ستاره ها و جزیره هنگام هست ایا قایق سواری و دیدن دلفین ها توی هنگام هم شاملش میشه

    1. ابراهیم قشم گردی

      همه این موارد رو تو متن توضیح دادیم.
      از نظر هتل فرقی نمیکنن. جاهای دیدنی همشون خارج از شهر هستن. نقشه های متن رو ببینید
      اگه با تورای ما ببینید هزینشون تو قسمت تورا میتونید ببینید
      تو دو روز همه جاهای مهم قشم و هرمز رو میگردید.
      https://qeshmgardi.com/product-category/tours/

  27. مهتاب زندی

    سلام ببخشید من می خام از تور شما استفاده کنم میشه راهنمایی کنید بفرمایید قشم بهتر و زیباتره یا کیش ؟

    1. ابراهیم قشم گردی

      قشم صد در صد از نظر جاذبه‌های طبیعی از کیش بهتره.
      با اینکه از نظر تفریحات دیگه هنوز کمبودهایی هست اما هم غواصی هم پاراگلایدر هم بانانا و… تو قشم داریم
      غیر از قشم جزایر اطراف مثل هنگام و لارک و هرمز زیبا هم هست.

      با این حساب قشم از کیش به مراتب بهتره

  28. مسعود مردیها

    متنتون واقعا نگارشش خوب بود و به دل می نشست
    ممنون

  29. محمد

    سلام
    میخواستم برای هفته آینده بیام بسمت قشم.
    شما خونه یا سوییت خالی برای رزرو کردن هم دارید،
    ودر مورد از چه کسی باید اطلاعات کامل منزل رو بگیرم راهنمایی میکنید

    1. عادل

      سلام
      با پشتیبانی ما در تماس باشید راهنماییتون میکنیم
      اطلاعات تماس پایین صفحات وبسایت موجود هست.

  30. ایمان نیکوفرد

    با سلام و خسته نباشید

    فقط خواستم عرض کنم سایتتون با تمام مطالبش به شددددددت فوق العادست. واقعا من هربار سفر میخوام برم قبلش مطالعه میکنم در مورد مقصدم اما این بار شگفت زده شدم!
    آخه مگه میشه یه سایت توو ایران اینقدر کامل باشه
    (ضمیمه تصاویر، نقشه ها و مسیریابی فوق العاده بووووووووود)

    خسته نباشید. خدا قوت
    حتما به دوستانم پیشنهاد میکنم یه به سایتتون سر بزنن

  31. خشایار

    سام و درود ممنون از سایت عالیتون.چند تا سوال هست که اگه زحمتی نیست بپرسم:
    ۱-جاذبه های گردشگری جزایر هنگام و لارک چی اند و بهترین زمان برای سفر به این جزایر و همچنین اگه بخواهیم پیاده این جزایر رو کاملا یک دور همراه بازدید از جاذبه هاش بگردیم چند ساعت وقت لازمه؟
    ۲- ما متاسفانه ماشین ندارم و قصد اقامت در اقامتگاه های بومگردی وسط جزیره داریم آیا تاکسی در این مناطق در دسترس هست؟یا مثلا تاکسی هست که از قبرستان انگلیسی ها به غار خربس بریم؟هزینه هاشون چقدره و اگه امکانش هست شماره تلفن بهترین و ارزون ترین تاکسی های شهر لطف بفرمایید.
    ۳-آیا چهار روز برای بازدید کامل از هنگام و لارک و قشم کافیه؟
    ۴-شهر لافت چه دیدنی های داره و آیا کارگاه لنج سازی معروف در همین شهر لافت هستند؟
    بسیار ممنون از لطف و پاسخگوییتون.

    1. محسن

      سلام.
      جواب همه سوالهاتون توی سایت هست.
      لطفا مطالب سایت رو بخونید.
      ۴ روز به شرط اینکه با ماشین بگردید کافیه. ولی شما گفتین پیاده میخواهین بگردین که خیلی طول میکشه. چون این جزایر کوچک نیستن.
      شهر لافت بادگیرهای سنتی و چاههای طلا و موزه ناخدا علی و جنگل حرا ( از لافت هم میشه رفت).
      لنج سازی روستای گوران معروفه.

  32. امید

    سلام.وضعیت جوی الان تو قشم چجوریه.آیا تو دو روز آینده از بندر پل به قشم جابجایی صورت میگیره؟

    1. محسن

      سلام
      بندر پل مشکلی نداره. در چند ماه اخیر فقط چند ساعت تعطیل بوده.

  33. امید

    سلام.وضعیت جوی الان اونجا چجوریه.آیااز بندر پل به سمت قشم در دو روز آینده جابجایی صورت میگیره.

    1. عادل

      در حال حاضر که من نظر شما رو جواب میدم هوا خیلی عالیه و فعلا مشکلی وجود نداره
      اعلام شده احتمال طوفان دریایی در غرب استان هرمزگان باشه که از طرف منطقه آزاد قشم هنوز هشداری داده نشده
      تلفن های صروری که ممکنه نیاز داشته باشین
      🔹بندر شهید ذاکری قشم ۰۷۶۳۵۲۲۵۵۳۶
      🔹بندر شهید حقانی بندرعباس ۰۷۶۳۱۱۱
      🔹بندر لافت ۰۷۶۳۵۲۵۲۴۲۳
      🔹بندر هرمز ۰۷۶۳۵۳۲۳۱۸۵
      🔹بندر کیش ۰۷۶۴۴۴۲۲۳۰۰
      🔹بندر چارک ۰۷۶۴۴۲۸۰۵۴۴
      🔹بندر آفتاب ۰۹۱۷۹۹۴۵۱۰۸
      🔹منطقه گردشگری هنگام ۰۹۳۰۵۹۷۵۶۲۹
      بهتره برای اطلاعات بیشتر تو کانال تلگرام و اینستاگرام ما عضو بشید و اطلاعات دقیق و لحظه ای رو با استفاده از شماره تلفن های بنادر بپرسید تا مطمئن بشید
      کانال تلگرام: https://t.me/QeshmGardi
      اینستاگرام: https://www.instagram.com/qeshm.gardi/

  34. m.j

    سلام ما وسیله نداریم آیا جایی ماشین با قیمت مناسب کرایه میدهند؟اسنپ فعال نیست؟

    1. محسن

      سلام
      اسنپ نیست. ولی تاکسی تلفنی هست.
      موسسه کرایه ماشین زیاد هست توی قشم.

  35. فرزانه

    سلام
    ممنون از اطلاعات جامع شما
    آیا از بندر پل میشه ماشین ببریم به بندر لافت؟
    و اینکه هزینه رفت و برگشت ماشین به قشم چقدر هست؟
    و اینکه برای اجاره منزل پیشنهاد شما کجا هست ؟
    ممنون 🙏

    1. محسن

      سلام
      از بندر پل میشه ماشین برد قشم. هزینه رفت و برگشت جمعا تقریبا ۹۲ تومنه. از سرنشینا پول‌ نمیگیرن.
      برای اجاره منزل شهر قشم از درگهان بهتره. هرجای قشم باشه خوبه.